özellikle kurban bayramı'nda tartışmaya açılan konudur. ancak burada hem islamın hayvan katliamına cevaz verdiği tezini savunanlar hem de bu teze karşı hindi kesiminden,et yiyen insanlardan bahsedip karşı-tez savunanlar stratejik yapmaktadır.
zira konu tamamen sloganlar üzerinden gitmekte ve iki farklı uç noktanın bir araya gelmesi ise zor olmaktadır. bu zorluk da konuyu bilimsel,duygusal ve enine boyuna doğrusal tartışılmasını engellemektedir.
öncelikle konumuz bir din ise onun vaz ettiklerine ve bu vaz edinlerin uygulayıcısı olan peygamberlerin hayatına bakmak gerekmektedir.
Öldürmek istediğiniz kuduz bir köpek dahi olsa ona işkence etmeyiniz. *
peki bu söz uygulama alanı bulmuş mudur diye sorulsa sanırım şu kıssa kafi gelecektir :
"...Onbin kişilik bir ordunun başında baba ocağı, ana vatanı Mekke'nin kapısına dayanmak üzeredir.
Ordunun en önünde ilerlerken yolları üzerinde yeni doğum yapmış dişi bir köpekle yavrularını görür. Arkadaşlarında Suraka oğlu Cuayl'i çağırarak emir verir.
- Anneyle yavrularının önünde duracak ve ordunun tamamı geçinceye kadar onlara nöbetçilik edip ezilmekten koruyacaksın.
Dişiyle yavruları rahatsız edilmemiş fakat onbin kişilik fetih ordusu istikametini değiştirmiştir."
ayrıca o dönemlerde Hayvanların aşırı çalıştırılmaları yasaklanır. Yüzyıllardır devam edegelen hayvan sırtlarında karşılıklı oturarak saatlerce yapılan hitabet ve şiir törenleri yasaklanır. Sahiplerinin sadece gerçek ihtiyaç süreleri kadar hayvanlarına binmelerine izin verilir.''Hayvanlarınızın sırtını iskemleniz gibi kullanmayın. Allah , bu hayvanları ancak, güçlük çekmeden gidemeyeceğiniz yerlere kolayca gidebilmeniz için sizin emrinize verdi. " der son peygamber.
peki tüm bunlara rağmen kurban bayramının anlamı nedir? burada ise maddi düşünmek islam'ı hatta gelmiş geçmiş tüm dinleri anlamamak olacaktır. zira dinler tarihi maddi değil manevidir ve maneviyata inanmayanlar da dinin emrettiklerine anlam verememektedir. tıpkı kur'an'da geçen kurban ile ilgili ayetlerde ve sünnet-i seniyyelerde olduğu gibi... bunlar açık ve bir o kadar da seçiktir.
bu anlatılanlardan sonra samimi bir şekilde kurban bayramını hakarete kaçmadan eleştirenlere gerekli açıklamaların yapılması gerekliliğini ve kurbana eziyet ederek onu kesen müslümanları ise yanlışlarında uyarmayı bir borç bilmek gerekir.