bugün
- kızlar kendi aralarında ne konuşuyor14
- icardi190519
- fettullah gülen'in ölmesi10
- dinci geri zekalılar ile insanlığın mücadelesi17
- sokak hayvanları uyutulacak67
- online 28 yazar şu an ne yapıyor16
- neden yazarlık yapıyorsunuz15
- bir kadın nasıl susturulur27
- yaya geçidinde kendini yola atan alman11
- 24 mayıs 2024 panathinaikos fenerbahçe beko maçı16
- türk kızlarındaki zenci merakı15
- menzilcilerin gay gay hareketleri13
- namaz kılan kemalist fayda görür mü10
- bir kadına söylenebilecek en güzel iltifat20
- iremga'yı taşlamak17
- mert hakan yandaş20
- türkiye fakirse halk neden obez37
- dünya türkiye'nin neyini kıskanıyor28
- istanbul'a taşınmak isteyenler için tavsiyeler9
- lise eteğini saklayan hatun13
- karşı cinste çekici gelen özellikler14
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı16
- putine bir savaş taktiği ver12
- ideal erkek boyunun 195 olması16
- ameliyatla erkek oldum soruları alayım19
- rüyada olduğunu fark etmek8
- zalbert kızsa kanıtlasın11
- hayırlı cumalar9
- türk kızları neden gülümsemiyor14
- biontech aşısı olan insan9
- kitap okumanın zararlı ve gereksiz olması9
- iran cumhurbaşkanının cennete girişi12
- geldi yine deli9
- sokak köpeklerini çin'e ihraç etmek12
- türk erkeklerindeki iğrenç detaylar15
- beşiktaş ın fenerbahçe yi geçmesi12
- 23 mayıs 2024 beşiktaş trabzonspor maçı25
- e f e8
- aydinoglu bombala21
- bir erkek nasıl rahatlar15
- kocaeli de asansöre sıçan adam8
- 6 ayda yazılımcı olmak10
- mecidiyeköy metrosunda intihar eden kız10
- 23 mayıs 2024 ali koç basın toplantısı11
- bik bik için diktiğim etek17
- insan olmaya ceyrek kala8
- galatasaray13
- türkiyedeki rusların gövde gösterisi yapması11
entry'ler (35)
jack london-şafak kızı.
1969 şaheseri film . Dustin hoffmann ratso'yu oynamamış,yaşamıştır.
--spoiler--
Film muhteşem bir karakter filmi.Joe buck karakteri çocukluğundan beri dışlanmış,özgüvenini yukarıda tutmaya çalışan toplumdışı bir karakterdir.Filmin ilk yarısı joe buck'un bu dışlanmışlığı yenmesi anlatılır.Bulaşıkcılıktan çıkması,jigoluluğa başlayarak özgüvenini yatakta kazanmaya çalışması bunların hep sonucudur.(artı olarak joe'nın babaannesinin bir hayatkadının olması onun özlemini yaşlı kadınlarda bulma durumununda etkisi olabilir)Üstün kişi artık kendisi olmalıdır.Ancak ne yaparsa yapsın bu dışlanmışlığı yenemez.Bunuda ancak bir dostlukla yenebilmiştir.Buarada new york toplumunun iticiliği ve ne kadar çıkarcı pislik insanlar olduğu bu bölümdede içten içe anlatılır.
ikinci bölümde ise joe'nun çizgisi değişmiştir artık yanında bir dostu vardır özgüveni eskisi gibi gereksiz şekilde yüksek değildir çünkü gerek yoktur çünkü artık düşünmesi gerektiği bir dostuda vardır.Burda önemli olan şey birlikte bir durum ortaya çıkarmaktır.Ratso joe'nun güvenini kazandığını bilir.Bir leşçi gibi davranmaktan vazgeçer,o da joe gibi iki kişi gibi düşünmeye başlar.Burda çaldıkları eşyalar,yiyecekler hepsi o kadar naif gelirki bize hiçbir kötü duygu hissedilmez nedeni new york'un iticiliği ve pislik bi yerden oluşmuş olmasıdır.Fakir edebiyatı yapılmaz , karakterlerde dipte oldukları için sevilmez tam tersi dipte olmaları onlar için iyi bir şey olduğunu hissedersiniz.Onlar dışındaki insanlar göt insanlardan başka birşey değildirler.
Neyse ikinci bölüme devamı olarak ;
Joe ve ratso şans eseri entellektüellerin bir partisine katılır ve bir kadınla tanışır.Ve bu jigololuk durumu onun için ulaştığı bir iş haline gelmiştir.işte burda dostluk adına söyledikleri şeyler karakterin çoktan değiştiğini gösterir.Artık onun için önemli olan şey ratso'dur.işler yine ters gider ve joe kendi kendini yenip ratso için erkekle yatmaya karar verir.Adamın vazgeçmesi üzerine joe adamın parasını soyar,bu onun karakterine ters bir olaydır.Çünkü ne yaparsa yapsın kimseyi soymaz,iyi niyetinden ödün veremez aç kalmak zorunda kalsa bile,ancak bunun tersine adamın parasını alır çünkü ortadala olan kişi kendisi değil ratsodur.Ratso'nun istediğini yapıp floridaya giderler.Ratso yolda ölür ancak burda mutheşem olan birşey vardır,ratso bir pislik olarak ölmez fiyakalı bir gömleği olan sanki bir floridalı gibi ölür.Son olarak joe'nun ratsoya söylediği son sözler olayı bitirir.Artık jigololuk yapmayacağım düzgün bir iş bulup çalışacağım.Her ikiside olmak istedikleri yerdedirler joe artık dışlanmış bir insan değildir.Ratso artıkcı fare değildir.
Flashbacklar uymuyo,oturmuyo diyenlere şöyle izlemelerini tavsiye ediyorum:burda mevzu adamın geçmişteki yaşamının tümü değildir,yani hepsini toplamak yerine bir yerden bakın zaten karakteri anlayabiliceksiniz.
--spoiler--
Saygılar John Schlesinger ve Waldo Salt
--spoiler--
Film muhteşem bir karakter filmi.Joe buck karakteri çocukluğundan beri dışlanmış,özgüvenini yukarıda tutmaya çalışan toplumdışı bir karakterdir.Filmin ilk yarısı joe buck'un bu dışlanmışlığı yenmesi anlatılır.Bulaşıkcılıktan çıkması,jigoluluğa başlayarak özgüvenini yatakta kazanmaya çalışması bunların hep sonucudur.(artı olarak joe'nın babaannesinin bir hayatkadının olması onun özlemini yaşlı kadınlarda bulma durumununda etkisi olabilir)Üstün kişi artık kendisi olmalıdır.Ancak ne yaparsa yapsın bu dışlanmışlığı yenemez.Bunuda ancak bir dostlukla yenebilmiştir.Buarada new york toplumunun iticiliği ve ne kadar çıkarcı pislik insanlar olduğu bu bölümdede içten içe anlatılır.
ikinci bölümde ise joe'nun çizgisi değişmiştir artık yanında bir dostu vardır özgüveni eskisi gibi gereksiz şekilde yüksek değildir çünkü gerek yoktur çünkü artık düşünmesi gerektiği bir dostuda vardır.Burda önemli olan şey birlikte bir durum ortaya çıkarmaktır.Ratso joe'nun güvenini kazandığını bilir.Bir leşçi gibi davranmaktan vazgeçer,o da joe gibi iki kişi gibi düşünmeye başlar.Burda çaldıkları eşyalar,yiyecekler hepsi o kadar naif gelirki bize hiçbir kötü duygu hissedilmez nedeni new york'un iticiliği ve pislik bi yerden oluşmuş olmasıdır.Fakir edebiyatı yapılmaz , karakterlerde dipte oldukları için sevilmez tam tersi dipte olmaları onlar için iyi bir şey olduğunu hissedersiniz.Onlar dışındaki insanlar göt insanlardan başka birşey değildirler.
Neyse ikinci bölüme devamı olarak ;
Joe ve ratso şans eseri entellektüellerin bir partisine katılır ve bir kadınla tanışır.Ve bu jigololuk durumu onun için ulaştığı bir iş haline gelmiştir.işte burda dostluk adına söyledikleri şeyler karakterin çoktan değiştiğini gösterir.Artık onun için önemli olan şey ratso'dur.işler yine ters gider ve joe kendi kendini yenip ratso için erkekle yatmaya karar verir.Adamın vazgeçmesi üzerine joe adamın parasını soyar,bu onun karakterine ters bir olaydır.Çünkü ne yaparsa yapsın kimseyi soymaz,iyi niyetinden ödün veremez aç kalmak zorunda kalsa bile,ancak bunun tersine adamın parasını alır çünkü ortadala olan kişi kendisi değil ratsodur.Ratso'nun istediğini yapıp floridaya giderler.Ratso yolda ölür ancak burda mutheşem olan birşey vardır,ratso bir pislik olarak ölmez fiyakalı bir gömleği olan sanki bir floridalı gibi ölür.Son olarak joe'nun ratsoya söylediği son sözler olayı bitirir.Artık jigololuk yapmayacağım düzgün bir iş bulup çalışacağım.Her ikiside olmak istedikleri yerdedirler joe artık dışlanmış bir insan değildir.Ratso artıkcı fare değildir.
Flashbacklar uymuyo,oturmuyo diyenlere şöyle izlemelerini tavsiye ediyorum:burda mevzu adamın geçmişteki yaşamının tümü değildir,yani hepsini toplamak yerine bir yerden bakın zaten karakteri anlayabiliceksiniz.
--spoiler--
Saygılar John Schlesinger ve Waldo Salt
kola -cips
film-patlamış mısır
sınav-kopya.
film-patlamış mısır
sınav-kopya.
Düşünürler,nedenini sorgularlar.Anlamaya çalışırlar. (bkz: aklı olup fikri olmadan yaşayabilmek)
içerisinde zeka barından muhteşem dizi.Oyuncuların siyasi görüşleri yüzünden dizileri takip etseydik iyi yada kötü kavramından solcu sağcı kavramına dönüşürdük. (bkz: bok atmak için neden aramak)
yakup-platonik.
From Dusk Till Dawn.
--spoiler--
Alfred Hitchcock'un bana göre en konveksiyonel sinema örneği ancak bunu öyle durumlarda yapıyorki siz kendinizi karakterin içerisinde buluyorsunuz.Klasik,patlamalı,zıplamalı,silahlı yapmacık ancak cool adamlara bir gönderme yapıyor sanki.Film=rüya+gerçek ise en filmi budur kardeşim demek istiyor.Çünkü karakterin değişimi o kadar gerçek geliyorki insana sonunda ulan bu adam anca zaten bu kadar değişebilirdi diyorsunuz.Hitchcock bu filminde garip bi şekilde metafor yada imge kullanmıyor.(Trenin tünele girdiği sahne dışında)Zaten bu filmin temposu o kadar yoğun ki kralı gelsin (bkz: atilla dorsay) metaforla felan uğraşmaz filme dalar.Yok çerçeleveme yok ışık yok yakın plan çekmiş şunun için felan yakalayamazsın filmi.Çünkü dur durak bilmeyen bi temposu var filmin ama öyle gişe filmleri gibi değil, tam zamanında ,doğru sürede ve doğru gerilimle .Hitchcock'un konveksiyonel sinemaya bir armağanı.
Filmden bazı notlar ;
-Amerikan sinemasının o güne kadar olan en uzun sevişme sahnesi bu filmde .
-Ayrıca yakalayamamış olanlar için yazıyorum Roger O. Thornhill karakterinin bu kadar rahat yalan söylemesi,ve dolambaçlı işlerden kurtulmasının nedeni zeki olması değil pazarlamacı olmasıdır.
-Roger O. Thornhill isminin O.'su hiçbir anlam taşımıyor.Sadece güzel duruyor diye koymuş hitchcock,David O. Selznick adlı yapımcı da kendi isminde bu numarayı kullanmış.
-Hitchcock'un Mgm ile çalıştığı tek film.
--spoiler--
Son olarak filmi izleyin izlettirin artı uçak sahnesini bir daha izleyin o sahneyi çekse çekse hitchcock çeker.
Alfred Hitchcock'un bana göre en konveksiyonel sinema örneği ancak bunu öyle durumlarda yapıyorki siz kendinizi karakterin içerisinde buluyorsunuz.Klasik,patlamalı,zıplamalı,silahlı yapmacık ancak cool adamlara bir gönderme yapıyor sanki.Film=rüya+gerçek ise en filmi budur kardeşim demek istiyor.Çünkü karakterin değişimi o kadar gerçek geliyorki insana sonunda ulan bu adam anca zaten bu kadar değişebilirdi diyorsunuz.Hitchcock bu filminde garip bi şekilde metafor yada imge kullanmıyor.(Trenin tünele girdiği sahne dışında)Zaten bu filmin temposu o kadar yoğun ki kralı gelsin (bkz: atilla dorsay) metaforla felan uğraşmaz filme dalar.Yok çerçeleveme yok ışık yok yakın plan çekmiş şunun için felan yakalayamazsın filmi.Çünkü dur durak bilmeyen bi temposu var filmin ama öyle gişe filmleri gibi değil, tam zamanında ,doğru sürede ve doğru gerilimle .Hitchcock'un konveksiyonel sinemaya bir armağanı.
Filmden bazı notlar ;
-Amerikan sinemasının o güne kadar olan en uzun sevişme sahnesi bu filmde .
-Ayrıca yakalayamamış olanlar için yazıyorum Roger O. Thornhill karakterinin bu kadar rahat yalan söylemesi,ve dolambaçlı işlerden kurtulmasının nedeni zeki olması değil pazarlamacı olmasıdır.
-Roger O. Thornhill isminin O.'su hiçbir anlam taşımıyor.Sadece güzel duruyor diye koymuş hitchcock,David O. Selznick adlı yapımcı da kendi isminde bu numarayı kullanmış.
-Hitchcock'un Mgm ile çalıştığı tek film.
--spoiler--
Son olarak filmi izleyin izlettirin artı uçak sahnesini bir daha izleyin o sahneyi çekse çekse hitchcock çeker.
ankaralı turgut - bayıra karşı yatır beni .
Acundan daha iyi ingilizce konuşabilen kişi , adam survivor gidiceğine rehber felan olsaymış daha iyiymiş , hiç olmazsa bağırıp
çağırmazdı .
çağırmazdı .
Menapoz teyzeler .Abi metroda sıraya girmişsin bekliyosun pat en sondan gelip at kafası gibi kapının önünde duruyo ne kimseyi indiriyo ne de binebiliyo sonra da , mal mal konuşuyo kendi kendine .Hayır teyzeciğim sen metroyu senin üstüne mi yaptırdılar zannediyosun ?
(bkz: doğum gününü kimsenin kutlamaması sorunsalı)
Bugün benim doğum günüm kimse kutlamıyor,çok yalnızım lan.
Bugün benim doğum günüm kimse kutlamıyor,çok yalnızım lan.
herkese şapur şupur bize gelince ya rabbi şükür.
tomorrowland e gitmek için saklarim.
Tuvalet terliği sari olan .
Genellikle metro metrobüs gibi toplu taşıma araçlarinda gerçekleşen durumdur.
ibrahim uzulmez : orta yapamayi bilseydi real madrid de oynardi.
(bkz: haliç Üniversitesi) Uluslararası Ticaret ve işletmecilik
lotro rides of rohan.
Kesinlikle en iyi komedi dizilerinden biridir. Zaten 'my name is earl" izleyicisi bu diziyi kacirmaz . Içinde bolca "my name is earl " esintisi vardir.