türkü repertuarı ve kalitesi son derece yüksek ilimiz. sadece türkülerini dinlerken bile insan keşke urfalı olaydım diyebiliyor.
tabii bir de şu var:
(bkz: sıra gecesi)
görülmesi gerekli eşsiz güzellikte güneydoğu şehirlerimizden biri.** "urfa'nın etrafı dumanlı dağlar" deseler de dumanlısı dumansızı çevrede görülen dağı yoktur.
Oralarda bir müddet yaşadıktan sonra ayrılmak da çok zor gelir.*
göç yolu üzerinde olmasının da etkisi ile inanılmaz sayıda farklı kuş türünün yaşadığı bir şehir.
özellikle suriye sınırı dolaylarında 1. ve 2. derece yasaklı bölgelerde silah sıkmak ve avlanmak yasak olduğundan çok sayıda hayvan türü yaşar, 300 metre genişliğindeki suriye sınırı boyunca uzanan mayın tarlalarındaki hayvanlar tabiri caizse size uzaktan "nanik" yapar.
insanın bazı yerlere girememesi hakikaten güzel bir şey.
Gaziantepte yaşan arkadaşın dediğine göre şanlıurfaya gelince sıcaktan bunalıyorum demişti. Artık nasık sıcak bir şehirse. Bir de sıra geceleri vardır yaşayan bilir.
Bugünlerde pek bi hareketliliğin yaşandığı,en az insanları kadar sıcak bir şehir olan memleketim.Şanlıurfa Belediyesi yetkilileri kalacak yer sorunu olan misafirler için halkı seferber etmiştir ve 200'den fazla ev sakini bu misafirlere kucak açmışlardır.Güneydoğudan gelen en ufak bi osuruk sesinde bile bütün insanlara terörist çamurunun atıldığı günümüzde şanlıurfa bu laf ebelerine güzel bir cevap vermiştir.Şimdi hep bir ağızdan söleyin bakayım g ü n e ş b a l ç ı k l a s ı v a n m a z diye...