bugün

Bazı insanların ismi, kaderlerini mi belirliyor diye düşünüyorum. Dostoyevski diye çöpçü, shopenhauer diye bakkal olmaz mesela.. derviş zaim de öyle.. kim çocuğuna böyle bir ad-soyad kombini yapar ki? iş bir kere dedede bitiyor, soyadı alırken çavuş, şentürk falan almıyor. Zaim.. kaç kişi biliyor zaim’in anlamını? Söyleyeyim, iki anlamı var:
1. Önder,
2. Tımar sisteminde 20000 akçeden fazla tasarrufu olan tımarlı. Hani has, zeamet, bilmem ne diye öğretirlerdi ya, zeamet’i olan üst derece görevli.

Önder anlamındaysa hadi neyse.. yok, daha muhtemel olmak üzere, dedelerden biri üst düzey bürokratsa ve zeamet sahibiyse; isim derviş, soyad paşazade… ferrari’sini satan bilge gibi.. bu çocuktan tapu tescil memuru çıkmaz mesela, gidip sanat filmi yapar.
rüya filminde de bizi alıp farklı dünyalara taşıyan başarılı yönetmen.
cumhurbaşkanlığı kültür ve sanat sinema büyük ödülü kazanmıştır.
annesi Ruhsar Zaimağaoğlu, kalp yetmezliği nedeniyle 86 yaşında hayatını kaybetmiş.

http://www.hurriyet.com.t...1086414&utm_term=post
ilginç konuları işler filmlerinde bir kırıklık vardır hep başrol oyuncularını çizdiği rollerde dışlanılmışlık gibi değil sade şahısları kaleme alır çoğu zaman toplumun gerisinde kalmıs kişileri değişik kılıflara sokarak merak uyandırır .
Bir tabutta rövaşatası var ki bir daha öyle bir film cekemedi zaten.
Kendisi bugün ankara uni Ilef te söyleşi vardı. Sorduğum bir soruyu tiye alarak cevap vermesi kendisine karsi olan düşüncelerimi tersine çevirmiş bir yönetmen
(bkz: derviş zaimağaoğlu)
istanbul şehir üniversitesin'de screen writing dersi vermekte olan kıbrıs doğumlu türk yönetmen. kendisi 95 sonrası türk sinemasının patlama yapan 4 isminden biridir. diğer 3 ü için : (bkz: nuri bilge ceylan) (bkz: zeki demirkubuz) (bkz: semih kaplanoğlu) filmleri görece kısadır 65-80dk arası,derviş zaim filmlerinde yersiz sahne ve dialog göremezsiniz her şey açık ve net olabildiğince uzarılmamış -yalın- haldedir. kişisel görüşüm türk sinemasında 95 sonrasında gerçeklik akımı vardır ve derviş zaim hayalli gerçek, zeki demirkubuz sokak gerçeği, nuri bilge ceylan elitist gerçek,semih kaplanoğlu ise gerçeküstü gerçek olarak tanımlanabilir.

Filmleri

(bkz: Tabutta Rövaşata) (1996)
(bkz: Filler ve Çimen) (2000)
(bkz: Çamur) (2002)
(bkz: Cenneti Beklerken) (2005)
(bkz: Nokta) (2008)
(bkz: Gölgeler ve Suretler) (2010)
(bkz: Devir) (2012)
(bkz: Balık) (2013)
Gölgeler ve suretler filminde kıbrıs sorununa ete süte dokunmadan teğet geçen yönetmen.Daha cesur olmasını beklediğimiz yönetmen. Yani en azından ulus baker kadar cesur olmasını bekliyoruz.
bu memlekette sanat yaptığı için kendimizi şanslı hissettiren ender sanatçılardan.
reistir.
en sevdiğim filmi tabutta rövaşata'ya rağmen filler ve çimen'dir.
elleri öpülesi yönetmendir.
cenneti beklerken filmi harikadır. Tam anlamıyla bir sanat eseridir.
13. eskişehir film festivali kapsamında, 6 mayıs cuma günü, sinema anadolu'da saat 15.00'de gösterime girecek olan gölgeler ve suretler adlı filminden sonra söyleşisi olan yönetmendir.

(bkz: ilgilenenlere duyurulur)
Çamur dışındaki tüm filmlerini izleyip hepsini de çok sevdim. Ama benim için Tabutta Rövaşata ve Nokta ayrı bir yerde. Bir de kesinlikle çok iyi müzisyenlerle çalışıyor kendisi. Müzikler ve film o kadar güzel bütünleşiyor ki sonunda Cenneti Beklerken, Nokta ve tabii ki Tabutta Rövaşata gibi enfes filmler çıkıyor ortaya.
bir döneme ışık tutacak olan gölgeler ve suretler üçlemenin son filmidir.
yeni filminde türkler ve rumlar arasında yüzleşme sağlamayı çalışacağını söylemiş olan yönetmen.
kendisiyle ilgili kendinden habersiz bi olay yaşamıştım. iki genç gelmişti turistik yöremize. tanişmiştik. sinema okumaktaydılar. söz sinemadan açildi derviş zaim dedim. onlar o kim dediler. sonra merak ettiler araştirdilar. bu yıl bizim dersimize girecekmiş dedilşer. üzüldüm abi çok üzüldüm.
tek plan çekilmiş gibi görünen fakat 8 plandan oluşan nokta filminin yönetmenidir.
babazula'ya tabutta rövaşata attırıp, topu ağlarımıza gönderen yönetmen kişilik.
Gerçek ismi Derviş Zaimağaoğlu'dur. 1964 - Kıbrıs (Gazimağusa) doğumludur. tabutta rövaşata filmi türk sinemasının en iyi örnekleri arasında yerini almıştır.
tabutta rövaşata ve filler ve çimen adlı filmlerini izlediğim usta yönetmen. istanbul film festivali sırasında beyoğlunda bir sinemada gördüm kendisini başına üşüşmüş öğrencilerle sohbet ediyor, sabırla sorularını yanıtlıyordu takdir ettim.
"nokta" gibi enfes bir filmi pat diye biteren senarist-yönetmen.
Bilgi ve bahçeşehir üniversitelerinde halen ders vermekte olan türkiyenin en değerli sinemacılarından biri. Kültürel çalışmalar üzerine yaptığı masterın ardından program yönetmenliğinde pişmiş, Her daim bilgiye açlığı sayesinde yapıtlarının arasını bir hayli açmıştır.Tabutta rövaşata, Filler ve çimen ,Çamur kendisi için tam anlamıyla bir yükselme grafiği çizmektedir. Üçleme olarak tasarladığı cenneti beklerken ve nokta ile devam eden serisinin son filmi gölgeler ve suretler için henüz bir tarih verilememektedir.