bugün
- her erkeğin unutamadığı bir kadın vardır8
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak20
- jose mourinho15
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri9
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı11
- anın görüntüsü20
- günahların takımı galatasaray12
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu21
- bir erkekle kız arkadaş olabilir mi sorunsalı8
- anneler günü18
- hayatınızda kaç kere reddedildiniz19
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz15
- bik bik için diktiğim şort21
- toplu taşımalardaki müzisyen sorunsalı8
- zall beceremiyorsan bırak git15
- üstteki yazar gözünde nasıl canlanıyor14
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi17
- icardi190511
- sözlük yazarlarının boy kilo ölçüleri9
- piknikçi grubun varoş olduğunu anlama yolları15
- doğum gününde hatırlanmamak13
- kızların mesajlara geç cevap vermesi16
- icardi1905'in sözlüğü bozması12
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- en dindar özelliğiniz25
- serdar ortaç renault megane benzerliği8
- ali koç9
- yorgun mermi10
- şizofreni11
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek9
- bacağa kramp girmesi10
- 2024 eurovision şarkı yarışması13
- erkeklerin sadakatsiz olması9
- türkiye den soğuma sebepleri11
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar15
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak8
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması13
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- uludağ sözlük kapatılacak11
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
yönetmenliğini abbas kiarostami'nin üstlendiği 2002 yılı yapımı iran'ın başkenti tahran'da bir kadın ve onun arabasına binenlerle yaptığı diyaloglara dayanan, kadınların iran'daki durumlarını ve yaşam biçimlerini süslü olmadan anlatan akılda kalıcı bir filmdir. tüm bir film -yaklaşık 1,5 saat- arabanın içinde geçmektedir. kadın şoför mania akbari hem kendi hayatını, hem de iran'daki yüzlerce kadının hayatlarını anlatıyor aslında. filmde kocasından ayrılmak isteyen kadınların ya uyuşturucu kullanıyor, ya da dayak atıyor diyerek yalan söylemeleri gerektiğini de öğreniyoruz iran'da. tabi mahkemenin de buna inanması lazım. aksi takdirde sadece erkek istediği zaman boşayabiliyor kadını.
hakkında uyuşturucu kullanıyor deyip yalan söyleyerek ayrıldığı kocasının yani kendi çocuğu tarafından bu sebepten ötürü sevilmemek, nefret edilmek de yalan söylemeyi göze alarak kocasından ayrılan bir kadının ödediği bedel olarak karşımıza çıkıyor. mania akbari'nin yukarıda da söylediğim gibi burada sadece kendini değil, aynı durumdaki tüm iranlı kadınları da temsil ettiğini söyleyeyim.
filmde dikkatimi çeken bir kaç noktadan bahsetmem gerekirse yanılmıyorsam sadece 2 kamerayla çekilmiş ve söz konusu kadın şoförün kendi oğlu dışındakilerin hepsi kadın. oğlu da zaten küçük, veledin teki. ama inanılmaz bir oyunculuk sergilediğini de ekleyeyim. arabaya bir hayat kadınının bindiği sahne ile mania'nın çocuğunu babasından alıp babaannesine götürdüğü sahnelerde iran'daki rejimin baskısından dolayı cinsellik konusunda bastırılan düşüncelerin varlığı da göze çarpan noktalardan. hatta çocuk seks seks diye merak edercesine kendi kendine söyleniyordu bir bölümde.
film bazı yerlerde sıkıcı, bazı yerlerde kastırıyor, bazı yerlerde insanı geriyor bazı yerlerde de meraklandırıyor. sadece 2 kamera kullanılması da eleştirilmemeli bence. çünkü amerikan filmi değil bu. izlenmeli kesinlikle.
hakkında uyuşturucu kullanıyor deyip yalan söyleyerek ayrıldığı kocasının yani kendi çocuğu tarafından bu sebepten ötürü sevilmemek, nefret edilmek de yalan söylemeyi göze alarak kocasından ayrılan bir kadının ödediği bedel olarak karşımıza çıkıyor. mania akbari'nin yukarıda da söylediğim gibi burada sadece kendini değil, aynı durumdaki tüm iranlı kadınları da temsil ettiğini söyleyeyim.
filmde dikkatimi çeken bir kaç noktadan bahsetmem gerekirse yanılmıyorsam sadece 2 kamerayla çekilmiş ve söz konusu kadın şoförün kendi oğlu dışındakilerin hepsi kadın. oğlu da zaten küçük, veledin teki. ama inanılmaz bir oyunculuk sergilediğini de ekleyeyim. arabaya bir hayat kadınının bindiği sahne ile mania'nın çocuğunu babasından alıp babaannesine götürdüğü sahnelerde iran'daki rejimin baskısından dolayı cinsellik konusunda bastırılan düşüncelerin varlığı da göze çarpan noktalardan. hatta çocuk seks seks diye merak edercesine kendi kendine söyleniyordu bir bölümde.
film bazı yerlerde sıkıcı, bazı yerlerde kastırıyor, bazı yerlerde insanı geriyor bazı yerlerde de meraklandırıyor. sadece 2 kamera kullanılması da eleştirilmemeli bence. çünkü amerikan filmi değil bu. izlenmeli kesinlikle.
güncel Önemli Başlıklar