Harfler seslerin imgesel yansımalarıdır. Ğ de bir sestir ve imgesel yansıması bu harftir. Aslında sessiz harflerin de adı dediğiniz şey, o sesin yanına sesli bir harf koymak dışında bir şey değil.
Yani yumuşak g'yi öbürsüleştirmeyin. Onun yumuşak bir kalbi var.
türkçeye özgü ve türkçenin en güzel harfidir bana kalırsa. Böyle doğal, böyle yalnız ve asil başka harf bulamazsınız.
(bkz: sevdiğim kızın baş harfi ğ)
Harf devrimi esnasında yeni türk alfabesinin latin alfabesinin aynısı olmadığını; özgün bir alfabemiz olduğunu kanıtlayan ve buna hizmet eden harflerden birisidir. Ona arkadaşlık edendiğer sessizler ise ı, ş, ç...