bir ateistin ateist öldürmesi günah değildir.
bir müslümanın ateist öldürmesi yasak/günahtır.
lakin,
müslüman, bu yasağa rahmen ateistlerin canına kast edebilecek kadar ileri gidebilir.
ateist, kendisine yasak/günah olmadığı halde hiçbir zaman bir müslümanın canına kast etmez.
aradaki fark bu kadar incedir.
ateiste ateist olduğu için ceza vermek bir insana düşmez. allah ın varlığına inanıyorsan cezayı onun vereceğine de inanırsın o zaman sana düşmez allah ın yerine ceza vermek.
O haram aylar çıkınca artık müşrikleri nerede bulursanız öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve bütün geçit başlarını tutun! Eğer tevbe edip namaz kılar ve zekatı verirlerse, onları serbest bırakın; çünkü Allah bağışlayan ve merhamet edendir. tevbe 5.
günah olmadığını savunanların dayandığı ayetlerden biri. mantıklı.
öldürmektir. ateist olması yapılan fiili ne meşru kılar ne de haklı çıkarır. kaldı ki ateizm de bir inançtır ve saygı duyulması gerekir. kendimizden olmayanları hep öldürelim o zaman ne ala.
işine gelenlerin eksik bilip bilerek veya bilmeyerek yanlış yorumladığı ayettir. boşuna denmiyor kuran ı herkes okur da herkes anlayamaz. kuran bir kitap halinde inmedi, yaşanan olaylara göre ders verici olarak yavaş yavaş indirildi.
bahsedilen ayet te müslümanlar ile inanmayanlar çatışma halinde iken inmiştir. müşriklere inanıp tövbe etmeleri için dört ay süre verilmiş ve müslümanlara da bu dört ay içerisinde kimseye dokunmamamları emredilmiştir. bu yüzden haram aylar olarak adlandırılmıştır. ve bir nevi ultimatom olarak bu yaet inmiştir; bu süre zarfında iman edin yoksa dönüşü yok diye. islamı gerçekten araştıranlar bilir ki müslümanlara yapılan zulümlerin artmasındaki en büyük etken müslümanların peygamber efendimiz izin vermediği müddetçe karşılık vermemesi idi.
bu ayetin uyarıcı olduğunu devamındaki "allah gafur ve rahimdir." yani bağışlayandır ayeti ile anlayabiliriz. ya zulmünüzden vazgeçin ya da karşılığını görürsünüz. bu kadar açık.
bir sonraki ayette ise;
Eğer müşriklerden biri eman ile sana gelirse ona eman ver. Ta ki Allah ın kelamını dinlesin. (Müslüman olmazsa) sonra onu güven içinde bulunacağı bir yere ulaştır. Çünkü onlar bilmeyen bir kavimdir;
denerek iman etmeyen ama müslümanlara bir zararı olmayan kimseye islamın anlatılması, bu dini kabul etmez ise de güvenli bir yere gönderilmesi gerektiği söylenmiştir. yani inanmyanın canını almayı bırak güvenliğinden de sorumlu tutlmuştur müslüman.
sanırım mevzu anlaşıldı. pek sevgili hümanist ve herbiri bilim adamı olan ateist kardeşlerim madem bir şeye karşısınız açın okuyun bir. araştırın. işinize gelen web sayfalarından değil alimlere sorun. alimler bu yüzden vardır; hangi ayetin neden indiğini bilmezsen böyle yanlış bir yorum yaparsın. ona bakarsan şu sözde aynen kuran da geçer;
son derece saçma bi başlıktır. kendi inancı yüzünden durduk yere inançsız birini öldüren bi insana inançlı denirmi bilmiyorum. he kim olursa olsun ister müslüman ister ateist ister hıristiyan kaşınırsa kaşmak lazımdır.
Amacına bağlıdır. Ateist olduğu için öldürülmüşse günahların en büyüklerindendir. Allah'ın verdiği canı ancak Allah alır.
Ama yok bir hatası vardır. O yüzden mafya veya bir serseri gibi kişiler tarafından öldürülmüşse normal bir insan öldürmekten farkı yoktur. (Medya için ayrıdır tabi.)
bunu yapan kişinin öldürdüğü kişiden ne farkı vardır. öldürülen de dinsizdir öldürende. hiçbir gerçek din öldürmeyi emretmez. hele bizim dinimiz* öldürmeyi haram kılmıştır.
ayrıca ayetlerin ne sebeple indiğini ve tam açıklamasını anlamadan günah değildir diyen arkadaşların amacı da apaçık bellidir.
Karıncayı öldürürken düşünen insanın, başka bir insanı öldürürken düşünmemesi -o insanın ailesini, çocuklarını ve geride bırakacaklarınından bahsediyoruz- sonucu yaptığı saçma eylem.