allah ın cehennemi insanlarla dolduracağım sözü

entry49 galeri2
    44.
  1. Şurda yazılanları görünce gerçekten merakla beklediğim an, birde şöyle düşünün ya oğlum gerçekten din varsa bakalım o zaman napacaksınız ?

    Bildiğiniz gibi şüphe tek gerçektir.
    1 ...
  2. 43.
  3. ben diyom angara sen diyon.. 3 nöronluk beyninle neleri idrak etmeye çalışıyorsan, hadi sana kolay gelsin.
    0 ...
  4. 42.
  5. rezervasyon ön sıralarda sanıyorum.
    0 ...
  6. 42.
  7. Vahyin mahiyetine bağlı olarak hermönötik okumamız gereken bir ayet.

    Bu ayetler allahı antropomorfik bir hüviyete büründürüyor. Elbette sebebi biraz teolojik ve hegel ve sonrası felsefi okuma ile anlaşılabilir.
    0 ...
  8. 41.
  9. zaten o kadar büyük yaptığı içindir.

    sonuçta kaç kişi olacağını biliyorsa, cehennemi de mantık olarak o kadarlık yapmıştır.
    ayakta kalacağız diye korkmaya gerek yok!
    0 ...
  10. 40.
  11. Inanmadığınız bir tanrıya bence kafayı fazla takıyorsunuz. Değerli vaktinizi küfür ettiğiniz bir tanrıya harcamayın bence. E zaten yoksa nedir yani derdiniz gidersiniz karanlığa. Var olduğunu düşünüyorsanuz bir din seçebilirsiniz yada hiç uğraşmayın. Saldırılarınızda hep islama. Diğer dinlerin adını bile yazmıyorsunuz yazık..
    1 ...
  12. 39.
  13. 39.
  14. Cehennem neden güzeldir biliyor musun? Çünkü orada din, dil, ırk ayrımı yok.
    0 ...
  15. 38.
  16. zeus da "herkesin götüne şimşek sokucam" demişti.
    1 ...
  17. 37.
  18. allah kime söz veriyor tam olarak anlamadım.

    insanlara sizi cehenneme atacağım söz veriyorum, evet evet tam orası az daha aza daha mı diyor?

    ya bunlar ne saçma şeyler ya.
    0 ...
  19. 37.
  20. " insanları kafama göre alıp, cehenneme atıp yakacağım" anlamına gelmeyen ayet. insanlardan günah işleyen ,kafir olarak ölenleri cezalandıracağım , inatçı ,kibirli ,kendini malı ve mülkü ,çocuğu dolayısıyla üstün görenleri cezalandıracağım anlamındadır ayet.
    2 ...
  21. 36.
  22. sonra 5 lira'ya mısır patlağı alıp izleyeceğim diye devam eden söz.
    0 ...
  23. 35.
  24. Belki de doldurmuştur ve hala dolmaya devam ediyoruzdur?
    Belki doğanların hepsi başka bir Dünya'nın günahkarı ve burası yani dünya da cehennem?? Ölenler cezalarını çekmiş günahlarından arınmış, Münir Özkul ise Allah'a Şirk koşanlardan olduğu için ilelebet burada kalacaklardan??

    Yok bee Münir baba bütün senaryoyu bozdu olmadı beni çürüttü resmen...
    1 ...
  25. 36.
  26. Diyanet çevirisiyle ayet şöyledir;

    Eğer Biz dilemiş olsaydık, her bir nefse kendi hidayetini verirdik. Fakat Benden çıkan şu söz gerçekleşecektir: "Andolsun, cehennemi cinlerden ve insanlardan (inkar edenlerle) tamamıyla dolduracağım."

    Ayetin tefsiri şöyledir;

    Ve eğer dileseydik, bütün nefslere kendi hidayetlerini elbette verirdik (herkesi hidayete erdirirdik). Fakat Benim: "Mutlaka cehennemi, tamamen cinlerden ve insanlardan dolduracağım." sözü(m) hak oldu.
    1 ...
  27. 35.
  28. 34.
  29. başlığı açan yazarın yanlış anladığı sözdür.
    gerekli açıklama için lütfen aşağıyı okuyunuz.

    Hiç düşündünüz mü; Hazreti Allah (cc) kullarını ne kadar seviyor, cehenneme gitmemelerini ne kadar istiyor?

    isterseniz sözü uzatmadan bir kudsî hadisin hatırlatmasına bir göz atalım, sonra diğer misallere geçebiliriz.

    Rabbimizin en çok sevdiği şey nedir, biliyor musunuz?

    Kudsî hadiste şöyle bildiriliyor:

    – Rabbimiz kulunun işlediği amelleri içinde en çok tevbesini sever.

    – Neden?

    – Çünkü tevbe eden kul cehennemden kurtulur da ondan. Rabbimiz de kulunu cehennemden kurtaran ameli çok sever.

    Hatta bir ana, yavrusunu ateşe atmayı nasıl istemezse Rabbimiz de kulunu cehenneme atmayı ondan çok daha fazla istemez.

    Nitekim bir defasında ashabdan biri bir çocukluk hatırasını anlatırken demişti ki:

    – Çalılıkta dolaşırken bulduğum bir kuş yuvasından yavruları alıp koynuma koymuştum. Tam bu sırada yavrunun anası başımda dolaşmaya başladı, acıdım, yavruları bırakmak için ihramımı açmaya çalıştığım sırada kuş hemen koynumdaki yavrusunun yanına daldı, kanatlarını yavruları üzerine gerip kollamaya başladı.

    Efendimiz (sav)in buna sorusu şöyle oldu:

    – Bu annenin yavrusuna bu kadar acıması sizi hayrete mi düşürdü?

    Efendimiz (sav) şunu ilave etti:

    – Hiç şüpheniz olmasın Allah (cc)ın kullarına acıması bu annenin acımasından (kıyas kabul etmeyecek derecede) fazladır.
    Bir defasında kadının biri çocuğunu kaybetmiş, deli gibi bir oraya bir buraya koşuyor, yavrusunu arıyor, bulduğu yabancı çocukları da bağrına basıp hemen oracıkta emdiriyordu.

    Kadının bu heyecanını gören Efendimiz (sav) yanındakilere;

    – Böylesine şefkatli şu kadın hiç yavrusunu ateşe atar mı, diye sordu.

    – Atmaz! dediler.

    Efendimiz (sav) de tasdik etti;

    – Ben de öyle biliyorum, atmaz, dedikten sonra buyurdu ki:

    – işte Allah (cc) da bu kadından çok fazla merhametlidir. Kullarını ateşe atmaz, onlar kendilerini ateşlik amelin içine atmadıkça!

    Evet, evet. Allah (cc) kullarını ateşe atmaz, kullar kendilerini ateşlik işin içine atmadıkça!

    Bir yolculuktan dönülüyordu. Mola verilmiş, bir kadın da ateş yakarak hazırlık yapmaya başlamıştı. Ateşin alevleri yükselince kadın koşuşturan çocuğunun ateşe düşmesinden korktuğu için hemen onu bağrına bastı ve ateşe düşmesi halindeki dehşeti de tasavvur ederek buna gönlünün dayanamayacağını hayal edip orada bulunan Efendimiz (sav)e dönerek sordu:

    – Sen Allah (cc)ın peygamberisin değil mi? Efendimiz (sav) de;

    – Hiç şüphen olmasın, buyurdu.

    Bunun üzerine kadın şöyle dedi:

    – Allah (cc)ın kullarına merhameti bir ananın yavrusuna olan merhametinden daha çok değil mi?

    Efendimiz (sav):

    – Hiç şüphen olmasın öyledir, buyurunca kadın:

    – Öyle ise bir ana yavrusunu ateşe atmaz, diye sızlandı.

    Efendimiz (sav)in gözleri yaşardı da buyurdu ki:

    – Yüce Allah (cc) ancak kendisine isyan edenleri ateşe atar. Müstahak olmayanları asla!

    Demek oluyor ki, Allah (cc) kullarını ateşe atmayı asla istemiyor, sonsuz merhamet ve şefkati ateşi gerektirmiyor. Ancak kullar dürüst hareket etmiyor, ille de ateşlik işler yapıyor, birilerine zulmediyor, haksızlıkta bulunuyor, Yaradanına da isyandan geri kalmıyor, böylece kendi amelleriyle kendilerini ateşe attırıyorlarsa bu da kulların kendi tercihleri...

    kaynak
    http://www.sorularlaislam...hp?s=show_qna&id=5517

    dahası için şuna da göz atabilirsiniz
    http://www.sorularlaislam...p?s=article&aid=12124
    0 ...
  30. 33.
  31. ünlü türk ozanı ve tasavvuf edebiyatı'nın öncü isimlerinden yunus emre; kaderciliği benimsemesine ve telkin etmesine rağmen, insanları eylemlerinden dolayı sorumlu tutan ve cehennemle tehdit eden allah anlayışına, bakınız! ne denli içten ama bir o kadar da eleştirel yaklaşıyor;

    ''Ya ilahi ger sual itsen bana
    Cevabum işbudurur anda sana
    Ben sana zulmeyledüm itdüm günah
    Neyledüm nitdüm sana ey padişah

    Gelmedin didün hakuma kem deyü
    Toğmadın didün asa Adem deyü
    Sen ezelden beni asi yazasun
    Toldurasın aleme avazesun

    Ben mi düzdüm beni sen düzdün beni
    Pür ayıp nişe getürdün ey Gani
    Gözüm açup gördüğüm zindan işi
    Nefs-ü heva pür dolu şeytan işi

    Habs içinde ölmeyeyin diyü aç
    Mımıl-u murdar yidüm bir iki kaç
    Nesne eksildi mi mülkünden senün
    Geçti mi hükmün ve hükmünden senün

    Rızkunı yiyüp seni aç mı kodum
    Ye yiyüp öynuni muhtaç mı kodum
    Kıl gibi köprü gerersin geç diyü
    Gel seni sen tuzağumdan seç diyü

    Kıl gibi köpriden adem mi geçer
    Ya düşer ya tayanur yahut uçar
    Kulların köpri yaparlar hayr içün
    Hayrı budur kim geçerler seyr içün

    Ta gerek bünyadı muhkem ola ol
    Ol geçenler ayıda uş toğrı yol
    Terazi korsun hevaset dartmağa
    Kast idersin beni oda atmağa

    Terazi ana gerek bakkal ola
    Ya bazergan tacir-ü atar ola
    Çün günah murdarların murdarıdır
    Hazretinde yaramazlar karıdır

    Sen gerek lütf ile anı örtesin
    Pes ne hacet murdar açup dartasın
    Ayıdursun kim sen oda urayum
    Şirkünü bir denk artuk ise göreyim

    Şerri azatmak elünde hayrı çok
    Hayr içün itmek değül mi hayrı çok
    Sen temaşa kılasın ben hoş yanam
    Haşa lillah senden ey Rabb-ül-enam

    Sen basirsin hod bilürsin halümi
    Pes ne hacet dartasın a'malümi
    Geçmedimi intikamun öldürüb
    Çürüdüb gözüme toprağ doldurub

    Hiç Yunus'tan değdi mi sana ziyan
    Sen bilürsin aşikara-vü-nihan
    Bir avuç toprağa bunca kıyl-ü kal
    Neye gerek ey kerimi Zülcelal''

    - ne dersiniz! eklenecek başka birşey kalmış mı?
    0 ...
  32. 32.
  33. GÖRÜNEN KÖY KLAVUZ iSTEMEZ DURUMU.
    iNSANLIK TERiHiDE iÇiNE DAHiL OLMAK ÜZERE, iNSANOĞULLARININ BÜYÜK BÖLÜMÜ ODUNDUR.
    BiR KISMI KERESTE SIFATINI HAKEDER(iŞLENMiŞ ODUN), ÇOK ÇOK AZINA iNSANLIK SIFATI YAKIŞIR.
    iNSAN OLABiLME ERDEMiNE SAHiP OLABiLEN iNSANIN CENNETi GÖNLÜDÜR, ALDIĞI HER NEFESTiR ZATEN.
    YARADANA DEĞiL, KENDi BASiRETSiZLiĞiNE GÜCEN.
    0 ...
  34. 31.
  35. 30.
  36. yanilmiyorsam, peygamber efendimizin (sallallahi aleyhi vesellem) bir hadis-i serifine gore, butun insanlar cehenneme girecektir; ancak cennet ehli olanlari cehennem yak(a)mayacaktir. *
    0 ...
  37. 29.
  38. -hawking
    burdayım
    -demokritus
    burdayım
    -richard dawkins
    burda
    -antony flew
    +yok,
    -hasktr, tez cennetten biriyle doldurun yerini.
    0 ...
  39. 28.
  40. -nietzsche
    burda
    -karl marx
    burda
    -sigmund freud
    burda
    -richard dawkins
    burda
    -einstein
    burda
    -çok şükür..

    eğer bunlarla takılacaksam valla cennet konusunda yeniden düşünmek mi lazım nedir. *
    0 ...
  41. 27.
  42. -nietzsche
    +burda
    -karl marx
    +burda
    -sigmund freud
    +burdayım
    -richard dawkins
    +burda
    -einstein
    +burda
    -çok şükür..
    1 ...
  43. 26.
  44. iki metre bile önünü göremeyen biz fanilere, evreni ve içindeki herşeyi yaratan yüce yaratıcının verdiği son nasihattır.
    0 ...
  45. 25.
  46. KADER OLAYINI çözmüş müslümanların, aynı cümle içerisinde

    - hepimizin ne edeceği bellidir
    - Allah her şeyi bildiği için bazı insanların O'na itaat etmeden cehenneme gireceğini biliyor.
    - kendimize gelmememizi sağlayıp uyarmış
    - Allah insan'a çok değer vermiş. bu durumlara düşmeyin diyor

    vs gibi zaten belli olan sonucu değişmeye zorlamaya yönelik allah niyeti ile neyden bahsettiklerini açıklamaları gereken; kader algısının sıçtığı allah sözü. hayır yani hadi diyelim herkesin yapıp edeceği belli, bunu da belirleyen aynı allah kendi algısında yanlış yapanları cehenneminde yakacak. o zaman neden kendinize gelin diye uyarsın. kendimize gelemeyeceğiz nasılsa. hayır gelecek isek kendimize yine uyarıya gerek yok. uyarı ile geleceksek kendimize o zaman uyarıp kendine getirdikleri ve cehennemden kurtadıkları var ise, bu şekilde tanrının uyarmadıkları da varsa o zaman tanrı samimiyetsiz ve adaletsizdir.

    allah burada tamamını okumadım ayetin ama büyük ihtimalle kendi sözüne kendisini şahit gösterip kendi sözü için kendisi üzerine yemin etmektedir.

    kendi kendine yaratmaya karar verdiği yaratıklarını, kendisine inanmayabileceği bir niyet algoritması üzerinden değerlendirip yine sırf yaratan kendisi diye kendisine bir şekilde ibadet etmelerini bekleyen etmeyenleri de tehdit eden ama burada geçen tüm olay/yer/kişi/olgu/olayların hepsini de yine kendisi yaratmış olan, şizofren bir tanrı anlatımının tek yolu temporal lob epilepsisidir. tanrı, bahsedilen özelliklerde bir tanrı; kı-za-maz. herkes bilmediği bir olay ile karşılaşır ise kızar, sinirlenir; bu sebeple, ibrahimi dinlerin dizayn ettiği tanrı kı-za-maz.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük