bugün
- icardi19058
- doğum gününde hatırlanmamak14
- kızların mesajlara geç cevap vermesi16
- icardi1905'in sözlüğü bozması18
- bik bik için diktiğim şort17
- ismet gurbuz 202413
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı10
- anneler günü16
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- en dindar özelliğiniz25
- serdar ortaç renault megane benzerliği8
- zall beceremiyorsan bırak git12
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu11
- ali koç9
- yorgun mermi10
- şizofreni11
- düşün ki o bunu okuyor9
- anın görüntüsü18
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek11
- bacağa kramp girmesi10
- 2024 eurovision şarkı yarışması13
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz10
- erkeklerin sadakatsiz olması20
- benim başörtüm var arabamı yanlış park edebilirim12
- türkiye den soğuma sebepleri11
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar15
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak8
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması24
- sözlüğe kız getirmek8
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- uludağ sözlük kapatılacak11
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- cami tuvaletinin paralı olması14
- evlilik yaşı kaç olmalıdır12
islam dinine arap kültürü diyen yazarları göz önüne sermiş başlıktır.
bu eleştiriye açıklık getirebilmek için islam öncesi ve islam sonrası arapların inanç esaslarını ve kültürlerini incelememiz gerekiyor.
öncelikle inanç esaslarına bakmakta fayda var:
-dönemin arap müşrikleri bu evreni yaratan bir allah olmasını kabul etmelerine rağmen bir takım cansız varlıkları ona ortak koşuyorlardı. oysa islam inancı bu düşünceye çok sert bir şekilde tepki göstermiştir.
-aynı şekilde dönemin arap müşriklerinde ölümden sonra hayat inancına rastlanmamasına karşın islam inancında ahiret inancı vardır.
-islam öncesi araplarda, güneş ve ay gibi evrendeki bilinçsiz maddelere kutsallık atfedilirken; Kur'an onların da Allah'ın yarattığı varlıklar olması dolayısıyla onların hiçbir özelliğinin bulunmamasına dikkat çekiyor.
şimdi de kültürel esaslarda gözüken bazı farklılıklara bakmakta fayda var:
-hepimizin bildiği ama ateistleri rahatsız ettiği üzere islam öncesi arap toplumunda insanlar fakirlik korkusuyla kız evlatlarını gömerlerdi. ancak kur'an bu geleneğe karşı çıkmıştır.
-araplar evlatlıklarını kendilerine nispet etmelerine karşın kur'an bunların, onların bir uydurması olduğunu, onları kendi evladımızmış gibi kandırmamamız gerektiğini; buna karşın onlara evladımız gibi bakmamızda bir sakınca olmadığını bizlere bildirir.
-islam öncesi arap kültüründe kabile anlayışı varken; islam ümmet anlayışını getirerek aynı düşünceleri benimsemediğin bir amcan (ebu leheb) yerine, aynı duyguları paylaştığın afrikalı bir köleyi (zeyd) senin kardeşin olarak ilan eder. yani ırkçılığa karşı çıkar.
-dönemin arapları köleciliği bir sorun olarak görmezken kur'an köleliği aşılması gereken sarp bir yokuş olarak tanımlar.
-dönemin araplarında zıhar gibi saçma bir gelenek varken kur'an bunu kaldırmıştır.
şimdilik aklıma gelen bunlar istenilirse bunun gibi birçok örnek bulunabilir
bu eleştiriye açıklık getirebilmek için islam öncesi ve islam sonrası arapların inanç esaslarını ve kültürlerini incelememiz gerekiyor.
öncelikle inanç esaslarına bakmakta fayda var:
-dönemin arap müşrikleri bu evreni yaratan bir allah olmasını kabul etmelerine rağmen bir takım cansız varlıkları ona ortak koşuyorlardı. oysa islam inancı bu düşünceye çok sert bir şekilde tepki göstermiştir.
-aynı şekilde dönemin arap müşriklerinde ölümden sonra hayat inancına rastlanmamasına karşın islam inancında ahiret inancı vardır.
-islam öncesi araplarda, güneş ve ay gibi evrendeki bilinçsiz maddelere kutsallık atfedilirken; Kur'an onların da Allah'ın yarattığı varlıklar olması dolayısıyla onların hiçbir özelliğinin bulunmamasına dikkat çekiyor.
şimdi de kültürel esaslarda gözüken bazı farklılıklara bakmakta fayda var:
-hepimizin bildiği ama ateistleri rahatsız ettiği üzere islam öncesi arap toplumunda insanlar fakirlik korkusuyla kız evlatlarını gömerlerdi. ancak kur'an bu geleneğe karşı çıkmıştır.
-araplar evlatlıklarını kendilerine nispet etmelerine karşın kur'an bunların, onların bir uydurması olduğunu, onları kendi evladımızmış gibi kandırmamamız gerektiğini; buna karşın onlara evladımız gibi bakmamızda bir sakınca olmadığını bizlere bildirir.
-islam öncesi arap kültüründe kabile anlayışı varken; islam ümmet anlayışını getirerek aynı düşünceleri benimsemediğin bir amcan (ebu leheb) yerine, aynı duyguları paylaştığın afrikalı bir köleyi (zeyd) senin kardeşin olarak ilan eder. yani ırkçılığa karşı çıkar.
-dönemin arapları köleciliği bir sorun olarak görmezken kur'an köleliği aşılması gereken sarp bir yokuş olarak tanımlar.
-dönemin araplarında zıhar gibi saçma bir gelenek varken kur'an bunu kaldırmıştır.
şimdilik aklıma gelen bunlar istenilirse bunun gibi birçok örnek bulunabilir
güncel Önemli Başlıklar