bugün
- doğum gününde hatırlanmamak18
- anın görüntüsü20
- düşün ki o bunu okuyor10
- en taşaklı kızların bizim sözlükte bulunması16
- en havalı erkek meslekleri16
- yaz aşkı varda kış aşkı neden yok10
- jose mourinho23
- her erkeğin unutamadığı bir kadın vardır10
- burçlara inanmak9
- kezo dili ve edebiyatı8
- zall beceremiyorsan bırak git24
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı25
- sözlüğe yeni gelen masum erkek12
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi26
- bugün hangi kadın yazara ne diksem15
- hayatınızda kaç kere reddedildiniz19
- en dindar özelliğiniz31
- kahverengi gözlü olmanın hiç bir işe yaramaması14
- sözlük erkeklerini evire çevire pataklamak8
- hangi sözlük yazarı ile uyumak isterdin11
- şort diken müzisyen motorcu uzun boylu yazar11
- icardi1905 ile jakuziye girmek10
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak17
- ali koç9
- günahların takımı galatasaray13
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri9
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu20
- bir erkekle kız arkadaş olabilir mi sorunsalı8
- anneler günü18
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz15
- bik bik için diktiğim şort21
- toplu taşımalardaki müzisyen sorunsalı8
- üstteki yazar gözünde nasıl canlanıyor13
- icardi19058
- piknikçi grubun varoş olduğunu anlama yolları15
- kızların mesajlara geç cevap vermesi16
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- serdar ortaç renault megane benzerliği8
- şizofreni11
- bacağa kramp girmesi10
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl14
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar9
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak8
Yılda bir kere izleme geleneğimi bu gece devam ettirdiğim film, en iyisi.
başıma bir şey gelmeyecekse hiç beğenmediğim film. filmin kokusu olur mu ya? var işte. aşırı pasaklı ve iğrenç bir film. azra ve perhan dışında eli yüzü düzgün karakter de yok. aşırı abartılmış bir film. ederlezi ve ederlezi avela şarkıları haricinde elle tutulur bir tarafı yoktur. kusturica'nın müslüman nefretini dolandırıcı ahmet karakteri ve tecavüzcü merdan karakteri üzerinden görürüz.
öte yandan emir (nemanja) kusturica denen herif tam bir sırp faşistidir. boşnakların müslüman sırplar olduğu konusunda doğru söylemiştir ancak sırpların yaptığı vahşeti savunup boşnakları suçlaması rezalettir.
kısacası göklere çıkarılacak bir film asla değildir.
öte yandan emir (nemanja) kusturica denen herif tam bir sırp faşistidir. boşnakların müslüman sırplar olduğu konusunda doğru söylemiştir ancak sırpların yaptığı vahşeti savunup boşnakları suçlaması rezalettir.
kısacası göklere çıkarılacak bir film asla değildir.
Kendime yalan söylemeye başladığımdan beri kimseye inanmıyorum.
Ah be perhan, gece gece yine hüzünlendirdin.
Ah be perhan, gece gece yine hüzünlendirdin.
ikinci defa izlememe rağmen uzun zamandır şahsımı en çok etkileyen film. yıllar önce ilk izlediğimde bittikten sonra emin olmamakla beraber bir saate yakın boş tavanı izlettirmişti. yıllar sonra tekrar izlediğimde ise bir hafta boyunca etkisinden kurtulamadım yine. Emir Kusturica'nın sinema tarihine en büyük armağanı olmanın yanında Davor Dujmovici bize kazandıran film olma özelliğini taşımaktadır. Sıfr Perhan'ın meyhanede tekilayla sapıttığı sahne için defalarca izlenebilir.
Film dediğin böyle olur işte dedirten filmdir .Çingeneleri gayet güzel yansıtmışlar bu filmde requiem for a dream i
andıran bir havaya bürünüyor film sonlara doğru. Müzikleri zaten başlıbaşına harika. Kavgalar büyüler sevgiler hindi ve kazları barındıran bir film. 8/10
andıran bir havaya bürünüyor film sonlara doğru. Müzikleri zaten başlıbaşına harika. Kavgalar büyüler sevgiler hindi ve kazları barındıran bir film. 8/10
"Kendime yalan söylemeye başladığımdan beri kimseye inanmıyorum."
--spoiler--
Yüce Tanrım, lütfen kıymetli yeğenimin aklını başına getir, böylece beni affedebilsin.
Çok zor bir zamandan geçiyorum.
Sana yanlış bir şey yaptıysam, beni affetmelisin.
Acı çektiğimi görebiliyorsun.
Ve Tanrı, kalbimi sızlatarak beni cezalandırıyor.
- Time of the Gypsies (1988)
http://replikler.net/repl...r-zamani-replikleri-1988/
--spoiler--
Yüce Tanrım, lütfen kıymetli yeğenimin aklını başına getir, böylece beni affedebilsin.
Çok zor bir zamandan geçiyorum.
Sana yanlış bir şey yaptıysam, beni affetmelisin.
Acı çektiğimi görebiliyorsun.
Ve Tanrı, kalbimi sızlatarak beni cezalandırıyor.
- Time of the Gypsies (1988)
http://replikler.net/repl...r-zamani-replikleri-1988/
--spoiler--
(bkz: ederlezi)
(bkz: Time of the Gypsies)
Yönetmenliğini Emir Kusturica'nın yaptığı 1988 yapımı Efsanevi yugoslav film. Kusturica'nın en iyi filmlerinden biri olarak kabul edilen yapıt, aynı zamanda tamamı Çingenece çekilen ilk sinema filmidir.
Film, telekinezik güçlere de sahip olan Perhan adında bir Çingene'nin, genç yaşta Yugoslavya'nın küçük bir köyünden çıkıp Milano'da bir suç şebekesine dahil oluşunu, Azra ile yaşadığı aşk ve kız kardeşi Danira'ya uzun süre sonra tekrar kavuşmak için gösterdiği çabalar etrafında anlatır.
Film Cannes film festivalinde sanat çevrelerinde büyük bir sansasyon uyandırdı. Eleştirmenlerden tam not aldı. Filmin naif konusundan ziyade yönetmenin filmde kullandığı gerçeküstü sahneler ve hikayeye ustaca işlenmiş sembolik anlatım filmi farklı konuma taşıyarak Yönetmeni Emir KUSTURICA'ya dünya çapında ün kazandırdı.
Filmi farklı kılan en önemli konulardan birisi de rol alan oyuncuların profesyonel olmamalarıdır. Baş rol oyuncusu Davor DUJMOVIC 1999 yılında intihar etmiştir. Davor'un oynadığı rolün metaforik etkilerinin naif kişiliği üzerinde baskı yaratarak kendisini intihara sürüklediği yönünde düşünceler bulunmaktadır.
Filmin müziklerini Goran Bregoviç bestelemiştir.
Film, telekinezik güçlere de sahip olan Perhan adında bir Çingene'nin, genç yaşta Yugoslavya'nın küçük bir köyünden çıkıp Milano'da bir suç şebekesine dahil oluşunu, Azra ile yaşadığı aşk ve kız kardeşi Danira'ya uzun süre sonra tekrar kavuşmak için gösterdiği çabalar etrafında anlatır.
Film Cannes film festivalinde sanat çevrelerinde büyük bir sansasyon uyandırdı. Eleştirmenlerden tam not aldı. Filmin naif konusundan ziyade yönetmenin filmde kullandığı gerçeküstü sahneler ve hikayeye ustaca işlenmiş sembolik anlatım filmi farklı konuma taşıyarak Yönetmeni Emir KUSTURICA'ya dünya çapında ün kazandırdı.
Filmi farklı kılan en önemli konulardan birisi de rol alan oyuncuların profesyonel olmamalarıdır. Baş rol oyuncusu Davor DUJMOVIC 1999 yılında intihar etmiştir. Davor'un oynadığı rolün metaforik etkilerinin naif kişiliği üzerinde baskı yaratarak kendisini intihara sürüklediği yönünde düşünceler bulunmaktadır.
Filmin müziklerini Goran Bregoviç bestelemiştir.
oyunculuk, kurgu, senaryo bakımından benzeri olmayan emir kusturica imzalı baş yapıt. defalarca izlenilesi, her seferinde aynı tadı veren kült film.
insan olduğumu hatırlıyorum izlerken.
insan olduğumu hatırlıyorum izlerken.
hem güldürür hem ağlatır. çingenelerin dramı da hayatı da tam olarak budur işte. çektikleri sefaletin yanı sıra yaptıkları ettikleri insanı garip bir düşünceye sevk eder. sevsek mi bunları sevmesek mi! çok farklılar. sevmeyenler tanımadıklarından, sevenler kendilerinden bir zarar görmediklerinden bu fikirdeler. işte bunları bu filmde ucundan kıyısından görüyoruz. ölü yatağının ucundan bir şeyler araklayan bir velet duygu-durum bozukluğu yaratıyor. insanın bütün dengesini bozuyor. gülsek mi ağlasak mı?
yıllarca meğerse film izlememeşim dedirten cinsten, bir film anca bu kadar güzel olabilir ama yönetmelerin filmleri unutulmaz kılmak adına baş kahramanı ölüme sürüklemeleri ilk kez bu kadar canımı sıktı.
müzikleriyle can yakan.
" Sadece politikacılar kendini asmalı."
sırf o hindi'nin oyunculuğu için bile izlenilmesi gereken film.
tüm zamanların gelmiş geçmiş en iyi filmlerindendir. doğallığın zirvesindeki oyunculuklar, iç yakan bir hikaye ve insanı tek kelimeyle perişan eden müzikler. modern zamanların en acıklı masallarından biridir çingeneler zamanı. başrolde perhan karakterine hayat veren davor dujmovic'in insanüstü performansıyla hafızalara bir çivi gibi kazınıyor. hele ki meyhane sahnesinde perhan'ın kendini dağıtışı...arkada çalan o yürekleri paralayan şarkı...her bir sahnesinde insanı farklı şekillerde hüzünlendirebilen bu başyapıtı izlememiş bir insan evladı bile kalmamalı dünya üstünde.
(bkz: davor dujmovic)
(bkz: ederlezi avela)
(bkz: davor dujmovic)
(bkz: ederlezi avela)
bir çok emir kusturica filmi gibi güzel filmdir.
o kadar içten ve gerçekçi bir film ki her izlendiğinde insanın gözleri dolar hep öyle dolu dolu gözlerle izlenir.iyiyi ve kötüyü bir arada gösteren bir başyapıt. herkesin ölmeden önce bu doğallığı bir kez de olsa izlemesi gerektiğine inanıyorum.
izlenmesi gereken film. doğallığı ve yalın anlatımıyla insanı içine çekiyor, ağlaya ağlaya izliyorsunuz filmi.
kimse kötü doğmadı diye düşündüm film boyunca, sokaktaki tüm çocukları evlat edinmek istedim.
bir de film müzikleri çok can alıcı, filmin verdiği acıyı daha derinlere taşıyor sanki o müzikler.
(bkz: ederlezi)
ve akordeon sen ne güzel şeysin...
kimse kötü doğmadı diye düşündüm film boyunca, sokaktaki tüm çocukları evlat edinmek istedim.
bir de film müzikleri çok can alıcı, filmin verdiği acıyı daha derinlere taşıyor sanki o müzikler.
(bkz: ederlezi)
ve akordeon sen ne güzel şeysin...
sayfalar dolusu da yazılsa, verdiği duyguyu anlatmanın mümkün olmadığı film.
sabah sabah nasıl da geldi aklıma, bugün iflah olmaz artık.
sabah sabah nasıl da geldi aklıma, bugün iflah olmaz artık.
Müziği ile ağlatan filmlerdendir. daha önce müziğin bu kadar baskın ve iç burkan olduğu bir film daha izlemedim.
izlediğim en iyi film godfatherdan bile iyi bana göre.
müzikali de sahnelenmiş zamanında.
http://www.dailymotion.co...ta2-only#from=playrelon-3
müzikali de sahnelenmiş zamanında.
http://www.dailymotion.co...ta2-only#from=playrelon-3
güncel Önemli Başlıklar