bugün

elveda rumeli

zorlama aksanlarla götürülen dizilerden pek hazzetmem zaten ama bu dizinin bir başka eksiği var gibime geliyor. konu pek o kadar matah veya doğurgan değil. zaten damdaki kemancı'da, o basit konu şarkılar ve danslarla destekleniyordu. film de böyle kotarılmıştı zaten. filmin genel çatısı, geleneklere isyan eden kız evlatlar ve gelenekçi baba arasındaki gerilimdi. birkaç saatlik bir film için gayet yeterli olan bu konu -hele bir de tutarsa yıllar sürecek- dizi senaryosu için yeterli mi emin değilim. bana sanki ilerleyen bölümlerde tıkanacaklar, dönemin koşullarını da hiçe sayıp günlük politik gerilimlerle ilgili saçma sapan bir angaje yaşayacaklar gibi geliyor. her zamanki, osmanlı zamanında barış içinde yaşarken, bağımsız olduktan sonra birbirine giren balkan halkları teranesi. serdar akar zaten kurtlar vadisi isimli halusinojenik paranoyak görüntüler silsilesinden sabıkalı, bunda da işi ucuz milliyetçiliğe dayamaya çalışırsa şaşırmam.
erdal özyağcılar'a çok yenetekli, döktürüyor diyen arkadaşlar için filmin orjinalinden bazı parçalar var aşağıda. topol adlı arkadaşı izledikten sonra da erdal bey için aynı şeyleri söyleyebilirseniz, helal olsun size.
filmden çıkan, genel olarak herkesin gwen stefani'den duyduğu melodi ve şarkı için;
http://www.youtube.com/watch?v=RBHZFYpQ6nc
filmin ana çatısını belirleyen gelenek çıkmazının anlatıldığı şarkı için;
http://youtube.com/watch?v=gRdfX7ut8gw
ayrıca dizide şu sahnenin onda biri kadar başarılı bir sahne olsun, ben bu entry'i yerim;
http://youtube.com/watch?v=OPWgV74qvjI

kısacası filmi izlemeden, ucuz imitasyonlara başarılı dememek lazım.