küçük yaşta bir kız çocuğuyla evlenmektir.
eğer onu koruyup kollamak amacıyla bu eylemi gerçekleştiriyorsanız, evlat edinirsiniz. olur biter. evlenmek nedir yahu?
şu ana kadar gelen cevaplar;
- iftira. ( he amk he)
- daha fazla okumam lazımmış. (masallardan bahsediyo)
hala daha sağlam bir cevap yok. biz susarız, çocuklarımız susar... ama torunlarımız ya da onların çocukları demez mi bu nedir? islamı böyle susarak sorgulamadan yaşarsak elbet bir gün insanlar onu bırakacaktır. mantık çerçevesinin içine çekmezsek bugün de gördüğümüz gibi kitleler bazı malların peşinden rahatça gidecetir.
15 asır evvel bazı nedenlerden ötürü mazur görülebilir. ancak 21. asır eşiğinde 14 yaşında kız çocuklarına göz koyan kansız sapıklar var ki onlar evlerden ırak...
sonra yaş geçip hatun yatıştırılamaz hale gelince "el" bütçesiyle gönlü olsun diye saltanat yaşatılmaya çalışılıyor.
9 değil 6 yasında evleniyor 9 yasında cima yapıyor. Buna yalan diyorsanız namazınız da yalandır Çünkü Kuran'ı Kerim'de namaz kılınışı yazmaz hadislerde yazar bu da Salih olan bir hadis kitabında geÇmektedir. Düşün sorgula. Kuran'ı Kerim'i okumadan Müslüman olma.
iftira ve bilgisizlik gibi suçlamalarla karşılanan konu.
şimdi sırayla gidelim. deniyor ki muhtaç olan kadını korumak için evlenilirdi, zira o dönem evlatlık müessesesi gelişmemişti. zeyd bin harise kim o zaman? hadi diyelim ki erkekleri evlat edinince toplum yadırgamıyordu ama kızlar ayrı. e peki aişe neye muhtaçtı? ebu bekir hayattaydı daha.
deniyor ki iftira. e neredeyse tüm kaynaklar, aişe 6 yaşındayken verildi, 9 yaşında da ev değiştirip kocasının evine yerleşti. iftira neresinde? ha bazıları yaş konusunda muazzam fikirler geliştiriyor. misal deniyor ki, o dönemde adetten başlardı kadınların yaşı. e hatice kaç yaşındaydı o zaman evlendiğinde? ve neden bu adet ile yaş aarasındaki ilişkiden bahseden evrensel bir veri yok?
aslında aişeden çok ümmügülsüm konusu vardır incelenmesi gereken. üçüncü halife osmanın karılarından biri. hz muhammedin kızlarından biri. ve aynı zamanda halife osmanın evlendiği, hz muhammed kızlarından biri! anlaşılmamıştır belki diye kalın harflerle yazalım. ümmügülsüm, halife osmanla evlenen kardeşlerden biri! yani peygamber muhammed, halife osmana iki kızını vermiş. üstelik ümmügülsüm... neyse, küfretmek üzereyim. susayım.
olayın gidişatı kişilere göre değişir. bunu malum kişi yerine sen ben yapsak anamız sikilir insan içine çıkamayız linç ederler. ama isimsiz kahramanımız yapınca sahiplenme vs olur. madem o kadar sahiplenmek istiyordun ve o dönemde o yaşta bir kızın evlenmesinde de sakınca yoktu, eşinin dostunun çocukları yok muydu kızın yaşıtı, yahut yeğenlerin yok muydu yaşıt olan onlarla neden evlendirmedin diye sorarlar adama.
Tanımı dünyaya bakılan görüş açısına ve bu olayın yaşandığı coğrafyaya göre değişecek olan eylem.
Tanım 1: Eğer bilimi ve bilimsel gerçekleri her şeyin üstünde tutuyorsanız 9 yaşında biyolojik olarak ergenliğe erişilen coğrafyalarda doğaya uygun davranmaktır. Evlenilen kızın kocası ile olan yaş farkı tamamen sosyolojiye dayanan "normal-anormal" tanımlamaları ile ilgilidir. Doğa sosyolojiye göre hareket etmez. Karar verirken kendi normalleri vardır ve asla sizin sosyolojinize danışmaz. Dünya yuvarlaktır ve bu konuda kimseye özellikle dünyanın düz olduğunu savunan orta çağ skolastik düşüncesine fikir sormaz.Arslan ceylanın yavrusunu yer. Bu konuda Hiç bir vicdan sahibine yada "bebekler ölmesin" türü bir insani racon sahibine sual etmez. 9 yaşında bir kıza sen anne olabilirsin der ve bunun için gerekli olan yumurtlama işletimini başlatır. kimseyede hesap vermez.
Tanım 2: Bulundugunuz coğrafyada ki sosyolojik yapı kendi haklı sebeblerince bunu onaylamıyorsa ayıp ve utanılması gereken bir davranıştır. 9 yaşındaki bir insan henüz çocuktur ve bir adamın 9 yaşındaki bir çocukla cinsel deneyim yaşaması kabul göremez bir eylemdir.
Tanım 3: Eğer islami bir bakışınız varsa, bu tanımı bu konuda bilgi sahibi olanların yapması daha doğru olacaktır. bana göre Peygamberimiz boyle bir evlilik yaptı ise mutlaka bir sebebi vardır. Özellikle bilimsel olduğunu iddia edenlerin doğa kanunları dediği şey müslümanlar icin Allahın Düzeni ise bu düzene uygun hareket etmekde biyolojik olarak bir beis yoktur. Lakin islam yanlız doğaya yön veren olayları değil aynı andada sosyolojik olarak içinde yaşanılan toplumuda düzenleyici olduğundan bu meselenin o zamanki sosyolojik yapıya göre değerlendirilmesi gerekir. Mesela bu evlenme gerçekleştiğinde kız çocuklarını diri diri gömen ve o zaman bunu "normal" i bırakın bir mecburiyet olarak vasıflandıran bir arap sosyal yapısı ile karşılaşıyoruz. Kimse islamın engelledigi o sosyolojinin bu çarpık tarafını temelinden yokeden tavrıyla ilgilenmiyorda günümüzdeki sosyolojik koşullara göre yanlış diye kestirip atmakla islamı inanc olarak secenleri sapık olarak yaftalamakla mesgul oluyor. Senin inancın sana benimki bana. Hadi git yoluna.
kesinlikle o zaman evlatlık diye bir sistem olmaması (ki bunu da birisi söylemiş sadece, mutlaka vardır benzer bir şey) bahane edilemeyecek durum. sonuçta malum kişi, tüm insanlık için gerekli bütün kural ve bilgileri taşıyan bir kitap getirdiğini iddia ediyor. yüzlerce yeni kural anlatıyor. evlatlık durumunun bu kitapta yazmamasının garipliğini geçtim ( bütün kitabı okumadım, birisi o zamanlar yoktu demiş, ona dayanarak söylüyorum) eğer istese kimsesi olmayan birisini çocuğu olarak görme durumunu yasalara bile bağlayabilecek güçteydi peygamber.
işin kolpalama kısmını geçiniz, kendine helal edilen kadınlar kitapta bile geçiyor. bu durumun altında mantık arayıp bulabilenleri tebrik etmemek elde değil.
ateistlerin götüne götüne giren konudur. tamam arkadaş peygamber efendimizin 9 yaşında birisiyle evlendiği reddedilmiyor ama bazı dangalak ateistler 1400 yıl önce ki insanları şimdiki gibi küçük ve kısa nesil falan zannediyorlar herhalde. ayrıca peygamber in 9 yaşında kızla evlenirken yaptıklarını öyle bir anlatıyorlar ki zannedersin ki peygamber in yanındaydı dangalaklar. adam olun oğlum biz bu gerçeği kabul ediyoruz ama herşey gibi bu konununda mantıklı bir açıklaması var. kendi götünüzden element uydurup islama, peygambere, inançlı insanlara saldırmayın.
kuduz köpek bile sizin gibi saldırgan değildir be!
edit: sakın bana kimse bu konuyla ilgili özel mesaj atmasın, cevaplamam. herkesin inandığı kendine.
onlarca hadis yazari tarafindan kayda gecirildigi gunden 30,40 yil oncesine kadar kimsenin bir gariplik bulmadigi durumdur,
bakmayin simdi muslumanlarin aysenin yasini evire cevire buyutmeye calismalarina.
buharasi muharasi bu hadisleri derlediklerinde aga bu nedir diye sormadiklari gibi bunda islama karsi yada peygamber ahlakina uymayan bir sey gormemisler ,
olayi normal kabul etmislerdir .
gunumuz ahlak anlayi gelistikce ,etik anlayisimiz modern toplumlara yaklasdikca bu garebet goze batar olmus , bati icinde durum aynidir , bundan cok degil yuz oncesinin ahlak anlayisi ve toplum degerleri gunumuzden cok farkliydi ki gayet normaldir.
Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli nin Asr-ı Saadet kitabında geçer. (ist. 1928. 2/ 997)
Hz. Ayşenin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esmanın biyografisinden kesin olarak anlayabilirsiniz. Eski biyografi kitapları Esmadan bahsederken diyorlar ki: Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73. Yılında vefat etmiştir. Hicret vaktinde yirmi yedi yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber den önce Cübeyrle nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.
(Hatemül Enbiya Hz. Muhammed ve Hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)
Kuşaklar öncesinden devralınan mirası sorgulamaksızın kabul edip uygulamak, ilk önce ve en çok kadınlarla çocukları mağdur eder. Daha adını söyleyebilecek kadar bile büyümeden sandıklar dolusu çeyize sahip çıkması beklenen kız çocuklar, çocukken gelin, gençken yaşlı olu vermekten kurtulamaz. Sokakta oynarken birden bire kendini bir adamın koynunda bulmanın, bedenini tanımadan başka bir bedene bağışlanmanın, ruhunu özgürleştirmek şöyle dursun tutsaklığı kader diye belleyip onu bile sevmeye zorlanmanın acısı ise hiç geçmez.