bölgenin (ortadoğu'nun) diğer sinema ekollerine bakıldığında, 70'li yıllardaki 'popüler sinemalar' içinde en 'muhafazakar' olanı diye nitelendirilebilir.
sebebine gelince, şimdi efendiler mesela 70'li yılların mısır sineması'na bakalım. bu dönemde bırakın sevişme, öpüşmenin bile kıyametleri kopardığı halde, bu, filmlerde hiç erotizmin kullanılmadığı anlamına gelmez. mısır popüler sinemasındaki popüler kadın oyuncuların çoğu 'vamp'tır. türk sineması'nda ise kadın starlarımız o yıllarda aseksüeldir. karşı rolde oynayan vamp figürlerinde de erotizmin dozajı mısır filmlerindeki kadar değildir.
70'li yıllar iran popüler sineması ise mısır popüler sinemasıyla benzerlik arz etmektedir fakat ondan daha da cüretkardır. burada da kadın sinema yıldızları vamp'tır fakat diğer popüler sinemalara kıyasla burada erotizmdeki çıplaklık göğüslere kadar gelmekte, tecavüz sahneleri ise daha açık seçiktir.
türk popüler sineması, (dans sahneleri, dansöz sahneleri, 'üstü kapalı erotizm' gibi ögeleriyle) mısır ve iran sineması ile benzerlikler gösterse de, bence daha muhafazakardır. buna karşın aynı yıllarda türk sinemasında bir başka branş oluşmuş, italyan erotik-komedi tarzı başlayan filmlerdeki erotizm dozajı artmış, avantür-erotik türleriyle sertleşmiş, 1979 yılında porno olmuş, 80 darbesiyle son bulmuştur. ortadoğu halklarının ikiyüzlülüğü bir kenara, bence üzerine kafa patlatılması gereken bir mevzu. aseksüel olan dört yapraklı yonca sadece bu sebepten dolayı bile, iyi veya kötü, türk popüler sinemasına bir kimya ve kimlik vermiştir. *