12 yaşından küçük bir çocuğa kuran öğretmek

entry64 galeri0
    53.
  1. büyük bir gerekliliktir.
    ağaç yaşken eğilir.
    çocuklara küçük yaştan itibaren kuran'ın türkçesi okutulmalıdır, benimsetilmelidir.
    islamiyet'in milleti olmaz.
    böylece gelecek nesiller yobazlara prim vermeyecektir.
    1 ...
  2. 52.
  3. ister 12 yaşında ol istersen 32. anladığın dilde içinde neler yazıyor öğrenmediysen papağan gibi anlamını bilmediğin sözcükleri tekrar etsen ne olur etmesen ne olur.

    kuran kurslarında yapılan duaları ezberletmek, arap alfabesi ve kuran'ın arapça okunuşunu öğretmektir. içinde ne yazıyor kimsenin umurunda değil.

    Kuran kutsal bir kitaptır ama nihayetinde bir araçtır. amaç ise Kuranın içinde yazanlardır. fakat her alanda olduğu gibi bu konudada araçlar amaç haline gelmiş durumda.
    1 ...
  4. 51.
  5. 7 yaşındaki küçük çocuğa okuma yazma öğretmekle aynı şeydir. sonuçta okumayı öğreniyor. allah cc nin ilk emrini yerine getiriyor.
    4 ...
  6. 50.
  7. hiçbir zaman yasaklanmasını istemediğim bir olaydır. yalnız Kuranın mealinin de öğretilmesini gerektiğini düşünüyorum hep.
    0 ...
  8. 49.
  9. artıları ve eksilerini yazmak gerekirse tarafsızca:
    eksileri:
    sopayla vurarak öğretilmesi yanlıştır.(benim zamanım da)
    sadece okuyarak öğrenilmez herkez kağıt kalemle yazarak çalışmaları gerek.
    ufak sıralar ve yerde oturmak rahatsız edici.

    artıları:
    hocanı sopasına karşı reflekslerini geliştirir.*
    ileriki yaşlarında ahlaklı birey olabilir(olmayadabilir).
    başka bir dil öğrenmeye çalışıldığın da kolaylık sağlar.
    ileriki yaşta keşke öğrenseydim ihtimalini ortadan kaldırır.
    ezberi kuvvetlendirir.

    basitçe bunlardır. ha unutmadan arapça değil kureyş dilidir, bunu da düzeltmek isterim. ve kureyş dili normal arapçaya göre daha zordur.
    1 ...
  10. 48.
  11. faydalı bir eğitim olucağı aşikardır. hiç bir şey öğrenmese bile manevi eksikliği hissetmemesi açıdan güzel olur. ayrıca çocuklarımıza her türlü eğitimi vermeye çalışmalıyız. din, fen, sanat vs.. çoğu padişah ve büyük liderler iyi bir din eğitiminden geçmiştir. ister islam ister hristiyanlık olsun. ben kısa ve öz olarak büyük islam komutanı dünyanın buyuk saygı duyduğu insan Selahaddin Eyyubi nin eğitim hayatını paylaşayım ve maneviyatın nelere varabileceğini görelim.

    --spoiler--
    imadeddin Zengi'nin, babası Necmeddin Eyyub'u vali olarak atadığı Baalbek ve Şam'da büyüyen Selahaddin, ayrıcalıklı bir çocukluk geçirmedi. iyi bir tahsil aldı. Askeri eğitimden ziyade dini derslere meraklıydı.[13] Sanatla ve ilimle uğraşırdı. Selahaddinin biyografisini yazan al-Wahrani Onun Öklid Geometrisi, Astronomi, Matematik ve Aritmatik konularında uzman olduğunu belirtir.[21] Mantık, felsefe, sosyoloji, fıkıh (islam hukuku) ve tarih öğrendi, Şam'daki Dar'ul-Hadis'den (Hadis Üniversitesi) mezun oldu.
    --spoiler--

    (bkz: inançlı olmak)
    0 ...
  12. 47.
  13. pek yakında türkiye cumhuriyeti sınırlarında yasal olacağına soyadım gibi emin olduğum fakat halihazırdaki yasalarca doğru bulduğum yasaklamadır. idrak ve tercih kabiliyetine ulaştığında okuyup düşünce sistemine uyarlaması daha mantıklıdır kanımca. bu daha gerçekçi ve vicdana uygun olacaktır. ayrıca çocuklara islam aşılama korkusunun nereden geldiğini de anlamış değilim. sakin olun din elden gitmiyor, 12 yaşından sonra da din öğrenebilir çocuklarınız. şimdi gelsin eksiler, canınız sağolsun.
    1 ...
  14. 46.
  15. --spoiler--
    sizin en hayırlınız kur'anı öğrenen ve öğretendir.
    --spoiler--
    2 ...
  16. 55.
  17. 54.
  18. sanki anlayacakmış gibi kuran öğretmek aptallıktır.
    1 ...
  19. 53.
  20. yapılması gerekendir. dinsizliğin hızla yayıldığı bir dünyada buna ihtiyaç vardır. din bir gerekliliktir. ülkede resmi olarak yasak olsa bile yine de bu işi yapanlar var diye biliyorum. saygı duyuyorum.
    din insanlara doğru düzgün öğretilsin ki dini kullananlara prim vermeyelim.
    0 ...
  21. 52.
  22. bilmeyenler için:

    --spoiler--
    iii. dinî eğitim
    madde 341.- çocuğun dinî eğitimini belirleme hakkı ana ve babaya aittir.
    ana ve babanın bu konudaki haklarını sınırlayacak her türlü sözleşme geçersizdir.
    ergin, dinini seçmekte özgürdür.
    --spoiler--

    (bkz: medeni kanun)
    1 ...
  23. 51.
  24. ırkçılığı, faşizmi, atatürk'ü öğrenmesinden iyidir. yalnız türkçesini de okusun.sorgulamaktan çekinmesin.
    0 ...
  25. 50.
  26. arkasından bir yasin okuyabilecek evlatların yetişmesi için bir ebeveynin bir kişinin yapabileceği en güzel şey, bırakilabilecek en güzel mirastır.

    yasaklamak zulümdür. devlet müslümanlardan korkuyorsa yazıklar olsundur.
    1 ...
  27. 49.
  28. 5 yaşındaki çoçuğu piyano kursuna göndermekten daha erdemli bir davranıştır.
    0 ...
  29. 48.
  30. 47.
  31. Çok ayıptır hiç 12 yaşından küçük çocuğa Kuran öğretilir mi sonra anti-laik bir ülke oluveririz maazallah.
    1 ...
  32. 46.
  33. zordur, ayrıca bir şey anlamaz. 35 yaşındaki insanlar bile kuranı anlamazken 12 yaşındaki birinin anlayabileceğine inanmak saflık olsa gerek. çocuk zaten bir şey anlamayacaktır. sonradan, bu anlamadığı şeye eyvallah diyen çocuk, hayatının ileriki aşamalarında da anlamadığı bir çok şeye eyvallah diyecektir.

    - örneğin: bu okuduklarından zerre kadr anlamaz ama gene de okur.
    - ileride şeyhi çağırır.: gel oğlum, al şunu eline der, bizimki alır, niye? çünkü mantığını anlamadığı şeyleri almaya yatkındır.
    - sonrasında cezbolunup şeyhinin kucağına oturan mı ararsın, şeyhine evini dükkanını bağışlayan mı ararsın.

    netice? şeyhler dervişler bir eli yağda bir eli balda bir eli amcıkta zevkü sefa sürüyor.

    şeyhin elini 3 kere saydığımın farkındasınız sanırım. anlatılmak istenen de budur. mantık aramayacaksınız.

    oku: oku. yat: yat. çömel:çömel. domal:domal.

    eksici şakirtim domaldım eksilerine amadeyim.
    2 ...
  34. 45.
  35. hiç de bir müslüman baba için mecburi hareket değildir efendim.

    eğer o baba oğlunu kendi görüşlerine, kendi iradesine sahip olsun istiyorsa ne kuran öğretir, ne kiliseye götürür. ben kuran kursuna çok fırsatım olmasına rağmen gitmedim. babam ve ben dinsiz miyiz şimdi? kuran kursuna gitmedim diye kıldığımız namazlar, aldığımız abdestler kabul olmuyor mu?
    1 ...
  36. 44.
  37. çocuğunda isteyerek yaptığı bir şey ise mahsuru olmayan bir durumdur.
    3 ...
  38. 43.
  39. bir müslüman baba için mecburi bir harekettir.

    bunu yapmayanın ya imanında sıkıntı vardır ya da imansızdır.
    2 ...
  40. 43.
  41. 42.
  42. ehli olan insan yapmalıdır.

    mesela mustafa islamoğlu gibi birisinin eline "kuran öğretsin" diye çocuk teslim edilmez.

    http://www.odatv.com/n.ph...mahkeme-karari-0108111200
    0 ...
  43. 41.
  44. Müslüman bir aile için gerekli olandır. Ayrıca bir çocuğa günah sevap kavramlarını öğretebileceğiniz en güzel kaynak, islami kaynaklar; temelde ise kur'an'dır. Çocuğun mükellef olmaması bu eğitim için engel ya da sakıncalı değildir. Peygamberimiz(s.a.v) çocuğa 7 yaşında namazın öğretilmesini, eğer 10 yaşına geldiğinde kılmamakta direnmesi halinde hafifçe dövülebileceğini söylemektedir. Namaz içinse biraz kur'an bilmek gerektiğine göre demekki 12 yaş fazla bile.
    0 ...
  45. 40.
  46. bence sakıncalı olandır.

    çocuk psikolojisi diye bir şey var. ne derseniz deyin, 12'sinden küçük bir çocuğa içinde "onları şöyle yaktık, üzerlerine böyle azap kustuk, sizler de uslu olmazsanız yarın sizlere bunları yapacağız." gibi korku öğeleri, ya da başta israiloğulları olmak üzere bilimum gayrimüslime nefret söylemi barındıran bir metni okutmak, ezberletmek hiçbir şekilde faydalı değildir, olamaz.

    çocuğun ebeveynlerinin dinini öğrenmesine karşı değilim. o yaştaki çocuğa git iyiyle kötüyü anlat, sevapla günahı anlat, melekleri anlat, namazı öğret, orucu göster... amenna... ancak kur'an bir çocuk isin kesinlikle çok ağır bir metin ve ileride çok büyük psikolojik zararlar doğuracağına inanıyorum.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük