ahmet haşim

entry211 galeri8
    11.
  1. fiziksel görünümünün neticesi olan sosyal fobi sebebiyle halk arasına karışmamaya özen gösteren egsantirik,
    aynalara düşman, gecelere dost şair.

    aksam,yine aksam,yine aksam
    bir sirma kemerdir suya baksam
    üstümde sema kavs-i mutalasam!

    aksam,yine aksam,yine aksam
    göllerde bu dem bir kamis olsam.
    7 ...
  2. 10.
  3. PARILTI

    Âteş gibi bir nehr akıyordu
    Rûhumla o rûhun arasından,
    Bahsetti derinden ona hâlim
    Aşkın bu unulmaz yarasından.

    Vurdukça bu nehrin ona aksi
    Kaçtım o bakıştan, o dudaktan
    Baktım ona sessizce uzaktan
    Vurdukça bu aşkın ona aksi..

    şiirinin sahibi büyük şair.
    3 ...
  4. 9.
  5. Şiire serbest müstezat'ı getirmiş her dizesinde farklı ölçü kullanmıştır.

    akşam yine toplandı derinde...
    canan gülüyor eski yerinde
    canan ki gündüzleri gelmez
    akşam görünür havz üzerinde,
    mehtab kemer taze belinde
    üstünde sema gizli bir örtü
    yıldızlar onun güldür elinde...
    3 ...
  6. 8.
  7. çirkin olduğunu iddia ettiğinden yarasalık eğilimleri gözlenmiş, gündüzleri evinde oturup uyuyan, geceleri ise gezen dolaşan şair.. şiirlerinde de bu isyanı ve de şikayeti bolca görülmüş tabi.. sağlamca bir şair abimizmiş işte kendisi..
    3 ...
  8. 7.
  9. hep aksamları şiirleri aklıma gelen kişi.
    0 ...
  10. 6.
  11. bu gün bir siiriyle aklıma gelmis olan,baslıgıyla bir degisik duygu hissettiren sairdir.genelde kendisinden icine kapanıkmıs,geceleri daha bir sever geceleri yasarmıs diye bahsedilendir.
    1 ...
  12. 5.
  13. Şafakta

    Dönsek mi bu aşkın şafağından
    Gitsek mi ekaalîm-i leyâle?
    Bizden daha evvel erişenler
    Ağlar bugün evvelki hayâle.

    Dönmek mi? Ne mümkün geri dönmek
    Düştüyse gönüller bu melâle?
    Bir eldir ufuklardan uzanmış
    Zulmet bizi çekmekte visale...
    3 ...
  14. 4.
  15. ahmet haşim in şiirleri sözden çok musikiye yakındır. sembolist ve empresyonist akımların etkisi altındadır. şiirlerinde yalnız aruzu kullanmıştır. eserleri : piyale , göl saatleri (şiir) , bize göre , gurabahane-i laklakan , frankfurt seyahatnamesi (nesir). *
    2 ...
  16. 3.
  17. modern Türk edebiyatının en etkili yazarlarından biridir. Mektebi Sultani'de okumuş (Galatasaray Lisesi). 1844 yılında Bağdat'ta doğan Haşim, askerliğini yedeksubay olarak yapmış. 4 Haziran 1933 yılında hayata gözlerini yumdu. Böbrek yetmezliğinden hayatını kaybettiği rivayet edilmekte.
    2 ...
  18. 2.
  19. arap kökenli olduğu için öğrenciliği sırasında galatasaray lisesinin* öğrencilerince., daha sonraları, edebi hayatında ise edebiyatın tatlı su levantenleri tarafından dışlanan büyük şair.

    fecr-i ati dönemi şairlerindendir... eserlerinde sembolizm üslubunu kullandığı müşahede edilir...
    merdiven, o belde, karanfil ve hazan sevilen şiirlerinden birkaçıdır.

    cins-i latif'e karşı önyargılara sahip oluşu ve bu yargılarını mantıklı bir şekilde izah edebilme yeteneği de dikkat çekicidir. bu önyargıların kendisinin fiziksel çirkinliğinden kaynaklandığı söylenir.
    4 ...
  20. 1.
  21. Özellikle ''Merdiven'' isimli şiiriyle edebiyat derslerinde son dönem türk geçliğinin mutlaka karşılaştığı, dolayısıyla hüsn-ü tahlil edebi tarzını kullanması ile değişik bi o kadar melankolik tad veren şair.

    Merdiven / Ahmet Haşim

    Ağır, ağır çıkacaksın bu merdivenlerden,
    Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak,
    Ve bir zaman bakacaksın semaya ağlayarak...
    Sular sarardı... yüzün perde perde solmakta,
    Kızıl havaları seyret ki akşam olmakta...

    Eğilmiş arza, kanar, muttasıl kanar güller;
    Durur alev gibi dallarda kanlı bülbüller,
    Sular mI yandı? Neden tunca benziyor mermer?
    Bu bir lisan-ı hafidir ki ruha dolmakta,
    Kızıl havaları seyret ki akşam olmakta...
    13 ...
© 2025 uludağ sözlük