mezhepsiz müslüman

entry98 galeri ses1
    98.
  1. Yeni farkettim.

    --spoiler--
    Ayeti senin anladığın gibi anlarsan evet ortak koşmuş oluyor. Esasen Allah ve Muhammed aynı kişi bu bilgiyi göz ardı ediyorum bak şu muhabbeti yaparken.
    --spoiler--

    benim nasıl anladığımı gerçekten anladığına emin misin ki şirkle itham ediyorsun. bir de üstüne -haşa- Allah ve Muhammed aynı kişi diyerek. asıl bu laf ortak koşmadır. neyi kastedersen kastet bu lafız problemli.

    Zaten kimse en başından beri Muhammed Aleyhisselam'ın Allah'tan bağımsız, dine kafasına göre hüküm koyduğunu iddia etmiyor ki. Hadislere bu kafayla baştan sakat bir şekilde bakıp değerlendiren sizsiniz örneğin. Ben sana Rasule itaat sadece Kur'an'a uymak değildir, itaat meselesi ayetlerle sınırlı değildir diyorum. Üstüne Rasulullah Allah'ın rasulü olması hasebiyle, Allahın ona verdiği nübüvvet ilmiyle (hikmet diye geçer ayette) dinin kur'an'da geçmeyen prensiplerini bildirebilir, tebliğ edebilir, veya ayetlerde yazanı tafsilatlandırabilir veya genelleştirebilir diyorum. Bunlar da ayetle emredilen Rasule itaate girer. Çünkü hepsi elçilik görevi kapsamı içindedir. Burada zıtlık veya çelişki üreten modern zihin yapısının kendisidir.

    Rasulullah'ın ayet sayıklamaktan öteye geçemeyen, ayetlerde bahsedilenlerin dışında hiçbir mevzuda hüküm açıklamayan, basit bir postacı olduğu tahayyülü bizatihi Kur'an'ın kendisiyle çelişiyor. Çünkü peygambere itaati ayetlerle ile sınırlayan sizsiniz, Kur'an'ın kendisi değil. Anlamadığınız nokta tam olarak burası. Ayrıca Cebrail aleyhisselam sadece ayetleri iletmek için gelmiyor Rasulullah'a. Bunu bile Delilsiz bir şekilde sınırlıyorsunuz çünkü mezhepsizlik yapabilmek için Kur'an dışındaki kaynakları saf dışı bırakmanız gerek. Sonra da ayetleri literal okumayla, bağlam dışı kılıp sakız gibi oraya buraya çekerek mezhepsizliğinize kalkan edebileceğinizi zannediyorsunuz. Sadece Kur'an'ın kendisinden bile mezhepsizlik çıkmaz. Boşuna kasmayın.
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük