davud' un eski ahitte geçen golyat ile mücadelesini konu alan heykeldir. ayrıca çıplak vücudu da rönesans etkisidir. ( yani eski yunan ve roma tanrılarının idealist insan figürüdür) zaten kendisi de rönesansçıdır. elinde de sapan tutuyor, onu birazdan golyat a atacak daha sonra ise kafasını kesecektir. hikaye bu yönde.
burada unutulmaması gereken nokta, antik çağ'daki heykelcilik seviyesine tekrar dönüldüğüdür
antikitede gerçekçi ve iddialı heykeller yapılabiliyordu; ancak hıristiyanlığın gelişi ve akabinde batı roma'nın çöküşü sonucu bu medeniyet ürünü diğer bağlantılı olduğu sanat kolları gibi unutuldu, ta ki rönesans'a kadar.
antik örnekler olarak: kabartma yoluyla yapılan heykelle, kaideli heykeller.
Michelangelo ağırlık merkezini doğru ayarlayamadığı için heykelin sağ ayağının arkasına yerleştirdiği kütükle desteklemek zorunda kalmıştır. Ellerinin biraz daha büyük olmasını sebebi ise heykelin üzerine koyulacağı sütun dolayısıyla aşağıdan bakılacak şekilde tasarlanmış olmasıdır.