inanmayan kişilerin anlayamayacağı,anlam veremeyecekleri hadisedir. herkesin bir kutsalı vardır. düşünce özgürlüğüne evet, ama düşünce özgürlüğü var diye insanların kutsal saydığı şeylerle dalga geçmeye sonuna dek hayır.
Allah'ın koyduğu belli kurallar ve belli bir düzen var ki bu düzen onun etrafında şekillenmiştir. benim yorumumu cehalet saymak ise bambaşka bir cehalettir. cehalet demiyelim de çıkar mevzusu diyelim, işine gelen yeri alıyorsun, gelmeyen yeri almıyorsun.allaha inandığım için cehalet dediysen; yaratıcıya inanmak veya inanmamak vicdani bir meseledir, bunu cehalet sanmak ise ayrı bir mallıktır.ha yorumuma cehalet dediysen ise, benim anlayışım ve yorumum budur, sana göre mantıksız bile olsa bu onu cehalet kategorisine sokmaz.
--spoiler--
Hz. Musa Allah ı bu dünyada yani bu boyutta görmek istemişti bu teknik olarak imkansız bir şey ki Allah'ın kendisi de bunu Hz.Musaya söylemiştir.
--spoiler--
teknik olarak imkansız mı??? Allah ve imkansız??? bu nasıl çelişki???
ateist trolleri ilgilendirmiş buluşmadır. inanmadıkları hgalde inançlara çamur atarak birşeyler yaptıklarını yapıyorlar ya en çok ona kızıyorum. hem inanmıyorsun hem de inanmadığın halde inanan insanların inançlarına laf atmaktan da çekinmiyorsun. kusura bakma ama sen apaçık hakaret ediyorsun, sizin ve sizin gibilerinin yaptıkları sadece ezikliktir. şimdi bana kalkıp diyeceksiniz, cevap veremiyorsun ancak böyle hakaret ediyorsun diye, hayır ben cevabımı gerekli yerlerde gereken kişiye veriyorum. ve evet, yazdıklarım hakaret olarak algılanacaksa birileri tarafından algılansın, sonuç olarak burası bir sözlük ve kimse kimsenin inancına saygı duymuyor. klavye ardından birilerini kışkırtmak kolay. son sözüm budur, allah sizin gibilerini tez zamanda ıslah etsin inşallah.
hz muhammed in vefatından sonra olan buluşmadır.
ateist troller her türlü iddilarında temel bir hata yapmaktalar ama karşı cevapların hiç birinde bu çelişkiyi açığa çıkaran sav ileri sürülmez. temel hata şudur. hıristiyan mitlerinden faydalanıp islamiyete çemkirmeye çalışmak.
oysa ki islamiyette gökyüzünde oturan sakallı yaşlı bir adam görünümünde bir allah inancı yoktur. ( bu inanış hıristiyanlığın kendisin de de yoktur ama iki bin yıldır yapılan sanat eserleri ve klise süslemelerinde bu motif sıkça kullanıldığından böyle sanılmaktadır)islamda allah bir şekle yada boyuta sahip değildir. onunla buluşmak da aynı zaman ve mekanda bir araya gelmek anlamına gelmez.çünkü islami inanışa göre hepimiz ve yazarın kendisi de ve her zaman diliminde zaten allahla aynı mekandadır.
^^yakup bir gün gölde yıkanırken önce ışık sonra onun ardından tanrıyı görür.
güreş tutmaya başlayan tanrı yakup'un gücüne şaşırır ve ona israil der^^.
israil tanrının sırtını yere getiren demek.
tevrat'dan alıntıdır.
şener şen'in bir filminde bir sahnesi vardı. işçileri kamyon kasasının arkasında almanya diye istanbul'a getirmiş. işçiler kasada brandanın altında şener şen'i görmüyorlar ve orada şener şen bulgaristan sınır memuruyla buluşmuş gibi yapıyor ve memuru kendi oynayıp kendi cevap veriyor. işte bu buluşma ile o buluşmanın işlenişi aynı, yani hepiniz ve hepsi kandırılmış işçilersiniz.
yazarın amacı dinde çelişki bulmaya çalışıp dine çamur atmaktır ama yine de cevabını verelim. Hz. Musa Allah ı bu dünyada yani bu boyutta görmek istemişti ama uygun bulunmamıştır, Allah'ın kendisi de bunu Hz.Musaya söylemiştir.Allah'ın nurunun bir kısmı bile bu boyutta devasa bir dağı kül etmeye yetmiştir.Hz. Muhammede gelince o Miraç'a ulaşarak diğer tarafa yani cennete geçmiştir, bu boyutlar arası yolculuk oluyor . Allah'ı görmesi bu sayede mümkün olmuştur. Yani sonuç olarak denilebilir ki Allah Hz. Muhammede boyutlar arası yolculuğu nasip etmiştir fakat Hz. Musaya etmemiştir.