ayşe arman'ın toplumsal baskıyı hissedebilmek için yaptığı eylem. sadece bununla da kalmayıp, mini etekle fatih/ismail ağa civarında dolaşmış. aferin kız.
insanı meraklandıran bir durum.
Yarın hürriyet almaya sebebiyettir.
Bir gazatecinin görevi için neler yapabilceğini ortaya koymuş.
Sadece gazetenin köşesinde kalan kıytırık bir gazeteci değil toplumun sorularını en içten şekilde yaşayabilen bir gazeteci olduğunu benimsetmiştir cümle aleme.
hani boyle turk filimlerinde buna benzer bir dalga vardir. simarik ve bir o kadar da genc ve yavru bir gasteci kiz, tebdil-i karekter eyleyerek hic olmadigi bazi ortamlara duhul eder ve kendisini orada kabul ettirir. sonra icine kene gibi yerlestigi o toplulugun dinamiklerini, yedigini ictigini zartini zurtunu neyim hep yazar, eder; sonra yeterince kana doyar ve doneminin tirt gastelerinden birinde gundeme bomba gibi lop diye duser. "varoslarin bilinmeyen yuzu: asklari da kendileri gibi icten yanmali... amanda michelle hoorlei yazdi" falan diye. bi dakka lan, turk filmi demistik di mi? o zaman, "ayse arman yazdııı. hepsi yarin gasteniz meydan'da. bayinizden israrla isteyin; gereken de odunla uyarin" diye bangir bangir, boyle carsaf carsaf gaste mansetleri alir basini yurur.
sonra bizim bu sefil esas oglan dellenir filan; kendini asik edip hayatindan zart diye cikip giden ve ustune ustluk bi de dort duvar arasinda yasadiklari seyleri alemlere afise eden o rezil asifteyi bulmaya gider falan da filan.
simdi bu hikaye bana bu seriyi hatirlatti. acaba indi mi ayse de varoslarin koynunna. girdi mi portlek gonullere; atti mi fayrbolunu bakir bedenlere dogru? bunlar hep cevaplanmayan sorular olarak kalacak.
kendisini pek sevmesem de en azından cesaret örneği göstererek toplumsal bir konuya değinmiştir. merakla bekliyoruz izlenimlerini.
edit: eksile canım benim eksile. cesaretli kadın vesselam.
BiR ZAMANLAR KAPALI OLANLARA GERiZEKALI MUAMELESi YAPANLARIN ŞiMDi KAFASINA 1 METRE BEZ TAKARAK "SiZi ANLIYORUZ SiZDENiZ CANIM" DEMESiNiN NE MANTIĞI VAR. BAŞINI KAPATIP REiNA KAPISINI ZORLAMIŞ EYVALLAH DA REiNA YA GiRMEK iSTEYEN BiR KAPALI VARSA DA ONUN DERDi iNANCINA SAYGI GÖSTERiLMEMESi DEĞiL AÇIK GEZMESiNE BASKI YAPILMASI OLABiLiR YANi GERÇEKTEN KAPALI OLAN BiRi REiNAYA GiRMEK iSTEMEZ. BU ÜLKEDE CiDDi MANADA BASKI VAR YOK DiYEN YALAN SÖYLER AMA BUNU ARAŞTIRMAK SOSYOLOGLARIN iŞiDiR AYŞE ARMAN GiBi KIZININ HAYATINI ANLATAN BiR KADININ DEĞiL. BELKi iYi NiYETLiDiR DiYEBiLiRiM ÇÜNKÜ BU KADINI SAF OLARAK GÖRÜYORUM AMA ÇEVRESiNDE KAÇ TANE KAPALI VAR, ONLARIN NE HiSSETTiKLERiNi, NEDEN KAPANDIKLARINI NERDEN BiLEBiLiR.
AYŞE ARMAN EŞARPLA SICAKDAN BUNALABiLiR, iNSANLARIN BAKIŞLARINI YADIRGAYABiLiR AMA GERÇEKTEN BiR KAPALININ DÜŞÜNCELERiNE SAHiP OLAMAZ O ZAMANDA SAĞLIKLI BiR ARAŞTIRMA SONUCUNA VARILAMAZ. BiRDE KENDiSiNi OKUYAN iNSANLARA KAPALILARIN DUYGULARINI YANLIŞ VERiR. AYRICA FATiH DE MiNi ETEKLE GEZMESiDE SAYGISIZLIKTIR ARAŞTIRMA FALAN DEĞiL BiLDiĞiN SAYGISIZLIK.
tesettüre girmiş; bu haliyle de iki üç kafede oturmuş, yolculuk yapıp denize girmiş ve 2 gün içinde tüm herşeyi anlayıp* tesettürlülere mahalle baskısı yok demiştir. empati kurduğu ve böylesine bir işe kalkıştığı için kesinlikle teşekkür edilip saygı duyulması gereken bir gazateci ancak, keşke kapalı olarak üniversitede okumaya, iş bulmaya da çalışsaymış. işte o zaman daha doğru sonuçlar görebilirdik.
alışmayan götte don durmaz ayşecim, (-cim diyorum, samimiyetim, haki çıplak poz verdiya, o artık toplumun ayşe si oldu, genel ayşe), tabiidir ki sen soyunan, hayatını çıplak geçiren bir insansın, tessttüre girince kulakların duymaz olması, kimse sana bakmayınca, yok gibi hissetmen bormal, milletin agzında 1 hafta laf olmak için soyunmuş bir kadınsın sen, bütün bunlar normal, senin tesettrü hakkında fikir edinmen, onun ne oldugunu anlaman zor, hatta mümkün degil nedeni ise, iffetin sembolü, kadına deger veren şey, iffet, sen evliyken soyunmuş, kocası tarafından soyunması desteklenmiş bir kadınsın, iffetin sembolü kıyafet tabidir ki seni sıkacak, terleyeceksin, tabiri uygun olur mu bilmiyorum, kıçından ter akacak, üstelik gittigin yerler mahalle baskısı yok dedigin yerler sosyetenin ugrak mekanları, bir kahvenin 20- 40 lira arası oldugu yerler, orada mahalle baskısı olsa ne yazar olmasa ne yazar.
şunları anlıyım diye soyunup, aman bi de bunları anlıyım diyerek kapandıktan sonra hatunun erkekleri anlamak amacıyla çıtayı iyice yükseltmesinden korktuğum hadise.
çok büyük cesaret göstrmiş kadındır, hele hele ismail ağa sokağına mini etek ve omuzlar açıkta girmek pekçok erkekte olmayan cesarettir.
hem fatih semti hele hele ismail ağa sokağı türkiye cumhuriyeti hudutları içerisinde değil mi, hele hele istanbul un göbeğinde, eee ismail ağa'lılar nasıl olur da devlet içinde devlet, cumhuriyet içinde cumhuriyet kurar, anlamak mümkün değil...
hiç mantıklı değil.hiç girmemesi daha doğru olur. güya empati kuruyomuş, sevsinler senin empatini.
kimsenin, onun saçma sapan dalga geçer haliyle empati kurmasına ihtiyacı yok.
ayşe arman otursun otursun oturduğu yerde, hiç bulaşmasın böyle şeylere daha iyi...
mini etek ve bu tesettür deneyinin ardından da istanbul sokaklarında iki gün çırılçıplak gezmesi beklenmektedir. bakalım, görelim çıplaklığa mahalle nasıl tepki veriyor.
"zulüm gören biz zavallı badem bıyık mantalitesi artık güçlendik, aman bu ayrım sürsün ki servetimize servet kaatalım" zihniyeti savunucularından nefret toplayan yazı dizisinin yazılması için yapılan eylem. Yüzeysel ama keyifli, iddiasızlığını da başından itiraf etmiş bir yazıyı küfür etmeye fırsat sayan mantalitenin biraz adam gibi davrranmayı öğrenmesi memleket için hayırlı olacak.
(bkz: ayse armanın temde hayat kadını rolüne bürünmesi)
(bkz: ayse armanın taksim meydanında ulu orta seks yapması)
gibi denemelerle ayşe arman mahalli baskı ile ilgili ölçümlerine devam edebilir.
Kesinlikle o bağnaz zihniyetten değilim ama ayşe arman gibi popüler bir ikonun bunları gerçekten amacı için yaptığından şüpheliyim. Samimiyetsiz gelmiştir her zaman bu yazarımsı insan bana. Samimiyetsiz davranışlarını bu hareketleriyle sürdürmeye devam etmektedir. Az çok eli kalem tutuyor. Yazar iki üç satır birşey, millette oturur okur; "vay be! kadına bak, neler yapmış!" der. Çok mu zor bu ülkede tessetütlülerin neler hissetiklerini bilmek ? Ya da ismail ağa camisinin orada mini etek giyip gezenlerin başına gelebilecekleri bilmek ?
ayse arman yazisinda zaten turban ile yasayan insanlarin psikolojisini anladik gibi bir iddasi olmadigini yazinin en basinda aciklamaktadir.
bu bir deneydir.denenmemis bir deneydir,turkiyede bir ilktir.tebrik etmek lazimdir.dogrulari yanlislari vardir belki ama turkiye de bunu yapmayi akil edebilmistir.
-o meshur mahalle baskisinin,basi acik insanlarin arasinda degilde,fatih civarlarinda daha bi hissedildigini bana orneklemistir.
-turbanin siyasi simge olmasi haricinde ne kadar konforsuz ve rahatsiz oldugunu anlatmistir.
-ali aga civarinda korkmus gezisini tamamlamis,istanbulun piyasa yerlerinde komik olaylar yasamistir.
reina ya giderek,pahali modern tesettur giysileri giyerek ne kadar ne olmustur bilemem belki birilerine daha yaratici birseyler yapma konusunda ilham verir.ayse armani gazeteci olarak pek takdir etmem,cok okumam ama beni bu yazi dizisi ile tavladi, eminim hurriyet yonetim kadrosunuda memnun etmistir traj olsun spekulasyon olsun.
e hadi bi de islami bir gazete boyle bir arastirma bir sey yapsin?