allah neden insanları yarattı

entry69 galeri2 video1
    68.
  1. Cinler gibi kul olması için.

    Allaha tapmaları için.

    Ama meleklerde insana tapıyordu.

    Ama namaz kılıyorlar mı inanan ve inanmayanlar var.

    Ama kıyamet koptuğu israfil meleği sür a üflediğinde zaman döndürüleceğiz allaha.

    Ayetler var ayetler de diyebilirler kısaca.
    0 ...
  2. 67.
  3. yanlızlıktan. ne ana var ne baba ne kardeş. ne de bir arkadaş. onca güç kudret var ama oynayacak biri yok. ondan işte. bu bir oyun. bir simülasyon ve biz birinin eğlencesiyiz.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2331175/+
    1 ...
  4. 66.
  5. Kimilerini o*spu çocukluğu yapsın diye yaratmış bunun başka bir açıklaması yok!
    1 ...
  6. 66.
  7. test drive oyunu muamelesi yapmak için olamaz herhalde.
    1 ...
  8. 62.
  9. 61.
  10. 60.
  11. "bize ne diye değer versin" kısmına katılıyorum, ancak anlamadığım "dualarımıza ne diye değer versin".

    biz insanoğlu eğo çukurundan başka bişey değiliz, bütün dinlerde sürekli bir tanrı insanı yarattı onu her şeyin üstünde kıldı egosu.

    yahu sen şu koca evrende çükümün ucundaki atom kadar bile değilsinsen bu evrenin senin için yaratıldığını nasıl düşüne biliyorsun anlamış değilim.
    0 ...
  12. 59.
  13. 58.
  14. birbirlerini nasıl gebertebilecekleri konusunda gelişim göstersinler ki tekrar yaratırken hatayı boş yere arayarak zaman kaybetmemek için.
    0 ...
  15. 57.
  16. dinde bunun cevabı aslında yoktur. kulluk etsinler diye yarattıysa o halde tanrının insanın ibadetine ihtiyacı mı var?

    hayır eğer yoksa insanın varsa o zaman insan daha var bile değilken var olmaya veya tanrıya ibadete ihtiyaç duymaya nasıl yeltendi?

    dolayısıyla bir cevabı bunun da yoktur.

    bir tanrı kendi istekleri doğrultusunda bir şeyleri yaratıp kendi egosu etrafında onlara hayat sunarsa bu saçma olur. sonuçta her şeyden arınmış ve hiçbir insani özellik göstermemesi gereken bir varlık bu.
    1 ...
  17. 56.
  18. bazen kendime sorduğum soru acaba ben olmasaydım nerde ne olurdum?
    0 ...
  19. 57.
  20. dindarların tatmin edici bir cevap veremediği sorudur.

    öyle istedi diyorlar, ee tamam niye istesin?

    bilinmek istedi diyorlar. iyi de neden bilinmek istesin?

    mesele şu: bir şeyleri açıklamak için tanrıyı kullanıyorlar sonra iş tanrıyı açıklamaya gelince çuvallıyorlar.
    1 ...
  21. 56.
  22. 55.
  23. Allah alemlerden müstağnidir..
    Ama bize bakan cihetle çok şey olurdu..
    Bize bakan cihetle Allah bizi yaratmasaydı...
    yokluk şerdir...o zaman ben yoklukta kalırdım ki..bu benim felaketim olurdu..
    cehennem olsa bile varlıkta olmak, yokluktan efdaldir..
    Varlık mahza hayırdır..
    zaten bu hakikate geldik..
    0 ...
  24. 54.
  25. YÜCE ALLAH'IN işine karışmayınız lütfen sevgili sölük yazarları.
    0 ...
  26. 53.
  27. allah değildir o allah olsa duramazdın. Varlık sebebini sorgulayan kişinin ruhta fırtınalar yaratan sorusu.
    0 ...
  28. 52.
  29. ateistleri ilgilendirmeyen soru.

    eğer bir cevabı olduğuna inansaydım kesinlikle ilgilenirdim ama kör bir tartışma konusu olduğu için benim de ilgilenmediğim sorudur.
    0 ...
  30. 51.
  31. 50.
  32. Dört büyük melekten birisi olan vahiy meleği Cebrail (as), bazen insan kılığında Peygamberimiz'in (sav) yanına gelip soru sormak suretiyle sahabeye dini telkin etmiştir. 'Cibril hadisi' adı verilen bu hadislerden bir tanesini Hz. Ömer'in oğlu Abdullah'tan dinleyelim,

    Cebrail aleyhisselâm, Hz. Peygamber'in (sav) de aralarında bulunduğu bir sahabe topluluğuna insan suretinde gelmiş; iman, islâm, ihsan ve kıyamet alâmetleri gibi bazı soruları Allah Rasûlü'ne sorarak cevaplarını almıştır. işte Cebrail (as)'in bizzat soru sorarak ve cevaplarını tasdik ederek telkin ettiği bu hadise "Cibril hadisi" adı verilmiştir.
    Abdullah b. Ömer'in, babası Hz. Ömer'den naklettiği bu hadis şöyledir:
    "Bir gün Rasûlullah (sav)'in yanında bulunduğumuz sırada aniden yanımıza, elbisesi bembeyaz, saçı simsiyah bir zat çıkageldi. Üzerinde yolculuk eseri görülmüyor, bizden de kendisini kimse tanımıyordu. Doğruca Peygamber (sav)'in yanına oturdu ve dizlerini onun dizlerine dayadı. Ellerini de uylukları üzerine koydu. Ve: "Ya Muhammed! Bana islâm'ın ne olduğunu söyle?" dedi. Rasûlullah (sav): "islâm; Allah'tan başka ilâh olmadığına, Muhammed'in de Allah'ın Rasulü olduğuna şehadet etmen, namazı dosdoğru kılman, zekâtı vermen, Ramazan orucunu tutman ve gücün yeterse Beyt'i hac etmendir" buyurdu. O zat: "Doğru söyledin" dedi. Babam dedi ki: "Biz buna hayret ettik. Zira hem soruyor, hem de tasdik ediyordu."
    "Bana imandan haber ver" dedi. Rasûlullah (sav): "Allah'a, Allah'ın meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve ahiret gününe inanman, bir de kadere, hayrına şerrine inanmandır" buyurdu. O zât yine: "Doğru söyledin" dedi.
    Bu sefer o "Bana ihsandan haber ver" dedi.
    Rasûlullah (sav): " Allah'a O'nu görüyormuşsun gibi ibadet etmendir. Çünkü her ne kadar sen onu görmüyorsan da, o seni muhakkak görür" buyurdu.
    O zat: "Bana kıyametten haber ver" dedi. Rasûlullah (sav) "Bu meselede kendisine sorulan, sorandan daha çok bilgi sahibi değildir" buyurdular.
    "O halde bana alâmetlerinden haber ver" dedi.
    Peygamber (sav): "Câriyenin kendi sahibesini doğurması ve yalın ayak, çıplak, yoksul koyun çobanlarının bina yapmakta birbirleriyle yarış ettiklerini görmendir" buyurdu.
    Babam dedi ki: "Bundan sonra o zat gitti. Ben bir süre bekledim. Sonunda Allah Rasûlü bana 'Ya Ömer! O soru soran zatın kim olduğunu biliyor musun?' dedi. 'Allah ve Rasûlü bilir' dedim."
    "O Cibrîl'di. Size dininizi öğretmeye gelmişti" buyurdular. (Buhârî, iman 1; Müslim, iman )
    0 ...
  33. 49.
  34. Allah kavramının içeriği "hiçbir nedenin sonucu olmayan, yaratılmamış" olduğundan mütevellit allah'ın varlığını hiçbir etkene bağlayamayız.

    inançlı insan Kur'an-ı kerim'i referans alarak
    (mülk/2) bu sorunun cevabını pek tabii bulabilir.
    inanmayan insanda bu sorunun büyüklüğünün içinden çıkamaz, hiçbir ayet ona inandırıcı gelmez ateist olur.

    yani bu sorunun cevabını bulamadık ateist olmalıyız gibi bir ifade yersizdir. inanan zaten cevaplamıştır.
    5 ...
  35. 48.
  36. 47.
  37. Canı sıkılmış demiş ki insan ol hop insan olmuş. Sonra yok ol demeyi unutmuş. Bence budur.
    0 ...
  38. 47.
  39. canı sıkılıyodu. bizim kedi,balık, köpek bakmamız gibi, yarattı bizi fanusta yaşıyoruz işte.
    0 ...
  40. 46.
  41. insanları sınamak için. inanırsan..
    1 ...
  42. 45.
  43. kendini tatmin etmek için yarattı görünüyor.

    ama tabi dindarlar bunu gizleyecek ne diyor insanın ona ihtiyacı varmış.

    onu bile doğru yapamıyorlar neyse soruma geçeceğim.

    insanı yaratmasaydı zaten ona ihtiyaç duyan bir şeyde olmazdı değil mi?

    o halde insanı yaratıp bana tap değip sonra aa aslında hiç gerek yoktu bu senin için lazım demenin mantığı ne?

    aslında ne tanrı leyla ne biz mecnunuz bu sallamasyon tamamen bunu kıvırtamadıklarından kaynaklanıyor.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük