bugün

atatürk ün en büyük ayıbı

laikliğin ne olduğunu bilmeyen,düşünmeye bile yeltenmeyen bir kısım beynin düşüncesidir.

laiklik din karşıtlığı değildir. laiklik düzenin düzgün,düzenli ve doğru bir biçimde ilerlemesi için din ile bu işlerin ayrı tutulmasıdır. bu sebeple farklı dinlerdeki insanların bir arada yaşayabilmesine neden olur,hoşgörüyü destekler.
din ile devlet işlerinin birlikte yürütülmeye çalışması ikisini de bok eder. din üzerinden nemalanmaya çalışanlar,dini çıkarlarına göre değiştirenler ortaya çıkar. ki birlikte yürütüldüğünde demokrasi ve cumhuriyetin temelleri zedelenir dolaylı olarak.

ayrıca laiklik ilkesini işlemesi gerekenler ilahiyatçılar değildir. bunun için siyaset bilimciler vardır.

bilindiği üzere osmanlı birçok milletten,dinden karışma bir halka sahipti. osmanlı'nın yıkılmasından sonra aynı topraklarda kurulan türkiye cumhuriyeti devleti de bu halk yapısına sahipti. bu da demek oluyor ki "müslüman halk" sadece bir kesim için geçerli bir tanımlamadır.

ve eğer atatürk bu ayıbı yaptıysa(!) bu ayıplı ülkede yaşamak doğru değildir. kimse bu ayıplı ülkede durması için diğerini zorlamamaktadır. ayıpsız(!) islam ülkeleri var mesela... birleşik arap emirlikleri gayet uygundur bu kişiler için.