sezen aksu'nun sarkılarında da sıklıkla görebileceğmiz durumdur ama olsundur. o bizim minik sercemizdir. o kadar kusur kadı kızında da -haliyle- vardır.
söylenim bozukluğu derdinden müzdarip şarkıcıların şiddetle uzak durması gereken şarkılardır..çünkü anlatımdaki eksiklik ,yorumdaki güçle,kalbin yarattığı tiyatral nefeslerle giderilebilir ancak
şarkıları sözlerinden çok müziği için dinleyen, bu sebepten bırakın şarkıdaki anlatım bozukluğunu, sözleri bile farketmeyen şahsiyetler için çok da önemli olmayan durumdur.
bazı durumlarda kafiyeyi veya hece sayısını tutturmak için bile bile yapılan ve çok da önemsenmemesi gereken anlatım bozuklukları içeren şarkılardır. türkçesi bozuk şarkı sözü yazarları da olabilir tabii, onlara da çok fazla saçmalamazsa anlayış gösterilmelidir çünkü katı sınırlar konulan müzik yıpranabilir.*
"ne - ne" bağlaçından sonra gelen fiilin olumsuz olmaması gerekirken bir çok şarkıda tam tersi görülmektedir. ege'nin yaz aşkım şarkısı örneği
--spoiler--
başlamam biteceğini bile bile başlamam
ne seni ne kendimi ateşe atamam (atarım olmalı)
en ilginçlerinden birisi de melih görgün'e ait olan 14 bahar parçasıdır. tam nakarat kısmında kalkıp da;
yollarıma çıkma çıkarsan hiç acımam
gözlerime bakma bakarsan dayanamam
bilirsin sen beni ne çok sevdim seni
ah seni bekleyeli belki 14 bahar geçti... der; bünyeyi de, ''nasıl yani''lere sürükler. ''yollarıma çıkarsan hiç acımam; gözlerime bakma bakarsan dayanamam'' diyen sen değil misindir ki; kalkıp da, kendini tezata sürüklersin be adam'' dedirtir.