bugün
- kızılcık şerbeti dizisi10
- herkesin merak ettiği o piç erkeğim soru alayım8
- öpüşme ile bulaşan hastalıklar8
- namuslu erkek bulmanın çok zor olması11
- şampiyonluk için yanak okşatmak47
- en nefret edilen yazarlar9
- sevdiğiniz sözlük yazarları12
- hangi sözlük yazarı ile uyumak isterdin14
- kaç yaşındaki insan evde kalmıştır14
- keesuzaadefool8
- anın görüntüsü17
- larisalisa21
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri16
- sütyen takmaktaki inanılmaz mantık hatası9
- aç karnına poğaça yemek11
- karşı cinse giyim önerileri14
- otoyol ve köprü geçiş ücretlerinin zamlanması20
- jose mourinho29
- nişanlı kalmanın saçma olması8
- iyi bir insan olmak için ne yapmam lazım13
- en dindar özelliğiniz37
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi29
- chat sitesi kurmak9
- yaz aşkı varda kış aşkı neden yok11
- embesil yazarlar9
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı27
- doğum gününde hatırlanmamak19
- düşün ki o bunu okuyor8
- en taşaklı kızların bizim sözlükte bulunması16
- en havalı erkek meslekleri16
- her erkeğin unutamadığı bir kadın vardır10
- burçlara inanmak9
- kezo dili ve edebiyatı8
- zall beceremiyorsan bırak git24
- sözlüğe yeni gelen masum erkek12
- bugün hangi kadın yazara ne diksem15
- hayatınızda kaç kere reddedildiniz19
- kahverengi gözlü olmanın hiç bir işe yaramaması14
- sözlük erkeklerini evire çevire pataklamak8
- şort diken müzisyen motorcu uzun boylu yazar11
- icardi1905 ile jakuziye girmek10
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak17
- ali koç9
- günahların takımı galatasaray13
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu20
- bir erkekle kız arkadaş olabilir mi sorunsalı8
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz11
- bik bik için diktiğim şort21
- toplu taşımalardaki müzisyen sorunsalı8
- üstteki yazar gözünde nasıl canlanıyor13
*
orta asya dediğimiz, "büyük kadırgan" (kingan) dağlarından baykal havzasına, oradan altay dağları boyunca itil (volga) havzasına vararak hazar denizi havzası, hindikuş, pamiri, karakurum, karanlık dağlar uolu ile ve sarı ırmakla tekrar kingan dağlarına zanan çizgi içinde kalan mıntıka. buzul çağında buzla kaplanmamış olduğu gibi, iklimide bugünkünden çok farklı, yumuşaktr.
bu bölge içinde o devirlerde mongoloid tipte insanların bulunmadığı, sadece beyaz insanların yaşadığı ortaya çıkmıştır. mongoloidler daa sonraki fakat tam olarak bilinmeyen bir çağda ortaya çıkmışlardır.
bu bölgede yaşayan insanların beyaz ve dolikosefal veya brakisefal kafalı insan oldukları, bunların kendi içlerinde topluca yaşadıkları bölgeler mevcut olmakla beraber, orta asya içinde irtibat rahat ve mümkün olduğundan, birbirlari arasına sızdıkları anlaşılmıştır.
hayvan türlerinin zamanla küçülmesi ve dağ çayları vahalarında yerleşik kültürlerin gelişmesi zamanla iklim şartlarının kuraklığı doğru gittiğine işaret etmektedir. anau kültürü bu yerlekşme şeklinin bir örneğidir. bu kültürde insanlar yağışlar azaldığı içindağ sularından istifade ile sulu ziraat kültürüne geçmişlerdir.
ziraatin mi yoksa hayvancılığın mı daha önce başladığı hususunda değişik fikirler vardır. ancak yerleşik kültür tarımdan evvelde mevcut oldupuna göre (ırkuksk'daki malta istasyonunda bulunan yerleşik avcılık kültürü bunu kanıtlamaktadır) hayvankarı evcilleştirmek için gerekli olduğu kabul edilen yerleşik yaşama düzeninin tarımla başladığı iddaa edilemez.daha sonra ki devirlere ait bulgular genel olarak çobanlık kültürünün tarım kültüründen önce ortaya çıktığını göstermektedir.
hayvancılığın daha çok brakisefal, ziraatçiliğinde daha çok dolikosefal insanlar tarafından yürütüldüğünü gösterir bulgular mevcutsa da, bunların mutlak bir tekel şeklinde olduğunun idda edilemeyeceği anlaşılmıştır.
maden kültürünün gelişmesinde avcılık ihtiyaçlarının büyük rolü olduğu ve bu kültürün, madenlerin bulunduğu yerlerde daha kolay gelişebileceği düşünülürse, avcı ve çoban brakisefal insanların, madenciliği her bakımdan daha çabuk geliştirdiği neticesi ortaya çıkar. zira yerleşik tarımcıların madenciliği geliştirebilmeleri için her şeyden evvel yerleşilen arazide tesadüfen maden bulunması icab eder. niyekim anau 1'de bazı madeni eşyalar bulunmuşsa da, bir gelişme tespit edilememiş, halbu ki anau 2'de birdenbire ve bir geçiş dönemi olmaksızın gelişme görülmüştür. bu gelişmiş kültürün dışardan geldiği de bu sayede anlaşılmaktadır. sümer medeniyetini gözden geçirirken, maden kültürünü beyaz brakisefallerin getirdiklerini bilnmektedir.
orta asya'nın eski kültür merkezleri içinde maden bakımından en zengin ve madenciliğin en ilerlemiş olduğu bölgenin "altay" ve "baykal" bölgeleri olduğu bilinmektedir.
başta sümer ve mohenjo-daro olmak üzere, göç eden brakisefal toplulukların kurdukları yüksek seviyeli medeniyetler, bunların anayurtlarında da en azından aynı seviyede bir medenyitlerinin olduğunu kanıtlamaktadır.
zamanla brakisefal ve dolikosefal insanların çok geniş ölçüde birbirlerine karışması indo-avrupa topluluklarını ortaya çıkarmış ve iö. 3. binin sonlarına doğru başlayan göçler bu topluluklara mal edilmiştir. indo-avrupa topluluklarda brakisefallerin daha fazla bir ağırlığıda olduğu söylenmektedir.
çıkardığımız neticeler bunlardır. görüyoruz ki orta asya'da bir dolikosefali diğer brakisefal iki topluluk, birincisi daha ziyade tarımda ikincisi çobancılık ve madencilikte ihtisaslaşarak, henüz milletlerden ve ırklardan bahsedilmeyen devirlerin kültürlerini, yani medeniyetlerini temsil etmektedirler.
edit : kaynak : türkler ve türk devletleri tarihi. *
büdüt : istediğin kadar eksile. *
orta asya dediğimiz, "büyük kadırgan" (kingan) dağlarından baykal havzasına, oradan altay dağları boyunca itil (volga) havzasına vararak hazar denizi havzası, hindikuş, pamiri, karakurum, karanlık dağlar uolu ile ve sarı ırmakla tekrar kingan dağlarına zanan çizgi içinde kalan mıntıka. buzul çağında buzla kaplanmamış olduğu gibi, iklimide bugünkünden çok farklı, yumuşaktr.
bu bölge içinde o devirlerde mongoloid tipte insanların bulunmadığı, sadece beyaz insanların yaşadığı ortaya çıkmıştır. mongoloidler daa sonraki fakat tam olarak bilinmeyen bir çağda ortaya çıkmışlardır.
bu bölgede yaşayan insanların beyaz ve dolikosefal veya brakisefal kafalı insan oldukları, bunların kendi içlerinde topluca yaşadıkları bölgeler mevcut olmakla beraber, orta asya içinde irtibat rahat ve mümkün olduğundan, birbirlari arasına sızdıkları anlaşılmıştır.
hayvan türlerinin zamanla küçülmesi ve dağ çayları vahalarında yerleşik kültürlerin gelişmesi zamanla iklim şartlarının kuraklığı doğru gittiğine işaret etmektedir. anau kültürü bu yerlekşme şeklinin bir örneğidir. bu kültürde insanlar yağışlar azaldığı içindağ sularından istifade ile sulu ziraat kültürüne geçmişlerdir.
ziraatin mi yoksa hayvancılığın mı daha önce başladığı hususunda değişik fikirler vardır. ancak yerleşik kültür tarımdan evvelde mevcut oldupuna göre (ırkuksk'daki malta istasyonunda bulunan yerleşik avcılık kültürü bunu kanıtlamaktadır) hayvankarı evcilleştirmek için gerekli olduğu kabul edilen yerleşik yaşama düzeninin tarımla başladığı iddaa edilemez.daha sonra ki devirlere ait bulgular genel olarak çobanlık kültürünün tarım kültüründen önce ortaya çıktığını göstermektedir.
hayvancılığın daha çok brakisefal, ziraatçiliğinde daha çok dolikosefal insanlar tarafından yürütüldüğünü gösterir bulgular mevcutsa da, bunların mutlak bir tekel şeklinde olduğunun idda edilemeyeceği anlaşılmıştır.
maden kültürünün gelişmesinde avcılık ihtiyaçlarının büyük rolü olduğu ve bu kültürün, madenlerin bulunduğu yerlerde daha kolay gelişebileceği düşünülürse, avcı ve çoban brakisefal insanların, madenciliği her bakımdan daha çabuk geliştirdiği neticesi ortaya çıkar. zira yerleşik tarımcıların madenciliği geliştirebilmeleri için her şeyden evvel yerleşilen arazide tesadüfen maden bulunması icab eder. niyekim anau 1'de bazı madeni eşyalar bulunmuşsa da, bir gelişme tespit edilememiş, halbu ki anau 2'de birdenbire ve bir geçiş dönemi olmaksızın gelişme görülmüştür. bu gelişmiş kültürün dışardan geldiği de bu sayede anlaşılmaktadır. sümer medeniyetini gözden geçirirken, maden kültürünü beyaz brakisefallerin getirdiklerini bilnmektedir.
orta asya'nın eski kültür merkezleri içinde maden bakımından en zengin ve madenciliğin en ilerlemiş olduğu bölgenin "altay" ve "baykal" bölgeleri olduğu bilinmektedir.
başta sümer ve mohenjo-daro olmak üzere, göç eden brakisefal toplulukların kurdukları yüksek seviyeli medeniyetler, bunların anayurtlarında da en azından aynı seviyede bir medenyitlerinin olduğunu kanıtlamaktadır.
zamanla brakisefal ve dolikosefal insanların çok geniş ölçüde birbirlerine karışması indo-avrupa topluluklarını ortaya çıkarmış ve iö. 3. binin sonlarına doğru başlayan göçler bu topluluklara mal edilmiştir. indo-avrupa topluluklarda brakisefallerin daha fazla bir ağırlığıda olduğu söylenmektedir.
çıkardığımız neticeler bunlardır. görüyoruz ki orta asya'da bir dolikosefali diğer brakisefal iki topluluk, birincisi daha ziyade tarımda ikincisi çobancılık ve madencilikte ihtisaslaşarak, henüz milletlerden ve ırklardan bahsedilmeyen devirlerin kültürlerini, yani medeniyetlerini temsil etmektedirler.
edit : kaynak : türkler ve türk devletleri tarihi. *
büdüt : istediğin kadar eksile. *
güncel Önemli Başlıklar