bugün

cezayir türküsü

herhangi bir yöreye ait değildir.cezayir karşılaması, cezayir türküsü bir çk yörede gözlemlenmiş ve gözlemlendiği her yörede kendine özgü bir ritüele sahip bir türküdür.hatta dönemin koşulları içinde bu yörelerin birbirlerinden bu denli etkilenmesi mümkün olmadıgından bu ortak kültür ögesi şaşırtıcıdır.zira hiçbir şarkı türkü yada dans bu derece otak ögeler barındırmaz.bu sasırtıcı ortaklıkla ilgili ç.u. türkoloji bölümünden dr.gülay mirzaoğlu hazırladığı akademik eserde türkmen olmanın genetik ve kültürel bağını kaynak göstermektedir.

türkünün silifke yöresindeki uygulaması cezayir karşılaması adına rastlanılır ve hala karşılama merasimlerinde dansıyla beraber icra edilir.azınlıkta ama dkkate alınacak bir görüş ise mut çevresine cezayirden iskan edilen aileleri hoş karşılamak için yapıldığıdır.cezayirle ilgili fiziksel betimlemelerin türküde yer alması bu iddiayı güçlendirir.fakat hatrı sayılır bir iddia da cezayir marşı olarak da bilinen türkünün hali hazırda anadoluda varolan bir marşın üzerine cezayirle ilgili yeni bir güftenin kondurulduğuna dairdir.

türkünün ezgi yapısı ve ritmi dikkate alınırsa iç anadolu,teke ve silifke yöresine ait fgürler görülse de dönemin marş anlayışına uygn bir yapısının da oldugu kabul edilmelidir.