lupita nyong'o nun patsey rolüyle en iyi yardımcı kadın oyuncu oscarını bileğinin hakkıyla kazandığı filmde, şiddetin ve acımasızlığın fazla olduğunu zannetseniz bile, bu sadece solomon un gördüklerinden ibaret olduğunu belirtmekte fayda var. keyif için adam asanların diyarında yaşanan vahşetin hafif bir kısmı aktarılmış kitaba sadık kalınarak.
atmosfer planlar kurgu vs zaten john ridley üstad tarafından inci gibi işlendiğinden fazla söze ne hacet.
ancak şu paul dano olayına girmeden edemeyeceğim. adamı görür görmez içimde bir garip his oluşuyor. tiksinti korku ve gerilim havası. pısırık sadist pislik adam rolünü bundan iyi oynayacak başka bir oyuncu tanımıyorum.
kişisel gerçek bir hikayeyi işlemekle birlikte, yer yer abd'deki kölelik sisteminin nasıl söylenemeyen sırlarla dolu bir korku imparatorluğu haline dönüşebildiği gibi soyutlamalara da el atabilen bir film. esas oğlanın başarılı oyunculuğunun ve filmin aldığı 3 oscar ödülünden biri olan en iyi yardımcı kadın oyuncu ödülünü hak eden performansın yanı sıra; michael fassbender resmen döktürmüş, ayrıca oynadığı psikopat köle sahibi tiplemesi, ezmenin ezeni de nasıl için için yozlaştırdığını ve mahvettiğini zaman zaman gayet net yansıtıyor, dolayısıyla filmin derinlikli tiplemelerinden biri olmuş. filmde yer alan eziyetler biraz bünyeyi zorlasa da, film bazen ağır tempoda gitse de; ibret verici bir hikaye. derslerinizi de çıkararak izlemenizi öneririm.
--spoiler--
bu filmi django unchained ile karşılaştırmak hiç de yanlış olmaz sanırım. tarantino'nun harikulade filmiyle bu filmi karşılaştırmak yersiz ama ödül verenler sayesinde bu karşılaştırma elzem:
kötü demiyorum ama ödül almayı da hak etmedi bence. gereğinden uzun sahneler bunalttı beni. müzik? müzik yok. bu konuda django unchained fersah fersah ileride. uyunculuklar her iki filmde de çok iyi. ancak pek çokları gibi benim de gönlümden geçen leonardo di caprio'nun mükemmel oyunculuğunun bir ödülle pekişmesiydi.
tarantino'nun filminde amerika'nın o kirli dönemi bütün açıklığıyla sergileniyor. oysa bu filmde nefret edeceğiniz tek şey köle sahipleri oluyor. sanırım bu durum django unchained'in ödül alamayıp bu filmin almasını açıklıyor.
filmin sonunda ne oluyor?
solomon ailesine kavuşuyor.
eeeee
ya diğer köleler? onlara ne oldu?
film sonunda yapılan açıklamalar tatmin etmedi.
oysa django unchained bittiğinde asla böyle bir his yok.
biraz romantik bir yaklaşım olacak ama kötülerin cezasını bulması çok daha hoş. geberip gitmelerini hangi seyirci istemezdi ki.
filmin ödül hak edebileceği tek konu görüntü yönetmenidir o kadar.
--spoiler--
arkadaşlarımın beni zorlamasıyla, "izlemeyen ölsün" tabirleriyle izlediğim ve gerçekten çok büyük beklentiler içerisinde izlediğim filmdir. eh, oscar'mış brad pitt'miş derken beklentim iyice büyümüştü fakat o kadar büyütülecek bir şey değilmiş açıkçası. ben burada filmi eleştirmiyorum ama filmi çok büyütenlere kanmamanızı öneririm. çok büyük beklentiler içerisine girmeyin. kesinlikle çok güzel ve gerçeklere değinen bir film. ama oscarı hakeder mi? orası tartışılır.
güzel etkileyici bir film ama oscarı hakettiğini düşünmüyorum.
konuyu filme sığdırmakta güçlük çekilmiş gibi gözüküyor bu sebeple bazı sahneler ve olay örgüsü çoğu zaman havada kalmış.
filme tam odaklandım film sizi içine aldı derken birşeyler oluyor kopuyorsunuz.
velhasıl kelam izlenesi.
django ile kiyaslanmasi bile hata. akicilik var ama sacma kisimlari da var. oscar leonardo di caprio ya, ya da para avcisina gitmedigi icin bir kez daha uzuldugumuz filmdir.
neydi bu şimdi ya, çok kötü oldum lan ben.. gözlerim doldu anasını satiim nasıl gerçek olur bu..
özgürlüğün ten rengi mi olur lan?
bu yasayı çıkaran piç kurusunu da, kanun kitabına koyan anası belirsizlerin de, köle ticareti yapanların da, köle çalıştıranların da
inandıkları her neyse o şey onlara çok büyük acılar versin..
ırkçı insanı zaten hiç sevmezdim, yanımda yöremde göreyim kafa göz dalmazsam adiyim..
sikerler böyle adaleti.. film etkisi değil bu lan, yasanmıs olaymıs ona sinirlendim ben amk.
Gravity ile beraber şu zamanların en iyi yapımlarından biri. Adamların emeğine sağlık. Güzel film yapmışlar. Tek kötü tarafı 12 yılı doğru düzgün anlatamamışlar. Filmin başından sonuna taş çatlasa 2 sene geçmiştir diyorsunuz bi bakıyorsunuz kızının elinde bebeği var. Onun dışında hakketen iyi.
filmi ne zaman izlediğimi hatırlamıyorum lakin bu yıl aday olan tüm filmler gibi bu filmde tırt kelimesinin içini doldurur cinsten.
oyunculuk? orada da gravity/@sultanfirardasenneredesin 'de bahsettiğim gibi ehven-i şer geçerli olmuş zannımca.
vay arkadaş resmen kandırdılar ya bizi.
kimse kusura bakmasın da bayat bir konu. vay zenciler çok eziyet görmüş. lan ibnetor 50 sene öncesine değin anasını sikmekten geri durmadığın adamların üzerinden para kazanmaya çalışmak?
ah şu kapitalizm, adama dedesinin taşaklarını yalattırır yeminle.
izledigimde hüngür hüngür agladigim film. hele o pamukcunun fantazilerine alet edilen ve evin hanimi tarafindan sürekli dövülen kadin yüregimi parcaladi.
Annem izlemiş hiç beğenmemiş zaman kaybı dedi. Zevkine güveniyorum. Oscar falan hikaye dedi bir de sanırım siyahi hakkı savunan daha iyi bi film yok diye ya da brad Pitt'ten dolayı.
the help, django gibi siyahilere yönelik ırkçılık ve köle ticaretini temelde konu alan oscar adayı filmdir.
--spoiler--
önceliklemichael fassbenderkötü adam rolünü kendisinden nefret ettirecek kadar iyi oynamıştır. keza diğer oyunculuklar da gerçekten iyi. filmin 5- 6 dakikasında brad pitt' i görmenin mutluluğu başka. kısacık birkaç sahne olsa da ulan brad pitt işte kötü olmasının imkanı yok tezi kanıtlanıyor. filmi, benzeri konulu filmlerden ayıracak aman aman özellikler yok. azıcık insanlık duygusuna sahipseniz aynı konuya sahip diğer filmlerde de olduğu gibi içiniz baya acıyor. filmin zaman aktarılmadan bir süreç içerisinde verilmesi ve bitmeyen aksiyona yer verilmemesi izleyiciye filmi izlerken düşünme fırsatı veriyor. on iki yıl ne ara geçti adam bari biraz yaşlansaydı ya da o kadar eziyetten sonra biraz fiziksel çöküş yaşasaydı düşüncesi de akıllarda yer etmiyor değil.
--spoiler--
sabırlı olmasam izleyemezdim dediğim film. gerileme sürüklüyor, o yüzden yavaş işlenmesi sanırım daha iyi durup düşünmeye zaman bırakmış. kötü noktası filmin başında tarih mekan belirtip sonrasında hiç belirtmemek. o yüzden söylendiği gibi on iki yıl nasıl geçiyor anlaşılmıyor.