bugün
- meral akşener20
- irem derici'nin erkek sevdası9
- kemalist rejimin astığı hocalar8
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi22
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu28
- vallahi de kemal'in düşmanıyım11
- gerdek gecesi ilişkiye girmek istemeyen kadın8
- anın görüntüsü14
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak10
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi15
- kıza iğne batıran türbanlı14
- kendini bir görsel ile anlat22
- uludağ sözlük köpek avlama timi18
- allah'ın bizi yobazlarla imtihan ettiği gerçeği8
- saraca silsüpüroğlu12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar13
- bik bik'in gece kapısına gidip serenat yapmak11
- kızılcık şerbeti 2 nci sezon finali11
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak10
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak21
- xdearm10
- jose mourinho25
- herkesle iyi geçinmek18
- sözlükte kendinize yakın hissettiğiniz kişiler10
- sarılma ihtiyacı13
- zalbert ramstein8
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız16
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et16
- gideon reid morgan jj9
- icardi190542
- sekse doymuş erkek12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel15
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- albay kemal14
- kadir mısıroğlu mezarı18
- en sevmediğiniz sözlük yazarları10
- kemalistler 15 temmuzda ne yapıyordu20
- ankarayı sel aldı25
- haysenin1210
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna8
- eksi ruyalar için diktiğim tulum12
- uludağ sözlük aktrollerinin uçurulması9
- güçlü kadınların ortak özellikleri8
allah'ın zaman ve mekandan bağımsız olmasıdır. yanlış önermedir.
mekandan münezzeh olmaması:
--spoiler--
Bir adam Peygamber'e siyah bir cariye getirdi ve:
- Benim üzerime mu'min bir köle azad etmek vacib oldu. Bu kâfi midir?diye sordu.
Peygamber (s.a.v) o cariyeye sordu: "Sen mu'min misin?"
Cariye: "Evet" dedi.
Peygamber (s.a.v.): "Peki, ALLAH nerededir?" diye sordu.
Cariye göğe işaret etti.
Bunun üzerine Peygamber: "Onu azad et, o mu'mindir" dedi.
(Muslim, el-Mesacid, 33; Ebû Davud, es-Salat, 167, Eyman, 16; Nesâî, Sehv ; Muvatta, Itk.8-9; Ahmed îbn Hanbel, 11/291. 1;
ibnu Ebi'l-izz el-Hanefi, Şerhu'l Akîdeti't-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288; imam-ı Azam'ın Beş Eseri, istanbul, 1981, s. 45-48 Arabca kısmı).
--spoiler--
--spoiler--
Taha-5 Rahman arşa istiva etmiştir.
--spoiler--
zamandan münezzeh olmaması:
--spoiler--
Mearic-4 Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir
--spoiler--
--spoiler--
Hac-47. Bir de senden acele azab istiyorlar. Elbette Allah sözünden caymaz. Bununla beraber Rabbinin katında birgün, sizin sayacaklarınızdan bin sene gibidir.
--spoiler--
mekandan münezzeh olmaması:
--spoiler--
Bir adam Peygamber'e siyah bir cariye getirdi ve:
- Benim üzerime mu'min bir köle azad etmek vacib oldu. Bu kâfi midir?diye sordu.
Peygamber (s.a.v) o cariyeye sordu: "Sen mu'min misin?"
Cariye: "Evet" dedi.
Peygamber (s.a.v.): "Peki, ALLAH nerededir?" diye sordu.
Cariye göğe işaret etti.
Bunun üzerine Peygamber: "Onu azad et, o mu'mindir" dedi.
(Muslim, el-Mesacid, 33; Ebû Davud, es-Salat, 167, Eyman, 16; Nesâî, Sehv ; Muvatta, Itk.8-9; Ahmed îbn Hanbel, 11/291. 1;
ibnu Ebi'l-izz el-Hanefi, Şerhu'l Akîdeti't-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288; imam-ı Azam'ın Beş Eseri, istanbul, 1981, s. 45-48 Arabca kısmı).
--spoiler--
--spoiler--
Taha-5 Rahman arşa istiva etmiştir.
--spoiler--
zamandan münezzeh olmaması:
--spoiler--
Mearic-4 Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir
--spoiler--
--spoiler--
Hac-47. Bir de senden acele azab istiyorlar. Elbette Allah sözünden caymaz. Bununla beraber Rabbinin katında birgün, sizin sayacaklarınızdan bin sene gibidir.
--spoiler--
basit dil oyunlarıyla curutulmeye çalışılan doğru önermedir.
insan zaman kavramından bağımsız dusunemeyecegi için elli bin yüz bin gibidir diye bazı tasvirler kullanılmıştır. bugun bile sonsuzluk, zamansizlik kavramı tam olarak algılanması imkansiz kavramlardır. limit, yakinsama vb kavramlarla açıklanmaya çalışılır. bunun gibi basit bir tasvirdir sadece o zaman baremleri.
gelelim mekan meselesine burda Allah in munezzeh olduğu söylenen mekan bizim bildiğimiz fizik kurallari dahilindeki mekanlardir. yani Allah bizim icinde bulunduğumuz boyutta bir mekandan munezzehtir. Kuran'daki 7 kat sema da yine bu manada kullanilir. Allah stratosferde oturmuyor yani... Ayrica verilen kaynakların tamamı hadis, ayette Allah in bize şah damarimizdan yakin olduğu söyleniyor ki şüphesiz ayet, hadisten daha muteber bir kaynaktır.
böyle basit önermelerle din diyanet sarsılmaz. Bunun bir bilimden ziyade vicdani bir olay olduğu unutulmamalı. Bırakın bu işleri, milletin dinini imanını siz, enerjinizi kendi hayatinizi iyileştirmeye harcayın.
insan zaman kavramından bağımsız dusunemeyecegi için elli bin yüz bin gibidir diye bazı tasvirler kullanılmıştır. bugun bile sonsuzluk, zamansizlik kavramı tam olarak algılanması imkansiz kavramlardır. limit, yakinsama vb kavramlarla açıklanmaya çalışılır. bunun gibi basit bir tasvirdir sadece o zaman baremleri.
gelelim mekan meselesine burda Allah in munezzeh olduğu söylenen mekan bizim bildiğimiz fizik kurallari dahilindeki mekanlardir. yani Allah bizim icinde bulunduğumuz boyutta bir mekandan munezzehtir. Kuran'daki 7 kat sema da yine bu manada kullanilir. Allah stratosferde oturmuyor yani... Ayrica verilen kaynakların tamamı hadis, ayette Allah in bize şah damarimizdan yakin olduğu söyleniyor ki şüphesiz ayet, hadisten daha muteber bir kaynaktır.
böyle basit önermelerle din diyanet sarsılmaz. Bunun bir bilimden ziyade vicdani bir olay olduğu unutulmamalı. Bırakın bu işleri, milletin dinini imanını siz, enerjinizi kendi hayatinizi iyileştirmeye harcayın.
Tanrının var olduğunu nesnel olarak ortaya konamadığı, bir deney ile gösterilemediği, gözlemlenemediği, kontrol edilemediği için herhangi bir anlamı olmayan önermedir. Doğru ya da yanlış denmesi spekülatif bir sonuca ulaştırır. Çünkü tanrıya ilişkin söylediğimiz her şey, tanımlar üzerine dayanır, yani deneyim üzerine dayanmaz. Bir önermeyi doğrulamak ya da yanlışlayabilmek için onu öncelikle deneyimlemek gerekmektedir.
Bununla birlikte "tanrı zamandan ve mekandan münezzeh"tir demek, bir totolojdir. Zaten Tanrı tanımı [kastedilen islamın tanrısıysa yani Allah ise] tanrı tanımı zaten zammandan ve mekandan münezzeh olmayı kendi içinde taşır. Yani "tanrı tanrıdır" demek ile aynı şeydir. Bunun için burada bahsedebileceğimiz tek şey. Kitapların tanrıyı nasıl tanımladıklarıdır. Tanımlar da kitaplara göre farklılık gösterir. Onların tanrıya ilişkin ortak terimleri de vardır. Fakat önermenin salt spekülatif oluşu nedeni ile bizi bir sonuca ulaştırmaz.
Bununla birlikte "tanrı zamandan ve mekandan münezzeh"tir demek, bir totolojdir. Zaten Tanrı tanımı [kastedilen islamın tanrısıysa yani Allah ise] tanrı tanımı zaten zammandan ve mekandan münezzeh olmayı kendi içinde taşır. Yani "tanrı tanrıdır" demek ile aynı şeydir. Bunun için burada bahsedebileceğimiz tek şey. Kitapların tanrıyı nasıl tanımladıklarıdır. Tanımlar da kitaplara göre farklılık gösterir. Onların tanrıya ilişkin ortak terimleri de vardır. Fakat önermenin salt spekülatif oluşu nedeni ile bizi bir sonuca ulaştırmaz.
aslında tanrı tanımına bakınca hiçliğe tanrı denildiği görülür, hiçlik de zamandan mekandan münezzehtir, sonsuzdur, başı ve sonu yoktur. doğmaz ve doğurmaz.
zaman ve mekanlar, boyutlar çok derin konular.bu kadar evren,hareket,enerji sadece kendi kendine oluşamaz bence.
yani öyle düşünen varsa mantıksız düşünüyor bence.dinlere inanma saygı duyarım ama tanrıya inanma , tuhaf.
yani öyle düşünen varsa mantıksız düşünüyor bence.dinlere inanma saygı duyarım ama tanrıya inanma , tuhaf.
son 1500 yılın en büyük yalanı..
allah, evreni yaratmadan önce neredeydi? bir şeyi yaratması için bir yerde olması gerekir. peki o yeri kim yarattı? allah hiç doğmamış hep var olmuşsa bu varlık mekandan münezzeh ise bunları nasıl yaratabiliyor? biri düşünün ki ondan önce mekan olmasın, sonra mekan yaratsın. birde müslümanlar koskaca allah ı şunlarla kıyaslarlar, vicdanın da var ama göremiyorsun yerde kaplamıyor, ulan dalyanak koskaca allah ı kıyasladığın şeylere bak. allah ı kanıtlamaya çalışırken saçma sapan örnekler vermeyin. bu evreni bu sistemi yaratacak kadar güçlü biriyse elbette bir yer kaplayacaktır. fakat nasıl oluyorsa her şeyi o yaratıyor ondan öncesi olmuyor. baştan aşağı tutarsızlık kokan bir tez. hatta tez de değil islamın olmazsa olmaz kuralıdır. inanmazsan dinden çıkıyorsun o derece.
allah, evreni yaratmadan önce neredeydi? bir şeyi yaratması için bir yerde olması gerekir. peki o yeri kim yarattı? allah hiç doğmamış hep var olmuşsa bu varlık mekandan münezzeh ise bunları nasıl yaratabiliyor? biri düşünün ki ondan önce mekan olmasın, sonra mekan yaratsın. birde müslümanlar koskaca allah ı şunlarla kıyaslarlar, vicdanın da var ama göremiyorsun yerde kaplamıyor, ulan dalyanak koskaca allah ı kıyasladığın şeylere bak. allah ı kanıtlamaya çalışırken saçma sapan örnekler vermeyin. bu evreni bu sistemi yaratacak kadar güçlü biriyse elbette bir yer kaplayacaktır. fakat nasıl oluyorsa her şeyi o yaratıyor ondan öncesi olmuyor. baştan aşağı tutarsızlık kokan bir tez. hatta tez de değil islamın olmazsa olmaz kuralıdır. inanmazsan dinden çıkıyorsun o derece.
zavallı insan beyni.
nasılda kendini bir bok sanıyor.
nasılda şeytanın esiri olmuş.
bir karıncaya sormuşlar allah ne kadar büyük diye,
kocaman bir karınca kadardır demiş.
deveye sormuşlar, o da kocaman bir deve kadardır demiş.
zavallı insan da kendi kapasitesi paralelinde hayal ediyor işte.
onu anlayacak kapasiteden beni niye yoksun yarattı madem diyor zavallıya bak.
bunun imtihanın bir parçası olduğundan bile
haberi olmayan acınası mahluk.
nasılda kendini bir bok sanıyor.
nasılda şeytanın esiri olmuş.
bir karıncaya sormuşlar allah ne kadar büyük diye,
kocaman bir karınca kadardır demiş.
deveye sormuşlar, o da kocaman bir deve kadardır demiş.
zavallı insan da kendi kapasitesi paralelinde hayal ediyor işte.
onu anlayacak kapasiteden beni niye yoksun yarattı madem diyor zavallıya bak.
bunun imtihanın bir parçası olduğundan bile
haberi olmayan acınası mahluk.
"... O'nun benzeri hiçbir şey yoktur. O işitendir, görendir."(Şura, 42/11)
hiçlik de zamandan ve mekandan ayrıdır, çünkü bir şey yoksa her anda ve her yerde yoktur.
bunu demek bir varlığa kanıt olamaz onu diyorum özünde yani.
bunu demek bir varlığa kanıt olamaz onu diyorum özünde yani.
bir ışık yılınının kaç km diri bilmeyenlerin tartışacağı konu.
bu arada münezzeh. münker le zehair(zahir) kelimelerinden doğmuş hibrit bir sözcüktür.
bu varlık ve sorgu kelimelerinin bütününü işaret eder.
ha bana sorarsanız.
bir şeyin varlığını kabul ettirmeye çalışanlar için şöyle derim.
gıyaben müttaki.
bence fazla zorlamayın.
artiz ne arar la bazarda?
bu arada münezzeh. münker le zehair(zahir) kelimelerinden doğmuş hibrit bir sözcüktür.
bu varlık ve sorgu kelimelerinin bütününü işaret eder.
ha bana sorarsanız.
bir şeyin varlığını kabul ettirmeye çalışanlar için şöyle derim.
gıyaben müttaki.
bence fazla zorlamayın.
artiz ne arar la bazarda?
Furkan suresi 59. Ayet:
Gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan, sonra da Arş'a kurulan Rahman'dır.
Arş Arapça'da göğün en üst katına verilen isimdir.
Görüldüğü gibi bir çelişki daha.
Asılsız iddiadır.
Gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan, sonra da Arş'a kurulan Rahman'dır.
Arş Arapça'da göğün en üst katına verilen isimdir.
Görüldüğü gibi bir çelişki daha.
Asılsız iddiadır.
varlığa allah, spagetti canavarı, zeus, insan, karşı komşu balkonundaki sigara içen adam olarak bakılmaz.
varlığın var olması için bir başlangıcı olmasına gerek yoksa, varlık bir başlangıç barındırmaz demek olur bu.
eğer evren ve ona bağlı olarak insan sonradan çıkmışsa veya daha geniş bakarsak madde sonradan çıkmışsa o halde o var değildir.
varlık çiftlik barındırmaz, bir şey varsa onu yoktan ayıran bir şey olması lazım aksi halde zaten var olamaz.
yani demem o ki yaratıcıyı kabul etmek bir şeylerin yaratılmadan var olabileceğini kabul etmeye eştir.
daha da ileriye gidersek tanrı vardır demek tanrı yoktur demeye eştir bile denebilir.
varlığın var olması için bir başlangıcı olmasına gerek yoksa, varlık bir başlangıç barındırmaz demek olur bu.
eğer evren ve ona bağlı olarak insan sonradan çıkmışsa veya daha geniş bakarsak madde sonradan çıkmışsa o halde o var değildir.
varlık çiftlik barındırmaz, bir şey varsa onu yoktan ayıran bir şey olması lazım aksi halde zaten var olamaz.
yani demem o ki yaratıcıyı kabul etmek bir şeylerin yaratılmadan var olabileceğini kabul etmeye eştir.
daha da ileriye gidersek tanrı vardır demek tanrı yoktur demeye eştir bile denebilir.
Müslülerin bir yerlerinden uydurduğu palavradır.
Peki kuranda yazıyor mu böyle birşey? Tabiki hayır.
Ama kuranın birçok ayetinde zaman ve mekan kavramı var.
En basitinden:
"Şüphesiz Rabbiniz Allah, gökleri ve yeri altı günde yarattı, sonra Arş üzerine hükümran oldu (istiva etti). (Araf, 7/54)
Peki kuranda yazıyor mu böyle birşey? Tabiki hayır.
Ama kuranın birçok ayetinde zaman ve mekan kavramı var.
En basitinden:
"Şüphesiz Rabbiniz Allah, gökleri ve yeri altı günde yarattı, sonra Arş üzerine hükümran oldu (istiva etti). (Araf, 7/54)
Hem allah'a ,haşa,inanma.hem inanmadığın allah'i ara.bu nasıl iştir.
güncel Önemli Başlıklar