cariye ile ilişikiye girmenin zina olmaması

entry45 galeri0
    23.
  1. ileri sürülen " cariye ile ilişki rızası varsa helaldir" tezinin dini delilleri merak konusudur.

    tam zıddı olan tezin doğruluğu için ise batı etkisinden önce yazılmış herhangi bir fıkıh kitabını okumak yeterlidir.
    2 ...
  2. 24.
  3. Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın.(3) Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.
    nur süresi 33. açık açık şeyiniz keyfi için iffetini korumak isteyen cariyenizle ilişkiye girmeyin diyor. hadi hoşçakalın.
    1 ...
  4. 25.
  5. yalanlamak için ileri sürülen ayetin alakalı olmadığı gerçektir.

    http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx

    "Evlenmeye güçleri yetmeyenler de Allah, onları lûtfuyla zengin edinceye dek ırzlarını korusunlar. Köle ve câriyelerinizden, bir müddet içinde birden veya taksitle bir mal veya para karşılığı azât olmak isteyenlerin dileklerini de, bunda bir hayır olduğunu bilirseniz kabûl edin ve onlara, Allah'ın size verdiği maldan verin. Câriyelerinizi, onlar da namuslu yaşamayı istedikleri halde, geçici dünyâ malı için kötülük yapmaya mecbûr etmeyin. Zorla kötülüğe sevkedildikten sonra da şüphe yok ki Allah, onların suçlarını örter, rahîmdir."

    ayette evlenmeye gücü yetmeyenlerin ırzlarını korumaları söyleniyor ki buradaki hitap özgür müslümanlaradır. sonra efendi olanlara "eğer hayır görürlerse" esirleri ile serbest bırakılmaları hususunda bir anlaşma yapmaları tavsiye ediliyor. ve sonra cariyelerin önüne gelene peşkeş çekilmemesi (fahişe gibi çalıştırılmaması) emrediliyor.

    oysa şu ayetler cariyelerle ilişki kurmak için nikaha gerek olmadığını ispatlıyor:

    http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx

    cariyelerle ilgili diğer ayetler:

    http://meal.ihya.org/kura...r-ile-ilgili-ayetler.html

    yahu bu insanlara çok şaşırıyorum. kureyş lehçesini haliyle günümüzdekilerden çok iyi bilen kıyamet kadar dönem alimi neyin ne olduğunu açıkça ifade etmişken, 1400 yıl boyunca uygulama buna göre yapılmışken, şimdi kalkmışlar, batı değerlerinin etkisiyle, dinin emir, yasak, haram ve helallerini değiştirmeye çalışıyorlar.
    1 ...
  6. 26.
  7. çıraklık dönemimde ele aldığım mesele, ehehe... (#19006700)

    tabii, şimdi orada konu ekseni farklıydı, buradan özet vermek gerekirse, şöyle formüle edebiliriz:

    cariyeyle zorla ilişkiye girmek, hukuken meşru, dinen meşru değildir. ''cariyeyi elde tutma'' şartlarına göre yapılmış ise durum, cariyenin iznini ihtiyaç duyulmaz, hukukî olarak bu böyle. buradan günah olmaz. fakat işin ''köle ve cariyelere iyi davranmak, insanî ilişkilerde doğruyu yapmak'' vechi de var... bu yönden câiz değil...

    bu yön hukuka değil, insanlar arası muaşeret kurallarına sevk edilmiştir.
    1 ...
  8. 27.
  9. mutluları çileden çıkarmış uygulama.

    sana ne oluyor lan, mutsuzlar düşünsün.
    1 ...
  10. 28.
  11. seks dünya nimetidir. açık açık nur süresi 33'te deniyor ki cariyenle onun isteği dışında ilişkiye girmemen daha iyidir hadi girdinse bile onun durumunu allah affeder lakin sahibe böyle bir vaat yok. fuhş'u kadın pazarlama olarak görüyorsan kuran'ın pezevenkliği kadının rızası varsa serbest bıraktığı iftirasını atıyorsun demektir. hür, cariye farketmez bu şekil bir iş haramdır.
    cariye ile ilişki cariyeninde isteğine bağlıdır.
    "allah'ın size verdiği maldan onlara verin." yani koynuna aldıysan eşit davranacaksın.
    "dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın"

    seks bilirsiniz ki geçici menfaat nimettir. lakin sen gider kadını kendinle yatmaya isteği yokken zorlarsan o'nun durumunu allah affeder "Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir."
    yani sahibe sen yaptın bunu eğer karşı tarafın rızası yoksa iş sana döner diyor.
    1 ...
  12. 29.
  13. herkesin kur'an ve islâm âllamesi olduğunu gösteren konu.

    ateistinden modernist müslümanına kadar herkes islâm'la çok yakından ilgileniyor.
    0 ...
  14. 30.
  15. Peki ya cariye nedir?
    Özgürlükleri elinden alınmış, savaş ganimeti (Meta diyebiliriz. Alınıp satılabilen). Yani seks kölesi. Peki kur'an da kölelik yasak değil midir? Senin nasıl zorla bir kadını kölen yaparsın. Çelişkide kaldım.
    2 ...
  16. 31.
  17. kaptan 1 tam 2 cariye alırmısın.

    not:tanım yok silebilirsiniz.
    1 ...
  18. 32.
  19. Bilinen yanlışlardandır.
    Hayırdır dinciler allah'ı mı kandırıyorsunuz?
    Bazı görüşler aynen şöyledir:
    cariye köledir. Bundan dolayı cariyelerle herkes ilişkiye girebilir ve köle oldukları için günahı yoktur.

    Cariye eşittir parayla alınan köle.

    Peki genel ev ne dürzü? Parayla cinsel ilişki o zaman bu da günah değil.
    1 ...
  20. 33.
  21. Kölelik, islamiyetle mi başlamıştır? tabiki hayır… Peygamber efendimiz as’a, peygamberlik gelmeden önce de (bütün dünyada yaygın olduğu gibi) Arabistan da kölelik yaygındı…

    Kölelik, islamiyet ile kaldırılmıştır.

    islamiyette, Savaş esirliği vardır.

    Kölelik ve savaş esirliği farklıdır… Bu ayrıntı gözden kaçırıldığı için, islamiyetin köleliği kaldırmadığı sanılır.

    Esirlik, genelde savaşların sonucuydu… Bu konuda öncelikle Kuran’ı kerim’in savaşı destekleyen ayetleri var mı, onu inceleyelim… Savaşı desteklemiyorsa, savaş esirliğini de desteklemiyor demektir..

    Allah sizi, din hakkında sizinle savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayan kimselere iyilik etmekten, onlara adaletli davranmaktan men etmez. Çünkü Allah adalet yapanları sever.

    Allah sizi, ancak sizinle din hakkında savaşan, sizi yurtlarınızdan çıkaran ve çıkarılmanız için yardım eden kimselere dost olmaktan men eder. Kim onlarla dost olursa işte zalimler onlardır. (Mümtehine,8,9)

    Ey Muhammed! iman edenlere söyle: Allah’ın cezalandıracağı günlerin geleceğini ummayanları şimdilik bağışlasınlar. Çünkü Allah her kavmi kazandıklarıyla cezalandıracaktır. (Casiye, 14)

    Ey iman edenler, Allah için hakkı ayakta tutanlar ve adaletle şahitlik yapanlar olunuz. Bir kavme olan kininiz, sizi adaletsizliğe sevketmesin. Adaletli olun, çünkü o, takvaya daha yakındır. Allah’tan korkun. Şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan haberdardır. (maide 89 )

    “sizinle savaşanlarla Allah yolunda siz de savaşın. Ama sınırları asla aşmayın. Allah haddi aşanları sevmez” (hac suresi 39 )

    Rabbim, ancak karşı taraf savaşa zorladığında ya da saldırdığında savaşa izin veriyor ama burada da ölçüye dikkat edilmesi gerektiğini özellikle vurguluyor…

    Ayetlerden de anlaşıldığı gibi, sadece ganimet elde etmek amacıyla savaşmayı, yaradan müminlere haram kılmıştır…

    Bu sebeple, ben süper güç oldum, etrafımdaki bütün zenginliklere sahip olmalıyım mantığıyla hareket edemez müslüman… Günümüz savaşlarının en büyük sebebi, ganimet ya da günümüz deyimiyle zengin alt yapı kaynakları olan ülkelerin bu kaynaklarını ele geçirmektir…

    Peygamber efendimiz as döneminde de savaşlar kaçınılmazdı…Müslümanlara zulüm, işkence uygulanıyordu ve yurtlarından atılmışlardı…

    Bu savaşlardan birinde Hz, Hamza’nın nasıl öldürüldüğünü hatırlarsınız… Ölmüş bedenine yapılanları…

    Böylesine çetin geçen savaşların sonunda bile Allah, esir alınabilmesini şarta bağlamıştır… Mutlak galibiyet zorunluluğu… Bu da savaş esirliğini zorlaştırıcı bir hükümdür…

    Hiçbir peygamberin, yeryüzünde ağır basmadıkça (kesin zafere ulaşıp üstün gelmedikçe) esirleri olması layık değildir. Siz dünya malını istersiniz, oysa Allah ahireti kazanmanızı murad eder. Allah azizdir, hakimdir. (enfal suresi, 67)

    Şöyle bir soru aklınıza gelmiş olabilir? Kadınlar da esir olarak alındılar mı? Alındılar ise bunun ne gibi bir amacı vardı?

    Müslümalarla savaşmışlarsa esir alınırlardı… Amaç karşı tarafı barışa zorlamak, gerektiğinde esirleri takas edebilmekti… Bazılarının mantıksızca yorumladığı gibi bayanların zevk için kullanılması amaç değildi…

    Allah, geçmiş kavimleri bu tür ahlaksızlıkları yüzünden helak etmişken, savaş sonucunda alınan esirlere bu şekilde yaklaşılmasına nasıl izin versin?

    Bu konuda ki en büyük yanılgı,” islamiyet öncesi dönemim” bilinmemesinden kaynaklanıyor… Cahiliye döneminde erkeklerin sınırsız kadınla evlenme hakkı vardı… Yine o dönemde kurulan panayırlarda bayanlar aleni satılıyor ve fuhuş yapılıyordu… Hatta kabe’nin etrafında insanların çırılçıplak (kadın, erkek) tavaf yaptıklarından kaynaklar bahsediyor…

    Peki Allah, alınan esirlere nasıl davranılmasını emretmiştir… Ayet, bu soruyu akıllar da şüphe bırakmayacak şekilde anlatır…

    “Nihayet onlara üstün geldiğiniz zaman bağı sıkı bağlayıp esir alın. Sonra harp ağırlıklarını atıp, savaş bitince de onları ya karşılıksız olarak, ya da fidye ile salıverin. Allah’ın emri budur. Eğer Allah dileseydi onlardan başka türlü de intikam alırdı. Fakat böyle olması sizi birbirinizle denemek içindir. (Muhammed suresi 4)”

    Yukarıda ki ayetten de anlayacağınız gibi Rabbimin ilk öğüdü esirlerin karşılıksız olarak salıverilmesidir… ikinci olarak da fidye karşılığı serbest bırakılmalarıdır…

    O zaman ki şartlar içerisinde fidyesini ödeyemeyen esirlerin konaklama ihtiyacını karşılayacak barınaklar olmadığı için, esirler Müslümanların evlerinde misafir ediliyorlardı… Aslında bu dahi çok enteresan… Sizi savaş anında öldürecek olan birini, siz, savaş sonrası evinizde ağırlıyorsunuz…

    Kim günümüzde evini savaş esirlerine açar ki? Hatta evini açmakla kalmamışlar, sadakalarından da onları faydalandırmışlar… Bakın hangi sebeplerle…

    “Sadakalar ancak şunlar içindir: Fakirler, yoksullar, o işte çalışan görevliler, müellefe-i kulûb (kalbleri islâm’a ısındırılacaklar), köleler, borçlular, Allah yolundakiler, yolda kalmışlar. Allah tarafından böyle farz kılındı. Allah her şeyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. “Tevbe suresi, 60

    “Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde (hürriyete kavuşmalarında kendileri için) bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah’ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir. “Nur suresi 33

    Ayette geçen mükatebe’nin anlamı, esirin kendi başına çalışıp kazancını biriktirebilmesidir. Bu sayede esir; kendi fidyesini ödeyip, özgür kalabiliyordu…

    Ayrıca;

    “Bir mümini hata ile öldürenin yapması gereken, bir esiri hürriyetine kavuşturmak ve ölenin ailesine bir diyet ödemektir…nisa 92

    “bilerek yaptığınız yemini bozmanın kefareti ailenize yedirdiğiniz yemeğin orta hallisiyle on fakiri doyurmak veya giydirmek yahut bir esiri özgürlüğüne kavuşturmaktır…maide89

    Ona iki yolu gösterdik. Fakat o, o sarp yokuşa göğüs veremedi. Bildin mi sen, o sarp yokuş nedir? Köle azat etmek, Veya salgın bir kıtlık gününde yemek yedirmektir, Yakınlığı olan bir yetime, Veya hiçbir şeyi olmayan yoksula. Sonra da iman edip de sabrı tavsiye eden ve merhamet tavsiye edenlerden olmaktır. (Beled 10-17)

    Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi davranışta olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (her şeyi) bilendir. (Nur suresi 32)

    Siz de görüyorsunuz ki verdiğim altı ayetin hepsinde, esirlere karşı müminlerin iyilik yapması esas… Ayrıca yaradan, iyi davranışta olanları “evlendirin” diyor… Sahipleri onları odalık olarak kullanıyor olsa, ve Allah buna izin vermiş olsa, yaradan onları “evlendirin” buyurur mu?

    Sizce bu hükümleri getiren Allah, cariyelerin bir meta gibi kullanılmasına izin verebilir mi?

    Şimdi gelelim cariyelikle ilgili ayetlere…

    Ve onlar ki, iffetlerini korurlar, Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (cariyeleri) hariç. (Bunlarla ilişkilerinden dolayı) kınanmış değillerdir. ( Müminun 5,6)

    “Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla (evlenin). işte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur..(nisa 3)

    24. (Harp esiri olarak) sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı. Allah’ın size emri budur. Bunlardan başkasını, namuslu olmak ve zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz size helâl kılındı. Onlardan faydalanmanıza karşılık kararlaştırılmış olan mehirlerini verin. Mehir kesiminden sonra (bir miktar indirim için) karşılıklı anlaşmanızda size günah yoktur. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.

    25. içinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı (genç) cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları (cariyeleri) nikâhlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcıve esirgeyicidir (nisa 24 ,25)

    Şimdi bir parantez açıp Ali rıza Demircan’dan önemli bir alıntı yapmak istiyorum…

    “Bakara 219 da alkollü içkilerde büyük günah olduğu, fakat cüzi faydalar da bulunduğu açıklanır. Nisa 43 de sarhoş iken namaza yaklaşılmamasına vurgu yapılır. Maide 90 da ise alkollü içkiler, şeytan işi bir pislik olduğu kesin bir dille açıklanır. Şimdi yasaklayıcı hükümler varken, nahl suresinin 67. Ayetine dayanılarak alkollü içkilerin helal olduğu söylenebilir mi? Söyleyebilen bir alim var mı?

    Cariyelerin evlendirilmesini konu alan nur suresinin 32 ile onlarla evlenilmesini öğütleyen nisa suresinin 3, 24 ve 25. Ayetleri ortada iken, nikah konusuna değinmediği için müminun suresinin 5-6. Ayetlerine dayanılarak kişinin cariyesiyle nikahsız ilişkiye girebileceğini söylemek, hiç şüphesiz islam’a ve onun kitabı Kur’an ‘a aykırılıktır, iftiradır…”

    Alkolle ilgili örneği paylaştım sizlerle… Şimdi verdiğim ayetlerden ilk olarak “nisa suresi 25. Ayeti okursak”, orada çok açık ve net ifadelerle Allah, cariyelerle “evlenmeyi” 6 şarta bağlamıştır.. (Mustafa islamoğlu bir yazısında nisa 25 ayetiyle ilgili: “Eğer cariyelerle evlenmeden de yatılabiliyorsa, evlenmeye ne gerek var? Ayet bunu niçin talim etsin.”)

    Hür kadınlarla evlenme gücü olmayacak.
    Evlilik için sadece “Müslüman cariyeleri” seçebilecek…
    Velilerinin/sahiplerinin izni alınmadan cariyelerle evlenilemez.
    Cariyelerin iffetli olması
    Mehir verme zorunluluğu
    Böyle bir evliliği ancak zinaya düşme korkusuyla yapmak…(zinaya düşme korkusu, bir cariye ile giderilebildiğinden yalnızca bir cariye ile evlenilmeye izin verilmektedir… Ali rıza Demircan)
    Bu ayetten, eğer kişinin maddi durumu iyiyse, cariye ile evlene-me-yeceği hükmü de çıkıyor… Hür bir kadını eş seçmek zorunda…

    Ayetin bitiş cümlesi ise, gerçeği görmek isteyenler için açık ve net…

    Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır…

    Yani, hür kadınla evlenmeye gücün yetmiyorsa, imanlı bir cariye ile de evlenebilirsin… Hür kadınlardaki gibi mehirini vererek tabi…

    Fakat sabretmeniz daha hayırlıdır, buyuruyor yaradan… Söz konusu evlilik olduğunda dahi…

    Bir kişinin cariye ile ilişki yaşayabilmesi için evlilik şartı aranmasa, kişi sınırsız cariyesi ile sınırsız ilişki yaşıyor olabilse “sabretmesi” gereken ne olacak?

    Yine Nisa suresi 3. Ayette dört kadına kadar izin verilirken de, “adaletin gözetilemeyeceği endişesiyle” tek bir eş veya tek bir cariye ile “evlenilmesi” öğütlenmektedir… (bazı meallerde nisa 3. ayette “yetinin” ifadesi kullanılsa da, bu ifade Kur’an da yoktur…)

    Nisa suresi 24. Ayette geçen bir konuyu belirtmekte fayda var… Evli harp esiri kadınlarla evlenilmesine izin verilmesi, meselesi…

    Öncelikle bilmemiz gereken bir nokta var…Cariyelerin kendisiyle yapılacak evliliği reddetme, iste-me-me gibi hakları vardı… Hadislerde evlenmeyi reddeden cariyelerin örnekleri vardır…

    Hatırlarsanız Nur 32 de hem hür, hemde köle ve cariyeden bekar olanların evlendirilmelerini buyurmuştu yaradan… Amaç, toplumun her kademesinde zinanın olmadığı sağlıklı bir toplum yapısı oluşturmak…

    Nisa suresi 24 Ayetin bu kısmı; Eşleriyle tekrar birleşme şansı olmayan (örneğin, din olarak müslümanlığı seçtiklerinde, eşleri onları istemeyebiliyordu.. Biliyorsunuz, Babaların, kendi öz evlatlarını bile müslüman oldukları için evlatlıktan sildikleri bir dönem) cariyeler için söz konusudur.… Cariye, kendi de isterse evlilik teklifini kabul edip evleniyordu… (Tabi bu ayeti yine, nisa 25 de alt alta yazdığım altı şart ile birlikte okumak lazım… Güncelleme: Yazımın altına yapılan yorumlardan Özgür hanımın bu ayet ile ilgili yaptığı açıklamayı da burada palaşmak isterim…

    “(Harp esiri olarak) sahip olduğunuz CARiYELER MÜSTESNA, evli kadınlar da size haram kılındı…………………. (Nisa/24)

    Burada da evlenmenin yasak olduğu kadınlar anlatılıyor, Nisa 23 ten itibaren evlenilmesi haram kılınanlar sayılıyor, en son evli kadınlar da size haram deniyor.Evli olmayanlar nikahsız mı helal olacak ki cariyeler nikahsız helal olsun“



    Bir de Nur suresi 58 ayet var… Cariyeler, sanıldığı gibi evin sahibi tarafından odalık olarak kullanılıyor olsa, edep yerlerinin birbirleri tarafından görülmesi neden yasaklanmış olsun… Neden ev sahibinin yanına girerken üç defa izin istesinler? Evli eşler, birbirlerinin yanına girerken izin istiyorlar mı? Hayır…

    Ey müminler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz ergenlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar, mahrem (kapanmamış) halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için ne de onlar için bir mahzur yoktur. Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz. (Nur suresi 58)

    Ne yazık ki peygamber efendimiz as dönemiyle azalan “esirlik”, Emeviler-Abbasiler döneminde tekrar ortaya çıkartılmıştır… Ve özellikle işlerine geldiği gibi aldıkları kararları sanki islam böyle emrediyormuş gibi sunmuşlardır… O dönemim içtihat yapan ulemaları da yaşadıkları baskı sonucu bu şekilde karar almaya zorlanmışlardır…

    Kuran ayetleri tek başına değerlendirilemez. Bir bütünün parçasıdırlar… Yukarıda bahsettiğim bütün ayetleri bir araya getirdiğimizde ancak bu konu hakkında sağlıklı bir sonuca ulaşılabilir…

    Cariyelerle ilgili şimdiye kadar hazırlanan en sağlıklı kitabın Ali Rıza Demircan’ın “cariyeler ve sömürülen cinsellikleri” adlı eserinin olduğunu düşünüyorum… Bu yüzden yazımda bir çok yerde alıntılar yaptım… Merak edenler ve anlattıklarıma rağmen içinde hala şüphesi olanlara, içinde başka tespitlerinde olduğu bu çarpıcı kitabı tavsiye ederim…

    Muhteşem yüzyıl dizisindeki cariyelik sistemini islamiyetle bağdaştırmaya çalışanlara da sadece “el insaf” diyorum…

    Kuran-ı Kerim’in neden akıl sahipleri için bir öğüt olduğunu şimdi çok daha iyi anlıyorum…
    4 ...
  22. 34.
  23. 34.
  24. savaş esirleri köle olduğu için onlarda irade aranmaz. mesela bir yere gidip cihat ederseniz oradaki kadın ve kızları aranızda pay edebilirsiniz. payına o düşüyorsa gidip kadın ve çocuk ben bunu istemiyorum diyemez çünkü o köledir.

    zaten hür bir toplumda yaşadığınız için islamı bu yönden de anlamak güç. islamda köle hukuku diye ayrı bir hukuk var ve köle hürle eşit değil, kadınla erkek de eşit değil. müslümanla müslüman olmayan zaten hiç eşit değil. islam eşitliğe inanmayan bir virüs.
    0 ...
  25. 34.
  26. Zinanın ne olduğunu açıklayamayan dinin çelişkisi. Muta serbest, cariye serbest, 4 eş serbest, savaş ganimeti serbest... ee ne yasak lan o zaman derler adama.

    Eşcinseller lanetliydi tabi pardon.

    Nisa/24: Bir de HARB ESiRi olarak sahibi bulunduğunuz CARiYEler MÜSTESNA, EVLi kadınlarla evlenmeniz de size haram kılındı.

    AHZAB/50: Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini,
    Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun CARiYEleri, Onlara eşleri ve CARiYEleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz.
    Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir.

    Bunlar zina değilse zina nedir? Teşekkürler...
    10 ...
  27. 35.
  28. Şimdi bu zina, şu zina değil diye konuya girmeyeceğim. Sözlükteki siyaset ve din tartışmaları ziyadesi ile gereksiz.
    Fakat şu konuya takıldım;

    "nisa/24: bir de harb esiri olarak sahibi bulunduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmeniz de size haram kılındı. "

    Bu ayet örnek gösterilmiş ve bu zina değilse hangisi zina denilmiş. E bu zina değil ki? Evlenmek. Gayet basit. Diğer evli kadınlar ile evlenemezsiniz lakin esir kadınlar ile evlenebilirsiniz denmiş.

    Neyse. Sanırım Gece gece uykunuz gelmiş. Sizlere bol tartışmalar.
    10 ...
  29. 36.
  30. her kuş bitti şimdi havadaki leylek mi kaldı sorusunu akla getiren entrydir. Kardeşim 32 farzı bilmeden kurandaki cariye ilişkisini soruyorsunuz. Oradaki helal kısmını da sadece cinsellik kısmıyla ilgileniyorsunuz.

    Cahil ve aklı uçkurunda sözlük yazarı arkadaşım ilk olarak önce şunu belirteyim. diğer toplumlarda çok eşlilik hoş karşılanıyorken ve bu kendi içlerinde kültür halini almışken neden islamda ki 4 eşliliğe takılırsın. Kaldıki bu 4 eş almanında kati kuralları vardır. Kafan göre aldım oldu şeklinde değildir. her şeyden önce eşlerin rızası olması ve hespine her konuda eşit davrana bilecekseniz evlene bilirsiniz. Kaldı ki bu zamanda olduğu gibi eskiden de evlerimizde görevli yada hizmetliler vardır. bunların erkek olanına uşak bayan olanına cariye denmektedir. yani müslüman bir aile evinde hem erkek hemde kadın hizmetli çalıştırabilir.

    Tabi aile müslüman olduğunda haremlik selamlık ve mahrem konusu gündeme gelmektedir. şöyleki evli olan eşlerin bile gündelik hayatta bir birlerine mahrem olan yerleri vardır. ve bunu örtmek ile mükelleftir. aynı şekilde evde bulunana görevli / uşak - cariye yeninde ev içerisinde hareketinde özgür ola bilmesi açısında bazı kurallar belirlenmiş ve bazı husular heala kılınmıştır ki ev içerisindeki işler aksamasın. hani helal kelimesinin geçtiği her yeri uçkurla değerlendirmemek gereklidir.
    1 ...
  31. 37.
  32. Zinadır nikah gerekir. islam'da evlilik dışı olan her ilişki haramdır.
    (#36798069)
    1 ...
  33. 38.
  34. islam da iki şekil sonucunda cinsel ilişkiye izin var.

    1-kadın erkek evliliği sayesinde şaapmak.
    2-adamın cariye satın alıp onla şaapması.

    köleyi ele geçiren müslüman ele geçirdiği köleyle şaapamaz. bunu gosterip "ama kölelerle şaapmayın" diyo derseniz ya islam ı bilmiyorsunuz ya da yalan soylemeye çalışıyorsunuz demektir.

    evlenmeden el ele tutuşana bile 80 değnek ceza var. bakaralar ozellikle çok ilginç.

    asrı saadetmiş. mekke nin fethi 630. ilk halife ebu bekir in öldürülmesi 634. 4 yılın ne tatavasını yaptınız be.
    2 ...
  35. 39.
  36. rte ramazan da herkese iftar veriyor

    bari bir kere de üniversiteden arkadaşlarına

    iftar daveti versede, muhteremlerde üzülmese.

    tanım : ateistlikte böyle sorunlar yok.
    1 ...
  37. 40.
  38. ne diyor reyis, sayıda şart değil rahmete bakın arkadaşlar *

    0 ...
© 2025 uludağ sözlük