bugün
- eksi ruyaları sözlük heyetinden istemek8
- şöyle hanım hanımcık öğretmen bir kız bulamamak11
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek36
- en yaşlı özelliğiniz24
- eksi ruyalar ile yakaladığımız müthiş uyum19
- 170 iq üstü sözlük yazarları veritabanı11
- budweiser10
- kızların tipe bakmadığı gerçeği29
- sözlük kızlarının saç rengi14
- bir kadın nasıl tavlanır19
- kediye kediş köpeğe köpüş diyen kız15
- hemşire kızlar nasıl oluyor27
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz23
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi22
- insanlar melek mi şeytan mı9
- iğrenç bir his tarif et25
- icardi190522
- düşün ki o bunu okuyor8
- çağ dışı teknolojilere özlem duymak8
- bir gavatın soyadını nick yapmak10
- mert hakan yandaş13
- nude istemeyen erkek9
- numan kurtuluş dem parti görüşmesi29
- dursun özbek gibi olsam utanırım8
- türkiye toplumunun ahlaksızlığa pratik zeka demesi8
- yakışıklı ama zengin erkek14
- çift maaş alan akpli bürokratların ücretlerine zam18
- sözlük kızlarına yürüyen vizyonsuz9
- sözlük yazarlarının abileri11
- erkek çocuk için isim önerileri9
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks19
- aşkta yaş farkı önemli midir10
- az önce arabamdan inen tatlış kız12
- atatürk'ün hiç seçime girmeden ülkeyi yönetmesi22
- içip içip entry girmek8
- arkadaşlar falıma bi bakar mısınız8
- bik bik bu sözlüğün divasıdır19
- emar15
- 170 boyunda 70 kilo erkek9
- suriyeliler suriye'ye dönsün10
- fake hesabım için nick önerileri9
- vücutçu aptal erkek vs gösterişsiz felsefi erkek15
- yazarların ruh hali9
- düz dünyacıların güneş tutulmasına bakışı12
- köpekleri aklamak için sırtlana iftira atmak10
- bik bik'i ağdacıya götürmek11
- aykolik'in boyu yaşı kilosu mesleği8
- bik bik'in yaşı boyu kilosu8
- ahirette sorulacak ilk soru8
tevbe suresi / 5.ayetle alakalı olaraktan
Bu ayet gerçekten Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerini mi belirliyor yoksa burada anlatılan başka bir şey mi var? Bunu anlamak için bu ayeti öncesiyle beraber okuyalım Tevbe suresini 1 ayetten itibaren okursak 5 ayette öldürülmeleri istenen müşriklerin bütün müşrikler olmadığını, antlaşma yapıp da antlaşmayı bozan savaş suçlusu müşrikler olduğunu görürüz
1) Antlaşma yaptığınız müşriklere, Allah ve Elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur
2) Bu topraklarda dört ay daha dolaşın Bilin ki, Allahı çaresiz bırakamazsınız Ama Allah, görmezlikten gelenleri (kâfirleri) rezil eder
3) Bu büyük hac gününde Allah ve Elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: Allahın o müşriklere desteği yoktur; Elçisinin de öyle Ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur Sırt çevirirseniz bilin ki, siz Allahı çaresiz bırakamazsınız Görmezlikten gelenlere (kâfirlere) acıklı bir azabı müjdele
4) Bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz Onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar tam yerine getirin Allah korunanları sever
5) (Dört) yasak ayı çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın Allahın bağışlaması çok, ikramı boldur
5 ayette anlatılan müşrikler; savaş suçlusu olan, antlaşmayı bozan müşriklerdir Ayetleri dikkatle okursak bunu çok kolay anlarız Çünkü birinci ayette anlaşma yaptığınız müşriklere ilişkiyi kesme duyurusudur dendiğine göre ayetler tüm müşrikleri/gayrı müslimleri kapsamaz
4 ayette de antlaşmayı bozmayanların ve Müslümanların aleyhine çalışmayan müşriklerin hariç tutulduğu söyleniyor Demek ki bu ayetteki ilişkiyi kesme duyurusu, anlaşma yapılan her müşrikle ilgili değildir
5 ayette de o müşrikler deniyor 4 ayette antlaşmayı bozmayanlar hariç tutulduğuna göre geriye sadece antlaşma yapıldığı halde antlaşmayı bozan müşrikler kalıyor
Ayetteki ilk muhataplar Mekkeli müşriklerdir Onca suçlarına rağmen yine de bunlara dört ay süre tanınıyor ve yanlıştan dönenlere (tevbe edenlere) ve çekip gidenlere dokunulmayacağı bildiriliyor Ayet böyle olduğu halde ayeti bağlamından koparıp burada o müşrikler diye anlatılan müşrikleri, tüm müşrikler olarak anlamak ve bu ayeti Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerinin merkezine oturtmak tam bir cinnet olsa gerektir Zaten dikkat edilirse ayette; el-müşrikîn kelimesi geçiyor el- müşrikîn o müşrikler demektir Arapça kurallara göre bir kelimenin başına belirlilik takısı (el) gelirse bilinen bir şeyden bahsediliyor demektir Dolayısıyla 5 ayette bahsedilen müşrikler tüm müşrikler değil, antlaşmayı bozan müşriklerdir Ama maalesef tarihte, bu özel olayı anlatan ayetler tüm müşriklere genellenmiş ve buna göre hukuk oluşturulmuştur
Aslında bu ayetler, Mumtehine suresi 8-9 ayetlerle ilgili bir örnektir
Mumtehine suresi 8-9 ayetlerde üç kırmızıçizgi çizilmiştir Bu kırmızıçizgileri çiğnemeyen herkesle iyi ilişkiler kurulur Bu çizgiler şunlardır:
1 Dinimizden dolayı bizi öldürmeye kalkanlar (savaş açanlar)
2 Bizi vatanımızdan sürüp çıkaranlar
3 Vatanımızdan sürüp çıkaranlara destek verenler
Tevbe suresi 5 ayette bahsedilen müşrikler, bu üç kırmızıçizginin tamamını çiğneyen Mekkeli müşriklerdi Mekkeli müşrikler sırf inançlarından dolayı Müslümanları öldürmeye kalkmışlar, onları yurtlarından çıkarmışlar ve çıkarmak için işbirliği yapmışlardı Peygamberimizle yaptıkları barış anlaşmasına (Hudeybiye antlaşmasına) rağmen Medinenin dış mahallelerine baskın yapıp adam öldürmüşler ve hayvanları alıp götürmüşlerdi Bu olaydan sonra peygamberimiz Mekkeyi fethetmiş ve bu işi yapan insanlara bir yıl hiç dokunmamış, sonra bu ayetler inmişti Ayetlerde o müşriklere dört ay daha süre tanınıyordu (toplam 16 ay) Bu dört aylık süre zarfında istedikleri yere gidebilirler ya da Müslüman olabilirlerdi Bu süre bittikten sonra Tevbe suresinin 5 ayeti uygulanacaktı Bu ayette geçen haram aylar zilkade, zilhicce, muharrem, receb ayları değildir Bu ayetin gelmesinden sonraki dört aydır
Fakat elinizdeki meallere bir bakın, Tevbe suresi 5 ayete nasıl anlam vermişler? Mesela ben bir-iki örnek okuyayım:
O haram aylar çıktı mı artık diğer müşrikleri nerede bulursanız öldürün
Haram aylar çıktığı zaman müşrikleri nerde yakalarsanız öldürün
Peki diğer müşrikler ile o müşrikler aynı kavram mı? Veya müşrikler ile o müşrikler aynı şeyi mi anlatıyor? Ne oldu ayetin manasına? Ayetin manası değişti ve sistem tersine döndü
Günümüzde bilen bilmeyen herkes meal yapmaya başladı Meal yapanların çoğu, âyetler arası ilişkileri dikkate alarak değil, eski ulemanın görüşlerine uyarak meal yapıyor Onlar bir konuyu yanlış anlamışsa bu yanlış anlayış normal anlayış haline getiriliyor Bu da hakların çiğnenmesine ve saldırılara yol açılıyor Dikkatsiz cahil insanların tuzağa düşmesi de kolaylaşıyor
Bu ayet gerçekten Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerini mi belirliyor yoksa burada anlatılan başka bir şey mi var? Bunu anlamak için bu ayeti öncesiyle beraber okuyalım Tevbe suresini 1 ayetten itibaren okursak 5 ayette öldürülmeleri istenen müşriklerin bütün müşrikler olmadığını, antlaşma yapıp da antlaşmayı bozan savaş suçlusu müşrikler olduğunu görürüz
1) Antlaşma yaptığınız müşriklere, Allah ve Elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur
2) Bu topraklarda dört ay daha dolaşın Bilin ki, Allahı çaresiz bırakamazsınız Ama Allah, görmezlikten gelenleri (kâfirleri) rezil eder
3) Bu büyük hac gününde Allah ve Elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: Allahın o müşriklere desteği yoktur; Elçisinin de öyle Ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur Sırt çevirirseniz bilin ki, siz Allahı çaresiz bırakamazsınız Görmezlikten gelenlere (kâfirlere) acıklı bir azabı müjdele
4) Bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz Onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar tam yerine getirin Allah korunanları sever
5) (Dört) yasak ayı çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın Allahın bağışlaması çok, ikramı boldur
5 ayette anlatılan müşrikler; savaş suçlusu olan, antlaşmayı bozan müşriklerdir Ayetleri dikkatle okursak bunu çok kolay anlarız Çünkü birinci ayette anlaşma yaptığınız müşriklere ilişkiyi kesme duyurusudur dendiğine göre ayetler tüm müşrikleri/gayrı müslimleri kapsamaz
4 ayette de antlaşmayı bozmayanların ve Müslümanların aleyhine çalışmayan müşriklerin hariç tutulduğu söyleniyor Demek ki bu ayetteki ilişkiyi kesme duyurusu, anlaşma yapılan her müşrikle ilgili değildir
5 ayette de o müşrikler deniyor 4 ayette antlaşmayı bozmayanlar hariç tutulduğuna göre geriye sadece antlaşma yapıldığı halde antlaşmayı bozan müşrikler kalıyor
Ayetteki ilk muhataplar Mekkeli müşriklerdir Onca suçlarına rağmen yine de bunlara dört ay süre tanınıyor ve yanlıştan dönenlere (tevbe edenlere) ve çekip gidenlere dokunulmayacağı bildiriliyor Ayet böyle olduğu halde ayeti bağlamından koparıp burada o müşrikler diye anlatılan müşrikleri, tüm müşrikler olarak anlamak ve bu ayeti Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerinin merkezine oturtmak tam bir cinnet olsa gerektir Zaten dikkat edilirse ayette; el-müşrikîn kelimesi geçiyor el- müşrikîn o müşrikler demektir Arapça kurallara göre bir kelimenin başına belirlilik takısı (el) gelirse bilinen bir şeyden bahsediliyor demektir Dolayısıyla 5 ayette bahsedilen müşrikler tüm müşrikler değil, antlaşmayı bozan müşriklerdir Ama maalesef tarihte, bu özel olayı anlatan ayetler tüm müşriklere genellenmiş ve buna göre hukuk oluşturulmuştur
Aslında bu ayetler, Mumtehine suresi 8-9 ayetlerle ilgili bir örnektir
Mumtehine suresi 8-9 ayetlerde üç kırmızıçizgi çizilmiştir Bu kırmızıçizgileri çiğnemeyen herkesle iyi ilişkiler kurulur Bu çizgiler şunlardır:
1 Dinimizden dolayı bizi öldürmeye kalkanlar (savaş açanlar)
2 Bizi vatanımızdan sürüp çıkaranlar
3 Vatanımızdan sürüp çıkaranlara destek verenler
Tevbe suresi 5 ayette bahsedilen müşrikler, bu üç kırmızıçizginin tamamını çiğneyen Mekkeli müşriklerdi Mekkeli müşrikler sırf inançlarından dolayı Müslümanları öldürmeye kalkmışlar, onları yurtlarından çıkarmışlar ve çıkarmak için işbirliği yapmışlardı Peygamberimizle yaptıkları barış anlaşmasına (Hudeybiye antlaşmasına) rağmen Medinenin dış mahallelerine baskın yapıp adam öldürmüşler ve hayvanları alıp götürmüşlerdi Bu olaydan sonra peygamberimiz Mekkeyi fethetmiş ve bu işi yapan insanlara bir yıl hiç dokunmamış, sonra bu ayetler inmişti Ayetlerde o müşriklere dört ay daha süre tanınıyordu (toplam 16 ay) Bu dört aylık süre zarfında istedikleri yere gidebilirler ya da Müslüman olabilirlerdi Bu süre bittikten sonra Tevbe suresinin 5 ayeti uygulanacaktı Bu ayette geçen haram aylar zilkade, zilhicce, muharrem, receb ayları değildir Bu ayetin gelmesinden sonraki dört aydır
Fakat elinizdeki meallere bir bakın, Tevbe suresi 5 ayete nasıl anlam vermişler? Mesela ben bir-iki örnek okuyayım:
O haram aylar çıktı mı artık diğer müşrikleri nerede bulursanız öldürün
Haram aylar çıktığı zaman müşrikleri nerde yakalarsanız öldürün
Peki diğer müşrikler ile o müşrikler aynı kavram mı? Veya müşrikler ile o müşrikler aynı şeyi mi anlatıyor? Ne oldu ayetin manasına? Ayetin manası değişti ve sistem tersine döndü
Günümüzde bilen bilmeyen herkes meal yapmaya başladı Meal yapanların çoğu, âyetler arası ilişkileri dikkate alarak değil, eski ulemanın görüşlerine uyarak meal yapıyor Onlar bir konuyu yanlış anlamışsa bu yanlış anlayış normal anlayış haline getiriliyor Bu da hakların çiğnenmesine ve saldırılara yol açılıyor Dikkatsiz cahil insanların tuzağa düşmesi de kolaylaşıyor
güncel Önemli Başlıklar