deve sidiği hadisi

entry18 galeri1 video1
    1.
  1. buharide geçen ve deve sidiğinin faydalı olduğunu iddia eden rezalet hadistir. bu hadise uyan 2 türk hastanelik olmuştu:
    http://www.hurriyet.com.t...-hastanelik-oldu-20376954
    2 ...
  2. 2.
  3. cahilliktir. inananlarin çoğu sorgulamadigi içinde normaldir bu durum.
    4 ...
  4. 3.
  5. o zamandaki deve de vardır herhalde bi özellik, mucize. bu zamanda gider içersen hastanelik olursun.
    0 ...
  6. 4.
  7. Her Hadise inanılmamalı gerektiğini bilmeyen cahillerde. işte bunlar Yüzünden bu Hürriyet'in sözde ideolojisini savunan şerefsizlerin Ağzına laf veriliyor.
    2 ...
  8. 5.
  9. hadisin ortaya atan kişi buharidir. bunun yanında sadece buhari değildir. kütübü sitte de yer alan hadisçilerin çoğu bu nakli gerçekleştirmiştir. işin aslı şudur ki. hadisler gerçektir, kütübü sitte gerçektir dersen içindekileri birbirinden ayırt edemezsin. kimisine sahih kimisine değil diyemezsin. sorgu sual olmadan kabul edeceksin.

    mesela şöyle bir hadisi de kabul edeceksin.

    “Hz. Peygamber bir geced 11 hanımıyla ayrı ayrı cinsel ilişki kurardı” buhari gusül 12

    hadi bunu da inkar et.

    araştırın amk biraz. öğrenin.

    adam namaz kılıyor günde 5 vakit. her namazın başında okuduğu sübhaneke nin ne manayı geldiğini sorunca mühim olan niyet diyor. kandırmayın olm kendinizi.
    4 ...
  10. 6.
  11. yamulmuyorsam deve sutunu deve sidigiyle karistirip iciyor muslumanlar.
    2 ...
  12. 7.
  13. Dinciler nedense bu hadisi görmezden gelir her halta buhariden hadis gösterirler ama bunu göstermez kem küm ederler.
    2 ...
  14. 8.
  15. Kuranda deve sidiğinde sizler için faydalar vardır gibi bi ayet olmadığı için uydurmadır. Buna sahih diyen de müslüman falan değildir müslümansa da beyinsizdir. Kuranda bırak deve sidiğini deveyle ilgili ayet bile çok az.
    1 ...
  16. 9.
  17. çok önemli bir hadistir, dinlerin ne denli saçmalık olduğunu göstermesi açısından da önemlidir. yahu 21. yy da halen daha deve sidiği sağlığa faydalı mı zararlı mı tartışması yapıyoruz. hayır bide çözümü yok, hadisçiler sahih hadis olunca inkar da edemiyor ama bir yandan bakıyor inkar etmesem de bunu içmek harbi harbi mallık. içmiyorlar. içen imanı tam insanlar var tabi ama bunlar hem içmiyor hemde sidiği savunuyor.
    uzay çağında devenin idrarını tartışmak çok komik ve din sizi bu aptal hale sokuyor. nihaha ha.

    hiçbir ateist arasında deve sidiği tartışması veya daha komik tartışmalar göremezsin. neden? çünkü bu tür saçmalıklara zaten inanmak için bir gerekçeleri yoktur. hep teistler böyle, boku da savunursunuz zamanla, hadiste bok yeyin yazsa onu bile yiyecek teistler vardır tıpkı sidik içenler olduğu gibi.
    0 ...
  18. 10.
  19. kur'anı değiştimeyemeyenler islamı sahte hadisler üzerinden dizayn etmeye çalışıyorlar.
    üzerine idrar bile damlasa abdest tazeleten temizlik üzerine inşa edilmiş islam'ın böyle şeylerle geri gitmesi ne büyük talihsizlik

    muhammedi bin yıl ilerde ümmeti bin yıl geride...

    kur'anda gerçekliği tescillenmiş tek hadis:
    Rabbim ümmetim kur'anı terk etti....
    furkan:30
    5 ...
  20. 11.
  21. bizim lisede bi biyoloji hocasi vardi eger eleatiri yapacaksan once elestirecegin seyi ogrenecrksin derdi. gerci turkiyedeki sozde din alimleri de dini savunuyorlar ama burunlarindaki boktan haberleri yok ki dinden haberleri olsun...

    neyse bu baska mesele, ilgili hadisteki mesele ise sudur: ilgili kaynaklarda deve sidigi icmesi tavsiye edilen (veya isterseniz emredilen diyelim) kimseler belirgin kimselerdir. yani hadis herkesi baglayici bir hadis degildir. kaynaklarda bu kimselerin hasta olmalarina isaret edilir.

    diger tarftan da (bu hadisin belli kimseler icin olmasi durumu haricinde) umuma isaret edilerek sidik cinsinin tamamindan kacinilmasina iliskin hadisin olmasi bi deve sidigi hadisinin ikinci bir hadisle hukumsuz birakilmasi anlamina gelir.

    butun bunlardan anlyacagimiz sey ozetle sudur: bir hadis sahih olsa bile muhatabi umumi olmayabilir ve ayrica baska bir hadisle (veya ayetle) hukumsuz birakilabilir. (bizim acimizdan) onemli olan enine boyuna konuyu tahlil etmektir.

    tanim: belirli kimseler icin soylenmis bir hadis.

    harici not: bu kadar cahil cuhelayla (gunumuz din istismarcilariyla yani) zaman kaybetmeyi birakin. din vicdani bir tercihtir bu yuzden de digerlerinin tercihlerine muasir medeniyetler seviyesindeki diger siradan insanlar gibi saygi gostermeyi ogrenin...
    0 ...
  22. 12.
  23. yaratılmışların en yücesinin sidiği günah,en dandiğininki helal.
    1 ...
  24. 13.
  25. medineye uygunlaşamayan çöl araplarının eski alışkanlıklarına dönmesiyle ilgili bir hadistir. deve sidiği şifadır herkes alsın içsin diye birşey yok. bir grup bedevi medinede şehir hayatına uygunlaşamamış , hastalanmışlardı ve peygamber de onlara bir süre eskisi gibi alıştıkları şeyleri yiyip içmelerini tavsiye etmişti olay bu.

    Hadis'ten bellidir ki Medine'ye gelmiş kesler çöl araplarıydı. Medine'nin yiyecekleri ve havası onlara iyi gelmemişti, bu yüzden hastalanmışlardı. Bellidir ki, çölde yaşayan bedevi araplar'da devenin sütünü ve sidiğini içmek alışkanlık (gelenek)'dı. Resulullah onlara organizmalarının düzelmesi için yeniden alıştıkları gibi beslenmelerini önermeşti. Ebü' l Abbas Ahmed bin Ömer el-Kurtubi (h. 578-656) "el-Mufhim lima Eşkale min Talhisi Kitabi Muslim" isimli kitabında (5/19) diyor : Çünki o insanlar bedevi araplardılar ve develerin sidiğini ve sütünü içmek, çölde yaşamak onların alışkanlıklarıdır. Şehire geldiklerinde ve alıştıkları gıdalardan (yiyeceklerden) ayrı düştüklerinde bu yüzden hastalandılar. Resulullah da onlara bu yolu önerdi ve onlar alışkanlıklarına geri döndüklerinde iyileştiler. " el-Kurtubi'nin dediklerinin bir benzerini de imam Muhammed bin idris eş-Şafi, el-Umm kitabında (2/277) demiştir: " Veba onların sütlerinden ve sidiklerinden başkası ile de tedavi olunabilir, fakat bunlar bedevilerin hastalığını ortadan kaldırmaya en uygun olanı idi, Çünki onların bedenlerine o yarıyordu". Buradan anlıyoruz ki, bu, sidiğin ilaç olması anlamına gelmiyor. Bu sadece vücut'un alıştığına geri dönmesi çeşitindendir. Nasıl ki, uyuşturucu ve benzeri şeylere alışmış vücut onları hemen terkedemiyor, ve uyuşturucu bağımlısı olan kişileri tedavi edilirken bundan hemen uzaklaştırılmıyorlar, yavaş-yavaş uzaklaşıyorlar.
    Hatta muhtemelen bedevi araplar kendileri Resulullah'tan bunu istemişler ve Resulullah da izin vermiş. Ebu Abdullah el-Vakidi', "el-Meğazi" kitabında (2/569) diyor : "Harice bin Abdullah bize Yezid bin Rumen'den rivayet etti ki, Ureyne'den sekiz kişi Peygamberin yanına geldiler ve islamı kabul ettiler. Medine onlara zor geldi ve Peygamber onları develerinin yanına yolladı. Müslümanların otlağı Zul-Cadr denilen yerdeydi. Orada kaldılar ve sağaldılar, kilo aldılar. Onlar Peygamberden develerin sütünden ve sidiğinden içmek için izin istediler ve Onlara izin verdi."
    2 ...
  26. 14.
  27. Şuan islamcılar ve bazı reformist din adamları reddediyor bu hadisi ama kalıbımı basarım bir gün bilim dünyası çıkıp, deve sidiği meğer faydalıymış desin hele. bak nasıl 180 dönerler bunlar. Biz demiştikler, islam yok bilim dini vs demeler falan. Oy oy.

    Hiç de utanmazlar.
    4 ...
  28. 15.
  29. Taze bol köpüklü buzzzz gibi deve sidiği.
    1 ...
  30. 16.
  31. 17.
  32. 18.
  33. Çöl sıcaklarında serinlettiği için soğuk içilmesi sünnet kılınmıştır.
    3 ...
© 2025 uludağ sözlük