cübbeli ahmet hoca nın kuran yetersizdir demesi

    2.
  1. Kuran'da her şey yazmaz. Örneğin, namazın nasıl kılınacağı, abdestın nasıl alınacağı, orucun nasıl tutulacağı gibi. Bu gibi durumlarda hadis kitapları okunmalıdır. Kuran böyle küçük ayrıntılara yer vermez. Cübbeli hangi amaçla dedi bilinmez ama babamın sıklıkla dile getirdiği kitaplardır hadis kitapları.
    9 ...
  2. 3.
  3. Kuran'ın nasıl anlaşılması gerektiğini anlatıyor. Evet kuran bir mucizedir ama anlayana..
    3 ...
  4. 6.
  5. Aslında bunu dememesi gereken tek şahıstır çünkü en çok kendisi Kurandan yararlanır. Her bir uzuv için şifa ayetleri kitabında erkeklerin cinsel uzvunun performans arttırımı için okunacak ayeti bizzat kendisi vermektedir.

    Bakara suresinin 260. ayetini suya okuyup üfleyerek suyu alıp penisinizin üzerine sürerek performans arttırıcı olarak Kuranı kullanır. Sorarsanız ki bu adam neden bu ayeti okuyor, çünkü bu ayet ibrahim'in ölüleri diriltmeyle ilgili Allah'a sorusunda Allah'ın kuşları kullanarak bu soruya cevap vermesi üzerinedir. Yani kendisi kuşlarla penisi benzeterek kendince bu ayetten bi büyü yapmıştır. Hadisleri şeyhleri reddettiğimizi söyleyince bizi dinden dönmüş ilan edenler bu adamın kuranla böyle dalga geçmesini kendilerine nasıl yediriyorlar? Kuran yetersiz diyen adamın yaptıklarına bakıp öyle yargılayın.
    3 ...
  6. 5.
  7. Hiçbir din tek bir kitaba indirgenemez. Bu yaklaşımlar yani dini tek bir kaynağa indirme hareketi en nihayetinde köktendincilikle biter.
    Tabii bu köktendincilik çok zekice işlendiği için kimse farkına varmaz...

    Ülkemizde sadece kurancılıkla olan durum budur. Daha gerilerden selefilik ve reformizminde incelenmesi gerekiyor.

    Ayrıca Kurancılara yönelik eleştirilerinde cübbeli sonuna kadar haklıdır;

    Şimdi kuranda açıkça nesih ve mensuh yazarken kurancılar açık ayeti gizleyip çarpıtıyolar. Muhkem- müteşabih ayrımıda açık ayetle yazılı.
    Peygamberlerin şeriat kurması vs. daha birçok şey yazılıyken kurancılıkın peşinden giden kuranı okumamıştır...

    Ayrıca Kuran sebeb- i nüzulsuz ele alınamaz. Ele alanın niyeti kuranın anlamını değiştirmektir.

    Örneğin çeşitli internet siteleri örn: kuran araştırmaları grubu, edip yüksel , caner taslaman vs. gibi şahısların müritlerinin sitelerinde müşriklerle ilgili bir ayeti cımbızlayıp müslümanları müşrik ilan etme davranışı yaygındır. Köktendinciliği okursunuz orada.

    Son olarak din peygamberin örnekliği üzerinden yayılır. Kitapsız peygamberleri nasıl değerlendiriyolar bu şahıslar.
    3 ...
  8. 8.
  9. iftiradır.

    yobaz eşcinseller tarafından iftiraya uğraması normaldir. zira adam her şeyi herkesin anlayabileceği seviyede anlatıyor. götünüzden dinlemezseniz bir gün siz de anlayabilirsiniz.
    2 ...
  10. 7.
  11. Problemi beyni yerine kıçıyla düşünmesi olan arkadaş kurandaki hadis kelimesinin söz manasında kullanıldığını bilmeden gene her kurancı gibi ayet cımbızlayarak konuyu saptırıyor.

    Bu kurancılık mezhebinin ne kadar götten uyduruk ve metodolojisiz aynı zamanda tutarsız olduğunu her kurancının birbiriyle uçurum büyüklüğünde çelişmesiyle görebilirsiniz...

    O yerdikleri mezheplerdeki basit ayrışmayı büyütürken kendi itikadi bozukluklarını işte böyle sağı solu müşrik, kafir ilan ederek kurtulurlar...

    Karınları o kadar yobazlık ve cehaletle dolmuşki giderler kendini elçi ilan eden edip yükselin bilim sömürüsü yapan caner taslamanın peşinde sürüklenirler.
    Vala bu köktendinci ve yobaz tayfaya allah ıslah etsin demekten başka yapacak bişeyim yok....

    Çünkü tutuldukları ruh hastalığı (bkz: kurancı kişilik bozukluğu)nın tedavisi yoktur...

    Kurandaki ayetlerle hz.aliyi kafir ilan eden hariciler bile bu kurancılık safsatasından çok daha ötede...
    2 ...
  12. 12.
  13. Doğru söyleyi 9 köyden kovarlarmış.

    Kur'an peygamberime uyun diyor. Peygamber e hadissiz nasıl uyacaksın bu dönemde?

    Sahibi misiniz?

    Selia tipi müslümanlık sizin kafa *
    1 ...
  14. 11.
  15. 8.
  16. onun beyni böyle şeylere yetmez .
    1 ...
  17. 4.
  18. doğruysa kuranın zamana ayak uyduramadığını islam bilimcilerin ve hocaların zamana uygun fikirler ortaya attığını gösteren sözdür.
    yanlışsa ahmet hocanın islam hakkında yanlış düşündüğünü gösterendir. her iki durum da (bkz: bok)
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük