(tam ismi evlilik öncesi cinselliğini yaşayanları modern olarak gören zihniyet, olması gereken başlık, malum 50 karakter)
şu ülkede, laikçi teyzeler ve şeriatçı amcalar elele halay çeksede, 70'lerin gençleri ''ya birbirimizi zamanında çok kırdık, gelin bu akşam biz kımız içerek turan'ı getirelim sizde büyükleri devirerek devrim yaparsınız'' deseler bile değişmeyecek zihniyettir.
modernlik nedir? güzel bir arabaya sahip olunca modern mi olunur? cami yerine kiliseye gidince modern-avrupalı mı olunur? tokai yerine zippo kullanınca modern mi olunur? modernlik nedir?
modernlik hangi görüşten olursa olsun, bir topluluk içinde yaşayan insanların, bir birleri üstünde hakimiyet kurmaya çalışmadan birlikte yaşamasıdır.
cinsellik üstünden konuşalım;
cinselliği bir tabu olarak görmeyince modern-avrupalı olunmaz! cinselliği saklanması gereken bir konu olarak görünce de gerikafalı olunmaz, bunu herkesin anlaması gerekir.
bir örnek olarak bekaret;
savunanlar savunmayanlara, modern der, hatta modernlik buysa ben modern değilim derler, savunmayanlar ise savunanlara, gerikafalı-yobaz der. iki tarafta bilmelidir ki, modernlik bu iki karşıt grubun seviyeli bir şekilde konuşabilmesidir.
son söz;
bekareti savunmak gerikafalılık değildir, tercihtir. aynı şekilde savunmamak da modern yada avrupalı olmakda değildir.
eğer bir insan - karım bakire olmasın iyi oral çeksin, vajinasının içine elimi bileğime kadar sokup fisting yapabileyim, ayrıca karım squirting de yapabilsin vajina salgılarını içeyim- diyerek modern oluyorsa, sikerim öyle modernliği....
edit 1; son sözümde, bekarete önem vermeyenler böyle düşünür demedim, sadece olayın uç boyutunu gösterdim, bekarete önem vermeyen birisi olarak, kendi kendime, kendi açtığım başlıkla böyle laf sokacak halim yok.
Kısmen haklı zihniyettir. Zira cinsellik bir tabudur. Özgürlük ancak tabuların yıkılmasıyla mümkün olabilir. Bu ülkede tecavüze uğradığı için öldürülen kadınlar var ise o zaman bu tabu toplum önünde önemli bir engeldir. 68 gençliği Amerika'da vietnam savaşına karşı çıkmakla kalmamış, cinsellik dahil her anlamda özgülüğünü de savunmuştur.
Cinselliği yaşayan insan en azından bu tabulara rağmen yaptığını yapmakta. Var olanı savunmaktan çok daha zor bir durum.
Oysa ki birileri Türkiye'de her nedense kendi bağımlılığını bir tercih gibi sunmak istiyor. Yemezler. Sen yıllarca bunu böyle görmüş olabilirsin. herkes sonuçta ailesinden ve çevresinden gördüğünü uygular ama 30 yaşına gelmiş menapozu ufukta görmüş bir bakireysen şaşarım senin özgürlüğüne.
cinselliği yaşayanları modern dünyanın vazgeçilmezi sanan zihniyettir. cinsellik kimine göre ihtiyaç veya iki kişinin isteği doğrultusunda yaşanan bir şeydir.
bekaret bir bayana verilen en güzel hediyedir. ancak bu bir erkeğin harcayabileceği kadar ucuz değildir elbette. ama bekarete sahip kişinin kendi istediği insanla veya evleneceği bir erkeğe saklaması onun bileceği bir iştir.
tecavüze uğrayan normaldir, başına gelebilir kabullenirim denilesidir.
sevdim bir anlık duyguya kapıldım. kızım naptın sen. ne duygusu mına hoyim senin ben.. ne duygusu!
salak! modern mi oldun şimdi sen.. modern olmadan duramaz mıydın?. pis modern.
-lan çok modern oldum he.
+evlenecek erkek bulamazsın ama.
-olsun modern oldum ya ben.
al sana modern olmayan bir kesim.
-geçen beraber olduk ama orama fazla dokanmadı.
+e naptınız.
- horal, nanal, nunal, dandirik dundirik öpüşme.
+aferin.
herkesin kendi hür iradesiyle uygulamaya koyduğu bir şeydir cinsellik. zorla olan cinsellik zaten tecavüze girer, cinsellikten, hazdan, tutkudan bahsedilemez bile. şimdi özgür iradeyle yapılan bir şeyse ve ilk insandan bugüne süregelen bir kavramsa cinsellik, modernite ya da farklılık anlamlarını içermemelidir, ki zaten içermez de.
bu görüş farklılığı şu noktadan kaynaklanıyor olabilir. nikahsız bir birleşme gençler arasında özgürlüğünü ilan etme, farklı olduğu gösterme, yetişkinliğini ve cinsel gücünü gösterme gereği ya da modern bir zihniyete sahip olduğunu belli etme gereksinimi olarak algılanıyor olabilir. fakat bu duruşa karşı da islam dini 'zina' denen kavramı ortaya koymuş ve bu nikahsız cinsel ilişkiye girmeyi büyük günahlardan saymıştır. dini kavramlardan hazzetmeyen, dini öğeleri benimsemeyen kişilere has bir görüş olabilir ''cinselliğimi yaşıyorum o halde geri kafalı değil, modern bir kişiyim'' tavrı.
cinselliği doya doya hatta fazlasıyla yaşayanlar var, hayat kadınları en iyi rakamla günde 20-30 kişiyle ilişkiye giriyorlar. eğer böyle bir şey varsa ben iddia ediyorum ''dünya üzerindeki en modern kişiler orospulardır''.
cinselliği yaşamak modernlik ya da ilkellik belirtisi değildir; insanlık belirtisidir.
bu basit öneriyi kabul edebilecek kapasiteye sahip olanlar ise işin içine modernizm ya da ilkelliği katarak ottan boktan tezler üretmeye vakit harcamazlar.
68' gençliği demişken, konuyu biraz daha açmak gerekir. 1950'li yıllarda amerika'da ki cinsellik tabusu, şu anda bizdeki yasaklı cinsellik'ten çok daha katıydı. hatta rock and roll müziğinin ismi cinselliği çağrıştıyor diye büyük tepkiler almıştır (evet! amerika birleşik devletleri). fakat 68' gençliğinin bu toplum baskısına karşı çıkmasıyla bu tabu yıkılmıştır. günümüzde türkiye'de de 68' gençliğine benzer bir gençlik vardır, şu anda kızlar ''hey baba ben bu cinselliği öğrendim, elinizdeki tek dayanak islamiyet ama maalesef onun için erkeklerinde bakir kalması gerekiyor, ayrıca ben bu akşam erkek arkadaşımda kalacam'' diyemeceği için, 68' gençliğine benzer bir yapılanmayı(ideolojik bakımdan değil) erkekler üstlenmiştir, bu kişilerin genel adı ''her sevgilimle yatayım ama sevdiceğim bakire olsun örgütü''dür, duvarlara ''vereceksen ver, vermeyeceksen evlen benimle gülüm'' diye yazılamalar yaptıkları rivayetleri kulaktan kulağa dolaşmaktadır. bu grubun nasıl 68' gençliği gibi cinsellik tabusunu yıkabileceği için ise;
eleştirilesi zihniyettir ama eleştirenler "sadece cinsellik yaşadıkları için kendilerini modern zanneden" insanlara değil, "modern olan ve doğal bi sonucu olarak da cinselliğini yaşayan" insanlara çemkirmekte nedense. çünkü aslında bu eleştiriyi getirenler de cinselliğini yaşayanları edepsiz, şerefsiz, ahlaksız vb. nitelemelerle tanımlayanlar çünkü.
x kişisi, gayet modern bi kişi ve cinselliği bi namus ya da ahlak meselesi olarak görmemekte ve yaşamaktan imtina etmemekte diyelim.
y kişisi, tipik makyavelist, bi nevi köylü kurnazı, cinsel namusa inanan, her sevgilim versin ama karım bakire olsun felsefesinde, kadınları eğlenilecek ve evlenilecek diye ikiye ayıran bi canlı türü diyelim.
z kişisi, herhangi bi fikir bile ihtiva etmeden yaşayıp giden parazitimsi (hadi moda deyimiyle özenti) bi kişilik ve cinsellik yaşamaktan o da kaçınmıyor (bu biraz zorlama oldu ama başlığın tanımladığı insan böyle bi şey oluyor, yani cinsellik yaşayan ve bu yüzden kendisini modern diye etiketleyen kişi böyle bi şey olsa gerek).
şimdi otur y'yi, z'yi eleştir bi şey demem, ama laflar genellikle x'e gidiyor, orda da dur demek zorunda kalıyoruz. x'in cinsellik üstüne sizin kadar kafa yorduğu falan yok ki. o sadece cinselliği yasak, ayıp, günah vs saymadığı için diğer herhangi bi eylem gibi onu da yaşıyor o kadar. yoksa sabah akşam, "oh ne güzel seks yapıyorum, var mı benden moderni" diye sayıklamıyor ki.. olsa olsa sizin muhayyilenizde yarattığınız absürd bi karakter böyle yapabilir.
y desen, zaten kendisini modern olarak adlandırmaktan kaçınır. z desen, öyle bi tiplemenin varlığından bile emin değilim.
e o zaman bu laflar (küfürler) kime..
ayrıca, kimse yekten kalkıp cinselliğini yaşamayana küfretmiyor, ama cinsellik yaşadı diye insanlara önünüze gelen başlık altında ağzınıza gelen küfürleri sıralarsanız.. e bizim de elimiz armut toplamıyor be güzelim.
cinselliğini yaşamak insanların kişisel düşünce ve duyguları ile direkt alakalı bir seçim olduğu için bunu modern bulmak ya da bulmamak gibi bir hakkı kendinde gören bir zihniyet olmaması gerekir. bu yüzden bunu modern bulan da, bulmayan da yadırganmalıdır. neden mi?
o beden kişinin kendine ait. duyguları ve ruhu da. onun istediğine karar verme sürecinde etkili olan mekanizma toplum kuralları, ananeler ve kişinin hissiyatıdır. ama tüm bunları harmanlayıp, şahsi seçimini yaparken kişinin rehberi olan şey hayata bakış açısıdır. hiçbir zihniyet, bir diğerini yargılayabilecek kudrete ve hakka sahip değildir. bu yüzden kişinin bizzat kendi bedeni ve ruhu ile ilgili bir seçimi bir "şey" bulmak bence hem anlamsız, hem gereksiz, hem de terbiyesizcedir. kimsenin üstüne bir yük düşmez çünkü. anne-baba gerekli terbiyeyi vermiş, toplum gerekli öğretiyi-baskıyı yapmış, eş-dost kabul düzeylerini belirtmişse kişinin seçim sürecinden sonra, yaptığı şeye kulp bulmak salakça zaten. "hee aferin, sen modernsin" diyen de, "sen naptın, yazıklar olsun" diyen de salak. böyle bir şeye ne gerek var? size ne bi kere? o kişinin kendi şeyi, kendi keyfi. herkese b.k yemek düşer...
eğer avrupa'nın üstün bir medeniyet olduğu bizlere ezberletilmeseydi ve modern olan çağdaş olan toplumu müslümanların oluşturulduğu öğretilseydi. yani bizlere iyi-kötü olarak öğretilen şeyler yer değiştirseydi muhtemelen çağdaş ve modern olduğu için arap toplumlarının yaşantısını taklit ederdik. tıpkı şuan da bizlere "iyi, doğru" olarak öğretilen bir kültürün toplumumuz tarafından taklit edildiği gibi.
tv programları, diziler, filmler, dergiler bilhassa kadın dergileri, magazin programları bunların hepsi aile kurumunu zedeliyor aslında kendi kültürümüzü, benliğimizi s.kiyoruz her bir kızın bekareti alındığında. tüm bu dizi filmlere göre hepsine göre her hoşlandığın kişiyle sevişmek oldukça olağan. bir kız bir erkekle göz göze geliyor sonra o erkek o kıza yanaşıyor kısa bir hoşluk hoşlanma ardından ise. ve bunu seyreden ise ailece tv'nin karşısına kurulmuş 14 saat çalışmanın stresini tv'nin başında atmak isteyen bir baba yanında ise ilk defa kendisiyle gerdek gecesinde ilişkiye giren karısı orada televizyonu yakından seyreden ise kızları!.. ardından magazin programı geliyor bu haftaki menüde emre altuğ-çağlayan sikel aşkı(!) var. kız bunu biliyor milyonlarca insan biliyor çağlayan sikel'in yüzlerce erkek tarafından becerildiğini ve bu adam bunu alıyor adam yakışıklı ve zengin. ee daha ne?.. ne bok yersen ye alıyorlar işte diyor kız hem de yakışıklı ve zengin bir adam tarafından. kız bunu seyrediyor annesine dönüyor ve...
- anne, ben salihalara gidiyorum...
- get gızım gaç galmaa haa buban oyar..
- tamam anne.
- salih aşkım ben geldim!..
- burda kapının önünde mi yersiniz paketleyip yatağa atıyım mi?..
- ne diyon be salih?!!
- geç kız içeri!..
bu kız artık modern hayata adım atmıştır. vahşi doğadan kurtarılmıştır. orospuçocuğu salih tarafından ayı babası ve çekirdek yamyamı anasından alınmış kurtlar sofrasında dönmeye başlamıştır hem de döndere döndere. zira salih'in arkadaşları da avrupa'ya açılmak istemektedirler. fransız, ispanyol hepsini yaparlar interrail'e binmiş kadar olurlar! mutlu son mu?.. mutsuz son mu?.. bilemedim siz karar verin artık.
demem o ki böyle düşündürten televizyon. sözün kısası bu.
guam'ı bilir misiniz?.. orada bakire evlenmek yasaktır. "kim kime dum duma ona buna şu ona bu duma" herkes birbirine veriyor. ayrıca çok da ileri bir medeniyet uzaya çıkmışlar ve bakire bir uzaylının bile bekaretini almışlar. guam'lı bakirebozan kweouk'un yalancısıyım vallahi. ülkeye girerken şu yazı dikkat çekiyor.
olayın kültürle, avrupa özentiliği ile ilgisi yoktur, artık önceki yazılarımdan copy-paste'e başlıyorum..
kültür;
--spoiler--
türk kültüründe olmayan kavram. türk kültürü'nde bekaret denen bir kavram var ise, bunun ilk şartı türk erkeklerinin bakir kalmasıdır. çünkü eğer bir tane türk erkeği bir tane türk kızı ile yatarsa ortada ''evlenilecek''* kız kalmaz, en azından benim matematik bilgim böyle söylüyor. zaten hiç bir kültür erkeklerine ''siz çakışın'' dişilerine ''kaç kız kaç erkek geliyor'' telkinlerinde bulunmaz, toplumların evlilik öncesi ilişki-zina-iyi bir insan olmak-temiz kalmak gibi kavramlarını hep din'ler yönetmiştir, kültürler hep ufak nüansları belirlemiştir, bayram ziyaretleri, yeni doğan bebeğe hediye almak vs... bekaret'in kaynağı türk kültürü olarak değil islam dini olarak gösterilebilir. (bkz: nur suresi)
--spoiler--
--spoiler--
çeşitli kaynaklarda türkler için, islamiyet'ten öncede önemli olduğu görülebilen durum, ama unutulmamalıdır ki, aynı tarihlerde yanıbaşımızdaki yunanistan'da babalar bakire olmayan kızlarını aç bıraktıkları atlarına yediriyorlardı. gün geldi, devran döndü, bizde görülmeyen olaylar, görülmeye başlandı, yüzlerce yıl önce yapmadıklarımızı yapmaya başladık, ''bakire çıkmayınca çıldırdım, çektim vurdum''cular ortaya çıktı. nasıl bize barbar diyen yunanlılar gibi olduk ilginç, üzücü, anlaşılmaz. galiba 70 milyonluk ülkenin 53 milyonu açlık sınırında olunca böyle oluyor, bakire olmayana ''orospu'' gibi yaftalar yapıştırıyoruz, işimiz gücümüz yok, milletin bacaklarıyla uraşıyoruz, insanlar ne yapsın, bu bizim kültürümüzde var, kültürümüzü koruyalım, zaten geriye başka birşeyim kalmadı diye kızlarımızın üstüne gidiyorlar. (kültürümüzde böyle birşey yok!)
--spoiler--
sorun avrupa'nın üstünlüğü, kültür emperyalizm'i falan değildir, sorun katolik kilisesi adetleriyle, bakire kızları kutsayıp, bakir erkeklere fazla önem vermemek ve sonunda habidik-gubudik bir zihniyet ortaya çıkartmaktır.
ali rıza bey ağzı ile konuşmak istiyorum;
''lütfen bu kültür denen denen bahisi kapatalım. bir daha açmayalım. ben ömrüm boyunca sizin gibileri ailemden ve çevremden uzak tutmaya çalıştım''
--çok önemli spoiler !!--
tek dayanak noktası islamiyet olabilir. o da anca şu koşulla;
Zina eden erkek, zina eden ya da müşrik olan bir kadından başkasını nikahlayamaz; zina eden kadını da zina eden ya da müşrik olan bir erkekten başkası nikahlayamaz. Bu, mü'minlere haram kılınmıştır.
"bize modern olarak arap dünyası öğretilseydi onları taklit ederdik" cümlesiyle bu zihniyeti eleştirenler iki noktaya işaret etmiş oluyorlar.
bir, kendilerine ne öğretilse o öğretinin dışına çıkamadıklarını itiraf etmiş oluyorlar. al mesela bana okulda aşırı milliyetçi bi eğitim verildi, günde sekiz dokuz defa ezan dinleyerek, kur'an kurslarına giderek büyüdüm ama ne milliyetçilikle alakam var ne dinle. demek ki herkes kendisine ne öğretilse onu benimsemeyebiliyor.
kendisine ne öğretilmişse onu sorgusuz sualsiz kabul eden insanlarsa başka herkesi kendileri gibi sandıklarından onların da belli bi telkinle sahip oldukları fikirlere sahip olduklarını zannediyorlar. üzgünüm bebeğim, herkes sizin gibi kurulmuş robot değil ne yazık ki..
iki, modern olarak arap dünyası öğretilseydi demek, halamın taşşakları olsaydı demek kadar farazidir. tarihin hiç bi evresinde statükocu, değişim düşmanı fikirler, ideolojiler, inançlar vb. modern ve ilerici addedilmediler. spartacus köleliğe, fransız devrimcileri feodaliteye, sosyalistler burjuvaziye, feministler ataerkil düzene karşı gelerek düzeni değiştirmeye çalıştılar ve hep onlar devrimci olarak, modern olarak nitelendiler.
bu, herhangi bi değişim karşıtı fikrin cilalanmasının mümkün olmadığı demek değildir yalnız. eğer güç arap dünyasında olsaydı arap emperyalizmi (islam emperyalizmi ya da) altında islam ve ondan kaynaklanan (konumuzla alakalı olanı) cinsel namus olacaktı parlatılan. ama parlatılırken buna modernite denmeyecekti yine. modernite, değişim, ilerleme yine kötülenecek, savunduğunuz cinsel ahlak yine moderniteye çatılarak parlatılacaktı.
onun içindir ki cümlenin hem içeriğinde hata var, hem de sonucunda kötü manaya çıkan bi itiraf. biraz daha uğraşın be canım, bu kadar kolay savuşturmayalım salvoları. azıcık uğraşalım yahu..
genelde cinsellikle ilgili pek fazla bisey dusunmeyen insanlarin belki geri kafaliyim ama sozundende anlasildigi gibi demekki yasayanlari modern olarak gordukleri anlasiliyor..
kendisinin geri kafalı olduğunun farkında olmayan zihniyettir. zira cinsellikte modernlik aranacak bir nokta yoktur. olması gereken bir şeydir ve olur. bu kadar basit.
muhtemelen, cinselliği yaşayanları değil, cinselliğin utanılacak bir şey olmayıp insan doğasının sonuçlarından biri olduğunu bilimsel ve kişisel olarak kabul etmişliği modern sanan insandır.
ki bu insanlar cinselliği, genellikle, iyi ya da kötü anlamda abartmazlar -bazıları gibi.
alkışlamazlar, "of ne güzel zikişiyo bu millet yeeaaah" da demezler "mına koduumun orospu çocuklarına bak sevişseler bari, bi o kaldı" da demezler. yerinde, normal davranışlar sergilerler.