bugün

yörelere göre değişiklik gösteren bağlama çalış şekilleridir. tavırlar tezene yardımıyla yapılırlar.

1. (bkz: Zeybek tavrı)
2. (bkz: Sürmeli tavrı)(Yozgat tavrı)
3. (bkz: Kayseri tavrı)
4. (bkz: Konya tavrı)
5. (bkz: Silifke tavrı)
6. (bkz: Azeri tavrı)
7. (bkz: Ankara tavrı)
8. (bkz: Aşıklama tavrı)
9. (bkz: Karadeniz tavrı)
10. (bkz: Rumeli tavrı)
11. (bkz: Karşılama)
12. (bkz: Teke tavrı)

bu tavırların uygulamasına şuradan ulaşılabilir.

http://www.turkuler.com/baglama/tavir.asp *
-abicim sen itiraz etme,gel hele bi,
-aa bak böyle yapacaksan giderim ha!,
-heh ben de onu diyodum harika bi noktaya temas ettin,
-diyorum ki..

şeklinde çeşitlendirilebilecek, karşıdaki insanı kendi istediğin noktaya getirme çabasında gösterilen performanstır.
erzincan-sivas tavrı da vardır. literatürde adı nedir bilmem ama, çok yumuşak, çok ruh okşayıcıdır.
ani iniş çıkışlar yoktur. ince, bir çok sesi aynı anda veren bir tavırdır. sanki birden çok bağlama çalıyor gibi.
başlık birleştirile
(bkz: baglama tavirlari)
Orhan HAKALMAZ anlatımıyla tavırlar, daha anlaşılır ve tek başına uygulanabilir bi anlatım.

http://www.youtube.com/watch?v=vygq1o092L0