amin maalouf

entry217 galeri11
    42.
  1. doğunun limanları, ölümcül kimlikler ve özellikle tadından yenmeyen yüzüncü ad adında 3 tane kitabını okuduğum muhteşem yazar.
    0 ...
  2. 41.
  3. bir akıllı türk gazeteci çıkıp da popüler bir gazeteye, ülkemizde çok ilgi gören sayın maalous un röportajını girmemiştir. *
    1 ...
  4. 40.
  5. satırlarıyla duyguları şahlandıran yazardır. heyecan duyarak okutur kendini. hüzünle biter her öyküsü ve biraz da buruk bir tat bırakır. kahramanları inatçı, farklıdır. tek dostu kendisidir kahramanın her romanda. gezgindir. tek bir coğrafyada değil birden çok mekan örgüsü içinde yazar. büyüler ve çağırır beni oku diye.
    bir roman hem bu kadar yavaş ilerlesin hem de bu denli sürüklesin. amin maalouf'undur.
    *
    2 ...
  6. 39.
  7. 38.
  8. SEMERKANT ADLI BERBAT BiR KiTABIN YAZARI. BU YAZAR ASLINDA SIKI BiR ENTELEKTÜELDiR FAKAT EDEBiYAT YAPMAK iÇiN KiŞiDE ENTELEKTÜELLiKTEN ÖTE BiR ŞEYLER GEREKTiĞiNi TAM FARKINA VARAMAMIŞTIR. ESERLERiNDEKi KURGU FENA DEĞiLDiR FAKAT ÇOK BiLMiŞLiĞi VE "ONU DA ŞUNU DA BUNU DA ÇORBAYA KATAYIM KAYGISI" iŞi MAHVETMEKTEDiR. ROMAN YERiNE DÜZ YAZIYLA MERAMINI ANLATMAYA ÇALIŞSAYDI ÇOK DAHA OKUNULASI BiR KiŞi OLURDU KANAATiNDEYiM.
    2 ...
  9. 37.
  10. semerkant gibi aşmış bir kitabı yazan üstad.
    1 ...
  11. 36.
  12. 1949' da Lübnan' da doğdu. Ekonomi ve toplumbilim okuduktan sonra gazeteciliğe başladı. 1976' dan beri Paris' de yaşıyor. Çeşitli yayın organlarında yöneticilik ve köşe yazarlığı yapmış olan Maalouf, bugün vaktinin çoğunu kitaplarını yazmaya ayırmaktadır.
    Arapların Gözüyle Haçlı Seferleri, Afrikalı Leo, Semerkant , Doğunun Limanları, Tanios Kayası, Ölümcül Kimlikler bazı eserleridir.
    2 ...
  13. 35.
  14. yüzünce ad kitabı diğerlerini oranla çok daha akıcı olan kitap. yolların başlangıcı ve doğunun limanları kitaplarını da okumuş olmama rağmem yüzüncü adda verdiği tadı vermemişir. ama dili ve anlatımı çok güçlüdür.
    1 ...
  15. 34.
  16. insanı sık sık 'neee!!! amin maalouf mu okuyosun!!! bırak abi o adamı o adam oryantalist' tepkisiyle karşılaştıran yazar. ne yani oryantalist yazar okuyamaz mıyız. oryantalist okuduk diye oryantalist mi olduk. budist yazar okusak budist mi olacağız tarzı sorular soruyorum ve okunmaması gereken diğer yazarları sebepleriyle birlikte açıklayarak genç dimağlarımızı bilinçlendiriyorum :

    tevfik fikret, nazım hikmet- dinsiz
    mehmet akif- dinci
    necip fazıl- faşist
    orhan pamuk, elif şafak- faşist değil
    victor hugo- şişman
    nietzsche- bıyıklı
    dostoyevski- kumarbazın teki
    goethe- isminin içinde 'g.t' telafuzu var
    balzac- fransız
    umberto eco- uzun yazıyor
    cengiz aytmatov- çekik gözlü
    montaigne- ölü
    tolkien- pipo içiyo
    ihsan oktay anar- kel değil
    7 ...
  17. 33.
  18. semerkant adlı mükemmel kitabın yazarı.
    1 ...
  19. 32.
  20. bence yaşayan birkaç iyi roman yazarından biridir.kitapları yavan diyenlerin iyi romancı olarak kimi gördüklerini merak ediyorum.
    4 ...
  21. 31.
  22. 30.
  23. Ölüme son çare olarak bakmalısın. Hiç kimsenin seni alıkoyamayacağını bil. Ama ölüme gidebileceğin için, onu yedekte tut; sonuna kadar. Diyelim ki gece bir kabus gördün. Bunun bir kâbus olduğunu bilirsin ve kurtulmak için başını biraz oynatman yeter. Her şey daha basit, daha dayanılır hale gelir ve bir bakarsın en korktuğun şeyden zevk alır olmuşsun. Hayat seni korkutuyorsa, içini yakıyorsa, en yakınların çirkin maskeler takmışsa...hayat budur de, ikinci kez çağrılmayacağın bir oyun olduğunu söyle. Zevk verici ve acı çektirici bir oyun, inanç ve aldatma oyunu, maskeler oyunu, onu sonuna kadar oyna, ister oyuncu olarak ister izleyici olarak. izleyici olman daha iyi, içinden kolay çıkarsın. Son kurtuluş çaresi yaşamama hep yardımcı olmuştur. Elimin altında olduğu için, bu çareye hiç başvurmadım. Ama ahretin direksiyonu elimin altında olmasaydı, kendimi tuzağa düşmüş hisseder ve bir an önce kaçmaya bakardım.

    Amin Maalouf
    Doğunun Limanları'dan..
    4 ...
  24. 29.
  25. hasan sabbah ve ömer hayyam hayranlarını semerkant ile bir kez daha ağzı açık bırakmış büyük yazar.
    1 ...
  26. 28.
  27. kaliteli okuyucu tabirini türkiye'ye kazandırmış yazar. bu tip burjuvazik etiketleme çabalarını kişi kendi yapmayıp yazar üzerinden yapınca daha az tepki alırım diye düşünüyor galiba. yazarın arkasında saklanıp kifayetsiz fikirlerini bizlerle paylaşanları babasının arkasından nanik yapıp kaçan ödlek çocuklara benzetiyorum ben.

    hali hazırda maalouftan soğumama neden olacaklar yahu. türk okuyucusu ikiye ayrılır;

    1- kitap okuyanlar
    2- kitaptan okuyanlar.

    ikinci kısımda yer alanlar kitaptan okumların kendilerini statü kazandıracağını düşünüp bunun üzerinden lokal primler edinme çabasındadırlar. genelde kitapların önsözünü okuyup sonrada tamamamını okumuş gibi ahkam keserler. önsöz üzerinden kendilerine kurmaya çalıştıkları bu sahte dünyayı maalouf gibi bir yazarın şahsında yapanların okurluğu! tartışılır.
    4 ...
  28. 27.
  29. kaliteli okuyucu kitlesine sahip kaliteli arap kökenli yazar.
    1 ...
  30. 26.
  31. bir adet kitabı okunduktan sonra tüm kitaplarını okutturan kişi.
    2 ...
  32. 25.
  33. mükemmel bir anlatım gücüne ve üsluba sahip lübnanlı yazar. semerkant mutlaka okunması gereken kitabıdır, kitabı okuduğunuzda ömer hayyam'a karşı büyük bir saygı duyarsınız; şarap ve kadın kavramı üzerinde daha derinden daha inceden düşünmeye başlarsınız.
    1 ...
  34. 24.
  35. türklere ve türkiye'ye orhan pamuk'tan daha yakın olduğunu düşündüğüm yazar.
    3 ...
  36. 23.
  37. Bir kitabı olsun ki beni sıksın dediğim yazardır. Yahu bir insan bu kadar mı akıcı bir dil kullanır diye de bir cümle ekletir ayrıca bu lübnan'lı * *
    0 ...
  38. 22.
  39. lubnanli fransiz yazar biraz misirli babannesi de turkmus,

    yakin dogu,akdeniz cografyasinin cocugu;hristiyan bir arap basarili olmasi icin cok fazla artisi var.

    lubnan daglarinda buyuyup *fransiz metedolojisi ile entelektuel birikimine yon veren bir aydin,bu anlamda romanlari ve tespitleri dogu ve bati arasinda kistas niteligi tasiyabilir.

    (bkz: olumcul kimlikler)
    3 ...
  40. 21.
  41. 20.
  42. 19.
  43. Ödev için başkasına kitabını okuttuğum yazar.
    0 ...
  44. 18.
  45. tarihi ve tarihte yaşamış karakterleri esas alan romanlarıyla bir dönem kendisine hayran bırakmış yazardır. gerçek karakterleri işlemeye özellikle dikkat eder. semerkant, yüzüncü ad ve afrikalı leo isimli eserlerinde sıkça osmalıdan ve dönemin türkiyesinden bahseder.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük