bugün
- allah'ın bizi yobazlarla imtihan ettiği gerçeği8
- kendini bir görsel ile anlat20
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi14
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu22
- anın görüntüsü14
- saraca silsüpüroğlu12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar13
- uludağ sözlük köpek avlama timi17
- bik bik'in gece kapısına gidip serenat yapmak11
- kızılcık şerbeti 2 nci sezon finali11
- kıza iğne batıran türbanlı11
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi12
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak10
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak21
- xdearm10
- jose mourinho28
- herkesle iyi geçinmek18
- sözlükte kendinize yakın hissettiğiniz kişiler10
- sarılma ihtiyacı13
- zalbert ramstein8
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız16
- meral akşener17
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et16
- gideon reid morgan jj9
- icardi190543
- sekse doymuş erkek12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel21
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak8
- albay kemal14
- kadir mısıroğlu mezarı18
- en sevmediğiniz sözlük yazarları10
- kemalistler 15 temmuzda ne yapıyordu20
- ankarayı sel aldı25
- haysenin1210
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna8
- eksi ruyalar için diktiğim tulum12
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur13
- uludağ sözlük aktrollerinin uçurulması9
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü10
- güçlü kadınların ortak özellikleri8
- yazarların en sevdikleri diziler11
- okula gidiyorum sözlük10
mühim olan cehennem korkusuyla kötü olabilmektir.
insan olmanın tadını gerçek anlamda yaşamaktır.
erdem ve ahlâk sahibi olmanın dinle alâkasını olmadığını gösterir.
menfaat beklemez, korkudan kaynaklanmaz o. samimi ve gerçektir.
menfaat beklemez, korkudan kaynaklanmaz o. samimi ve gerçektir.
insanların yüzde doksanı tarafından olabilen durum. kimse dine göre yaşamıyor zaten.
iyilik denen şeyin sadece çiçeği böceği insanları sevmek sananların inanmamaya giden yolda attığı ilk adımla beraber sarfettiği cümle.
bahane.
cehennem korkusu insanı insan yapıyor işte daha ne olsun.
bahane.
cehennem korkusu insanı insan yapıyor işte daha ne olsun.
iyilikten kasıt her insanda olması gereken fıtri özellikler ise olması olağandır. insanoğlu zulm etmesin yeterlidir. başka ihsan istemez. kötülük nedir ? kötülük zulumdür. zulum nedir ? başkalarına zarar ziyan vermektir. cehennem korkusu seni haramdan koruyorsa yada ahlaksızlıktan senin için hayırlıdır. makbul olanı ise allahtan korkarak sakınmaktır.
burada insanların anlamadığı nokta şu; adam allahtan korkmuyorsa, cehennemden de korkmuyorsa kimden korkacak ki ? istediğini yapar. kim engel olacak ki ? hukuk sistemi mi ? boşşş.
insanoğlunun nefsine kim dur diyebilir ? evrensel iyilik mi ? boşşşş. laffffff.
burada insanların anlamadığı nokta şu; adam allahtan korkmuyorsa, cehennemden de korkmuyorsa kimden korkacak ki ? istediğini yapar. kim engel olacak ki ? hukuk sistemi mi ? boşşş.
insanoğlunun nefsine kim dur diyebilir ? evrensel iyilik mi ? boşşşş. laffffff.
iyi derken?
cehennemden korkan totalde allah'tan korktuğu için onun kurallarına uymayı "iyi" diye niteliyor.
yoksa mesela bir aç çocuğu doyurmanın kesin "iyi" olduğunu tanıtlayabilecek hiçbir veri yok elimizde, olamaz zaten. olabilmesi için kozmik düzende gezintiye çıkıp zamanın sonuna gidip geri gelmemiz ve böylece herşeyi (bütün etki-tepki ve sebep-sonuçları) bilmemiz, yani mutlak bilge olmamız gerekir.
cehennemden korkan totalde allah'tan korktuğu için onun kurallarına uymayı "iyi" diye niteliyor.
yoksa mesela bir aç çocuğu doyurmanın kesin "iyi" olduğunu tanıtlayabilecek hiçbir veri yok elimizde, olamaz zaten. olabilmesi için kozmik düzende gezintiye çıkıp zamanın sonuna gidip geri gelmemiz ve böylece herşeyi (bütün etki-tepki ve sebep-sonuçları) bilmemiz, yani mutlak bilge olmamız gerekir.
Allah'ın istediği insan tipidir. Cennet arzusu ile veya cehennem korkusu ile ibadet ve iyilik yapanlar tüccar müslümanlardır. Aslolan bunları allah rızası için yapmaktır ve karşılık beklememektir. Allah zaten hiçbir iyiliği karşılıksız bırakmayacaktır.
iyi çok havada bir kavramdır. Bir insan ne için iyi veya ne için kötü olabilir? Bu içten gelen bir dürtü müdür yoksa etrafımıza göre şekillenen bir şey midir? Bir insanı hangi kriterlere göre iyi veya kötü olarak niteleyebilirsin? Bir insanı öldürmek kötü bir davranış olarak kabul görür. Ama doğaya baktığımızda bunun gayet normal bir şey olduğu anlaşılır, çünkü hayatta kalabilmek için kendinden aciz olan yok edilmelidir. Bunda yanlış bir şey yok değil mi? Doğanın kanunudur bu çünkü. Peki yıllar yılı doğa ile iç içe yaşayan insan oğlu neden sürekli maruz kaldigi bu kanuna karşı çıkmış ve birini öldürmenin kötü olduğunu düşünmüştür? Neye göre ve kime göre? işte bu noktada doğa ve insan dışında bir şeylerin yaşamımızı şekillendirdiği anlaşılır. işte bu şey insanın iyi mi kötü mü olduğunu belirler ve yine bu şey size kendinizi iyi veya kötü olarak nitelendirmenize neden olan şeydir.
toplum kuralsız düşünülemez. toplum içindeysen belli kurallar edinmeye mecbursun. bunun uhrevi yanı da yok olmasına gerek de yok.
şimdi düşün hırsızların kol gezdiği bir ülkede ben nasıl özel mülkiyet hakkına sahip olacağım?
ha olamayacaksam gidip neden çalışayım?
millet benim malımı çalacak, ben eşek gibi çalışacağım.
bu çok kısa bir örnek.
toplum yasası düşünülemez. hırsızlık yapmak kötüdür çünkü allah cız yapar demek yerine.
sen başkasının malını çalarsan senin de malını çalarlar, bu yüzden sike sike çalmayacaksın demek daha doğru.
rasyonel temele alarak, karşılıklı menfaatler üzerine, iki tarafı da tatmin edici şekilde ortak bir yasa etrafında insanlar eğer toplu halde yaşıyorsa birleşmek zorundadır.
buna ister din de, ister ahlak de, ister hukuk de.
o hırsızlığı yapman toplum içinde kötüdür sonucu her alanda çıkar.
şimdi düşün hırsızların kol gezdiği bir ülkede ben nasıl özel mülkiyet hakkına sahip olacağım?
ha olamayacaksam gidip neden çalışayım?
millet benim malımı çalacak, ben eşek gibi çalışacağım.
bu çok kısa bir örnek.
toplum yasası düşünülemez. hırsızlık yapmak kötüdür çünkü allah cız yapar demek yerine.
sen başkasının malını çalarsan senin de malını çalarlar, bu yüzden sike sike çalmayacaksın demek daha doğru.
rasyonel temele alarak, karşılıklı menfaatler üzerine, iki tarafı da tatmin edici şekilde ortak bir yasa etrafında insanlar eğer toplu halde yaşıyorsa birleşmek zorundadır.
buna ister din de, ister ahlak de, ister hukuk de.
o hırsızlığı yapman toplum içinde kötüdür sonucu her alanda çıkar.
Müslümanım ben de, namaz kılmıyorum yalan yok, oruç tutuyorum imkan varsa cumaya da giderim. Dine uymaya çalışırım ama ben şu ana kadar yaptığım hiçbir iyiliği sevap kazanmak için ya da cennete gitmek uğruna yapmadım. Yani ben insanım, bi dilenci gördüğümde hemen cennet cehennem gelmiyo benim aklıma, karşımdakinin bir insan ve benim ona yardım etmem gerektiği geliyo aklıma, benim de o durumda olabileceğim. Sonra da yardım ediyorum, cennet - cehennem falan aklıma bile gelmiyo o anda.
Ha yalnız cehenneme gitmemek için yardım eden bir insan çıkarcıdır, ben onun samimiyetinden şüphe ederim, bana uzak olsunlar.
Ha yalnız cehenneme gitmemek için yardım eden bir insan çıkarcıdır, ben onun samimiyetinden şüphe ederim, bana uzak olsunlar.
güncel Önemli Başlıklar