şahsi kanaatim, bu olayın kökenindeki neden feodal sorunlardır. bölgedeki aşiret yapısının kıralamamış olması, ailelerin sürekli rekabet içinde olması düşmanlıkları körüklemiştir. ne kadar çok adam o kadar çok güç anlamına gelmektedir.
fakiriz biz diyerek aklanılmaya çalışılan insanlık ayıbıdır. fakirsen, bakamıyorsan kendine hakim ol güzel kardeşim. ha kardeşim falan değilsin, güzel hiç değilsin de hani belki bu kelimeleri söylersem dikkate alırsın belki ondan böyle yazıyorum.
aile planlamasından habersiz cahil zihniyetin işi. hadi onu geçtim ceremesini biz çekiyoruz. 10 tanesinden biri tinerci olup bizi buluyor, zaman oluyor bok yere canımızı veriyoruz. gel de yakma şimdi bu kadınla adamı.
aile planlamasından habersiz cahil zihniyetin işi. hadi onu geçtim ceremesini biz çekiyoruz. 10 tanesinden biri tinerci olup bizi buluyor, zaman oluyor bok yere canımızı veriyoruz. gel de yakma şimdi bu kadınla adamı.
çapraz çoğalam mantığını düşünürsek ileri ki yıllarda daha büyük bela olacak mesele.
bu çoğalan yığın batıya göç eder batınında içine sıçar.pek çok örneği mevcuttur.
(bkz: mersin.)
ekonomiyi canlandıran küçük işletmecilerdir hepsi. bir aileden 3 selpak satıcısı, 3 trafik ışıklarında cam silicisi, 3 ayakkabı boyacısı, 1 tinerci çıkar. özellikle tinerci aldığı tiner sayesinde ekonomiye deli gibi can verir. birde üzerine gasp olayına girerse ekonomi canlandıkça canlanır öyle böyle değil.
tek nedeni cehalettir. cehaletin ırkı olmaz, doğusu batısı olmaz cehalet cehalettir. bir insan kürt olduğu için 10 çocuk yapmaz cahil olduğu için 10 çocuk yapar.
baba sokağa salar, mili eğitim bakanlığıda bu çocukların arkasından öğretmenleri gönderir okula gönderilmelerini sağlamak için. ama pek işe yaramaz çünkü çocuk için hazırladığın tutanağı imzalatacak veliyi bulamazsın.
ne yazik ki doguda cok gordugumuz bir olay. 10 cocugun egitim masrafida cok oldugu icin okula gidemezler. benim anlmadigimsa daha cok ekonomik durumu kotu ailelerin cok fazla cocuk yapmasi.sanirim sosyolojik bir olay.