bugün

bir filmi kaliteli yapan en önemli detay

enlere inanmam tatlım.

bir örnek: kamera açıları son düzeyde öneli olmakla birlikte varsayalım ki bilmeyen bir insan tarafınca gerçekleştirildi, işbu durumda bile bazı kurtarmalar ile yayın kotarılabilir.

kamera açısı çok dar ise montaj ile bazı nesneler kadrajdan çıkarılıp ilk yayından daha iç açıcı bir duruma getirilebilir.

gölgelendirme de dar alanda sorun yaratan işlemlerden biridir, çoğunlukla dikkat edilmez (işi baştan batıranlar için) ancak bir benzer biçimde dar alanlardaki gölgelendirmeler dikkate değer ve üzerinde çalışılması gereken olgulardandır.

koyuluğu azaltılıp çoğaltılması yönetmenin ve besbelli ki yapımcının profesyonelliğine kalmıştır.

gene dar alan (beceriksizce) çekimi kotarılmasında ki etkenlerden biri de kontrast ayarıdır. yüzü akça olan bir insanın üzerinde koyu renk elbiseler varsa, bir de geri kalanı yüz rengine oranlar çok ayrı bir duruma bürünmüşse yeni programlama teknikleri ile bazı işlemler yapılabilir.

(n'oldu?)