hakkında bildiklerimiz aslında papağan misali bir sürü yanlış ezberden ibaret olan, edebiyat tarihimizin önemli bir kısmı.
6 asır sürmüş bir şiir akımını konusu aşktır diye genellemek gerzekliktir. milyon tane divan şiiri vardır konusu aşk olmayan.
soyut bir edebiyattır demek divan şiirlerinden yola çıkılarak tespit edilebilecek binlerce sosyal yaşama dair izi yok saymak demektir.
bir de aşk ilahidir dememiz yok mu? görünüş itibariylr gayet beşeri olan bir gazeli, bu şiirde tasavvufi aşk konusu işlenmiştir diye kesin hükme bağlamak için müneccim olmak gerekir.
ayrıca en bilinen 10 divan şairi sayacak olursak bunların yarısının tasavvufla ilgili yazmadığını görürüz. nefi, baki, nedim, hoca dehhani... hangisi tasavvufi yazmış ola ki.
dönemin sosyal ikliminin tesiriyle elbette din eksenli yazılacaktır ancak sen bütün bir şiir dünyasını, konusu aşktır o da ilahidir diye açıklayıp geçemezsin. ayrıca divan şiirine, yaşadığı dönemde kimse divan şiiri demez. cumhuriyet döneminde ortaya çıkmış bir kullanımdır divan şiiri ifadesi.