bir çok ayetin yanlış anlaşılmaya açık olması

entry14 galeri0
    13.
  1. hayatta her şeyin bakılan pencereyle ilgili olması kadar doğru bir gerçek.

    nerden baktığımıza bağlı, niyetin temizliği kadar.
    0 ...
  2. 12.
  3. sözünün edilmesi bile, kendini şartlamış ve tartışmaya kapalı zihinleri delirtmeye yetmiş önerme.
    0 ...
  4. 11.
  5. hür bir adam bir köleyi öldürdüğünde hür adamı kısas edemiyorsunuz.

    anlaşılan takılınan nokta bu.

    öldüren kişinin müslüman olduğunu varsayalım:

    öldürmenin sebebi şahitler varsa irdelenir. şahitler yoksa kişinin kendisi bizzat dinlenilir.
    şüpheniz varsa aranıza mesafe koyarsınız.

    haksız yere köleyi öldürenin günahı kendinedir. yemin ediyorsa zaten yalan söylemesi durumunda allah'ın lanetini üzerine kabul etmiştir. gerçekten inanan kişi mahşer gününe de iman ettiği için olayın daha fazla üzerine gitmez. esasen müslüman "intikam almak ve kin gütmek konusunda" allah tarafından zaten uyarılmıştır. "hakkında şüphe içinde olduğunuz kişilerin işini bana bırakın" türünden birçok ayet vardır.

    klişe olacak ama kur'an'ı bir bütün olarak ele alırsanız bu tür "açık" ayetlerin müteşabih olmadığını anlarsınız. müteşabih ayetler daha çok "onlar kur'an'ı okur ama yine de anlamazlar" yada "sen tarık'ın ne olduğunu nereden bileceksin" gibi ayetlerdir... zira nasıl olurda bir insan bir şekilde kur'an'ı okumaya karar verip yine de allah tarafından kalbine iman işlenmez diye düşünebiliriz ve bunun mantıklı hiçbir açıklaması yoktur, imtihansa imtihan, kitabı okumaksa okumak... işte bu gaybdır ve bu ayete bile iman ettiğinizde gerçekten iman etmişsinizdir. tarık ile ilgili ayetler de aynı şekilde. fikir sahibi olabilirsiniz ama esasen tam olarak anlamayacağınız bir konudur. bunu da hadisle açıklamaya çalışmak aymazlıktır, sapıklıktır. ya ayete iman edersiniz, ya da etmezsiniz, ayetin yetersiz olupta hadisle tamamlanması gibi bir iddiada bulunmak düpedüz şirktir. her ayet "o haliyle yeterlidir" bunun dışındaki kaynaklar sizin örf-adet-geleneklerinize bağlı olarak seçtiğiniz şahsi şeylerdir ve genelde uygulamada farklılıklar gösterirler. yok eğer o şahsi seçimleri "ehli sünnet" yada "farz mezhep" gibi kavramlarla şirke dönüştürüyorsanız zaten müslümanın müslümanla kardeş olması durumunu tamamen rafa kaldırıyorsunuz demektir.
    2 ...
  6. 10.
  7. iÇLERiNDE şüphe bulunan samimiyet yoksunu kişilerin kasten yada bilgi yetersizliği olan kişilerin hataya düşerek yanlış anladıkları ayetler olabilir.
    (bkz: ali imran 7):"O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. ilimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar."

    insan en üst perdeden allah'ın varlığını inkar edebilmişken kuran ın bazı ayetlerini yukarıda saydığımız benzeri nedenlerden yanlış anlayabilmesi yine insanın beşer-şaşar özelliğinin sonucudur.
    tabi şaşmayanların varlığı şaşanların mazeretlerinin geçersizliğini gösterir.
    yapanlar yapmayanlar için bir şahitliktir.
    allah(c.c) kuluna dünya ve ahiret saadetine ulaştıracak doğru yolu göstermiştir. kulun yanlışa gitmesi-gidebilmesi imtihanın bir gereğidir.
    misalen, "su" ya hayat kaynağı bir nimet olarak bakmazsanız "su" dan istifade edemez ölürsünüz.
    1 ...
  8. 9.
  9. Ünlü bir düşünür 'dünyanın en iyi insanına 7 satır yazı yazdırın onu darağacına götürecek cümleler çıkarayım' demiş. Yani sizin olaya nasıl baktığınız önemli. Kur'an ki o ne güzel kitaptır tabi kendisine pay çıkarabilene. Küçük bir örnek vermek gerekirse ; çok sevdiğiniz bir arkadaşınızdan soğudunuz diyelim artık onun diyeceği her güzel söz size nefret içeren sözler gibi gelecektir.
    2 ...
  10. 8.
  11. müslümanların "allah sizi sınıyor" ifadelerine maruz kalacağımız durumdur. bir çok ayette soru işareti vardır hatta soru işareti bile yok apaçık yalanlar, cahillikler vardır. ve buna rağmen kur'anın bir çok yerinde allahın ayetleri çok iyi açıkladığı iddia edilir. biz de yedik dimi?
    2 ...
  12. 7.
  13. kimisinin anlatmak istediğimi daha açıkça anlatmasına (bkz: bir çok ayetin yanlış anlaşılmaya açık olması/#28897784) vesile olan mevzudur.

    "müteşabih" gibi verdiğim örnekle alakası olmayan lafları bir tarafa bırakalım. söz konusu ayetin metni, şöyle

    "Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır."

    olmak yerine, şöyle,

    "Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. allah yolunda savaşta öldürmek veya kendisinin veya bir başkasının canını, malını korumak için öldürmek veya birini istemeden, kazayla öldürmek dışında bir sebeple, bir insanı haksız yere öldüreni kısas edin. öldüren kişi hür de olsa, köle de olsa, kadın da olsa, öldürülen kişi hür de olsa, kadın da olsa, köle de olsa, öldüreni kısas edin. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır."

    olsa, ne yapılması gerektiği hadislere ihtiyaç kalmadan ifade edilmiş olmaz mıydı?
    0 ...
  14. 6.
  15. Yanlis anlaşılmaya açık değildir, sadece ilimsiz anlamaya çalışanların anlamaya kapasitesi yetmiyor.
    1 ...
  16. 5.
  17. bir kur'an'cı olarak ayetin apaçık olduğunu ve tartışmaya kapalı olduğunu düşünüyorum. ha mezhepçiler illa tartışacaksa, ateistlerle tartışabilirler benden uzak dursunlar da... "bazı ayetler şüphelidir o yüzden hadislere ihtiyacımız var" diyen sapıklar mümkünse kendilerine başka bir din bulsunlar.
    1 ...
  18. 4.
  19. yanlıştır. allah'ın insanlar için yarattığı bir kitaba ''bir çok ayetin yanlış anlaşılmaya açık olması'' demek abesle iştigaldir.

    karar verin gençler tanrı kusurlu mudur kusursuz mudur? size göre her şeyi kusursuz yaradan tanrı, ayetleri anlaşılacak şekilde yaratamaz mıydı?
    1 ...
  20. 4.
  21. Bilakis her ayete kulup takmaya çalışacağınıza aslında her ayetin "doğru" anlaşılmaya müsait olduğunu anlayabilirsiniz.

    Lakin basiret de başka şey.
    4 ...
  22. 3.
  23. Allah bana kuş kadar zeka verip onu sorgulama seviyesine gelmemi engellediyse bu onun egoist olduğunu göstermez mi?
    4 ...
  24. 2.
  25. okuduğunu anlamaktan aciz bünyenin suçlayıcı beyanıdır.

    ulan arkadaş anca "neden allah şöyle yaptı?" "neden allah böyle yaptı?"...

    affedersin ama sen kuş kadar zekanla,

    allah ın yaptığı şeyleri sorgulayacak kapasiteye ne ara ulaştın acaba.

    bunu sor bi önce kendine bunun cevabını al bi.

    gerisi kolay zaten.
    6 ...
  26. 1.
  27. sebeb-i hikmeti merak konusu olan gerçektir. kuran'da yanlış anlaşılmaya açık çok sayıda ayet vardır. konuyu dağıtmamak için birinin üzerinde durmakla yetineceğim:

    http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx

    görüldüğü üzere bu ayetten anlaşılan, ancak sınıfsal olarak birbirine denk olanların birbirlerine karşı kısas edilebilecekleridir. fakat aşağıdaki izahatta:

    http://www.sorularlaislam...i-oldurse-kisas-olmayacak

    görüleceği üzere, ayette sınıfsal denklik güdülüyor gibi görünmesinin nedeni başkadır. gerçekte hür kişi bir köleyi bile öldürse kısas edilir.

    fakat bu sonuca nasıl varıyoruz? kuran'ı okuyarak mı? hayır! kimilerinin dini kaynak olarak kabul etmediği hadisleri okuyarak!.. hadisçilere karşı genellikle desteklediğim (bkz: hadislerin dinen delil sayılmasının mantığı) kurancılar bu duruma ne der bilemem...

    hadisçiler, kurancılar kavgasını bir yana bırakırsak, asıl soru şudur: allah neden yanlış anlaşılmaya bu kadar açık ayetler indirsin ki? neden "insan öldürme" gibi çok ciddi bir konuda ne yapılması gerektiğini açıkça anlaşılır şekilde ifade etmek yerine, muradının doğru anlaşılmasını hadisler gibi çok da güvenilir olmayan kaynaklara bıraksın?
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük