bugün

Maddi hırsların toplumda ve aile yapısında nasıl bir tahribat oluşturduğunu anlatan Nuri Bilge Ceylan filmidir.
Sıradan insanların, alışmışlığın dışındaki hayatları.
(bkz: Veni vidi vici)
Nuri bilgenin çok yavaş ilerlemesine rağmen beni hiç sıkmayan filmidir. Ayrıca filmde Hatice aslanın memesini de görürsüniz.
görsel
mükemmel bir nuri bilge Ceylan filmi.

başrollerinde Yavuz Bingöl,hatice aslan ve ercan kesal oynuyor. oyunculuklar çok iyi. yavuz Bingöl türkücü olmasına rağmen oyunculuğunu beğeniyorum. Hatice aslan ile sevişme sahnesinde ikisininde oyunculuğu çok iyiydi.

nuri bilge ceylan filmlerinin tarzı hep aynıdır. çok ağır ilerler yer yer sıkılmanız çok olasıdır fakat sanatsal bir bakış açınız var ise edebiyattan hoşlanıyorsanız sinemanın derinlerine inebiliyorsanız ne kadar kaliteli bir yönetmen olduğunu anlayacaksınızdır. marvel ciler anlayamaz.
yavuz Bingöl'ün başrolde olmasından dolayı önyargılı yaklaştığım bir filmdi ancak gördüm ki kendisi o role cuk diye oturmuş.
sermaye sisteminin toplum düzeninde yarattığı büyük tahribatı gözler önüne seren film.

para yüzünden hapse giren bir siyasetçinin yaptığı kazayı “toplu bir para” karşılığında üstlenen bir taksi şoförünün ve ailesinin düştüğü durumlar, ailenin ayakta durabilmek için “hafıza-i beşer nisyan ile mümkün” deyişindeki anlatılmak istendiği üzere insanoğlunun hayatında devam edebilmek için yaşanan kötü olayları unutması gerektiği ve bunları görmemiş, duymamış ve bilmiyormuş gibi davranmasından dolayı üç maymun adını alıyor film.

sosyolojik açıdan bakıldığında paranın toplumdaki iktidarını, şoförün iktisadi sebepler yüzünden suçu üstüne alması ve kadının parayı temsil eden patronla olan birlikteliği üzerinden anlatıyor. filmde patron imgesi üzerinden , para bütün sorunların temeli olarak sunuluyor. “toplu para” ailenin bütün sorunlarının başlangıcı oluyor. baba çocuğunun suçunu üstüne alması karşılında bir başkasına, aynı kendisine yapıldığı gibi “toplu bir para” teklif ediyor. bu sahne toplumun düzenin nasıl bozulduğunu çok güzel anlatıyor. eline para geçen beşerin rolü değişiyor ve aynı kendisinin huzurunu sattığı gibi bir başkasınınkini satın almaya çalışıyor. filmde sosyalist edebiyatta sık sık hicvedilen sosyal yapıyla karşılaşıyoruz . bireyi atomize eden bir sosyolojik yapı ve bireysel çıkar motivasyonları çok yüksek insan tipleri ile karşılaşıyoruz. bu tür imgeler sermaye sisteminin yarattığı insancık olarak sosyalist romanlarda çıkıyor karşımıza.

ölen küçük çocuk filmdeki huzur imgesi. ve onun ölümüyle de ailedeki huzurun ve samimiyetin de öldüğü anlaşılıyor. filmde en mutsuz sahnelerde hep küçük çocukla karşılaşıyoruz. filmde hakim olan baskın ve boğucu hava, mutsuz bir dünyayı simgeliyor. bir kaç sahnede ezan sesi duyuluyor ki bu genelde karakterlerin kendileriyle hesaplaştıkları anlarda insanların vicdanlarını temsil ediyor. film genelde, duygu ve düşünceyi son derece başarılı sahnelerle kodlamış ve sanat açısından başarılı bir film ortaya cıkmış. insanlar her ne kadar sorunlar karşısında üç maymunu oynasa da gerçek hep var olacak ve kendini hissettirecektir. emile zola’nın dediği gibi gerçek her zaman yürür.
Aile 3 kişi ve üçüde görmedi, duymadı , bilmiyor. NBC ' nin yine mükemmel bir psikolojik durum tespitleri ile dolu şahane bir film.

Herkes elindekileri kaybetmemek için onurunu ve namusunu göz ardı edebiliyor . bunu çok güzel göstermiş. Kadının ilişki yaşadığı kişinin siyasetçi olması ise ayrı bir güzel olmuş. TV de seçimlerle ilgili konuşulurken verilen sübliminal iyiydi.

Sonu da tam bir NBC klasiği olmuş. Yine başta yapılan hata ile bitiyor son.
Günümüzde pek çok insanın karekterini yansıtan figürler.
Duymadım görmedim bilmiyorum.
Az önce izlediğim Nuri Bilge Ceylan filmi.

Yolda, otobüste, sokakta, caddede gördüğümüz, hiç dikkat etmediğimiz sıradan insanların hayatlarını anlatmış sanki Nuri Bilge. Bir de filmin her sahnesi, fotoğraf karesi gibiydi. Bu da Nuri Bilge ceylan'ı diğerlerinden ayıran en önemli özelliktir fikrimce.

Öncelikle oyuncular hakkında konuşmak gerekirse, yavuz Bingöl ve oğlu rolündeki oğlan dışında vasat diyebilirim. Hatice aslandan çok daha mükemmel bir rol beklerdim. Ercan kesal zaten sıçmış batırmış. Herifte duygu sıfır. Oyunculuk iyi değil yani.

Peki ne anlatır bu film bize ? Hiç bilmediğimiz farketmedigimiz, belki bir sokak ötemizde, varlıklarından bile haberimizin olmadığı insanların kendi dünyalarındaki kiyametlerini anlatır.

Hepimiz hayatı az ya da çok böyledir aslında. Üç maymunu oynarız kimi zaman. Çıkarlarımız uğruna, kendimizden güçsüzleri kurban veririz.

bana öyle sıkıcı filan gelmedi açıkçası film. Su gibi akıp gitti. Bilim kurgu, aksiyon, pembe aşk filmleri bu filmden 10 kat daha sıkıcı amk. Gerçek hayatı görüyorum bu tür realizm içeren filmlerde. Bir de sinemada denk gelsem böyle filmlere daha güzel olacak. Telefondan izlemek pek hoş olmuyor açıkçası.
Keşke bunlardan evrilseydik. Şimdi nirvanaya ulaşmış olurduk.

T: darwin i yüzüstü bırakan oblomovist üçlü.
artık 4 olandır.

görsel
daracık odalı evde pencere muazzam özgürlük alanı sağlar. açık “pencere” dış dünyayı temsil ediyordu ve aile, açık pencereden içerdeki kavgalardan arınıyor, nefes alıyordu. Tüm aile bireyleri, açık pencere arıyordu film boyunca.

Kapalı pencereli sahnelerde ise, aile kabuğuna çekilmiş ve içe kapanmıştı. Dış dünyadan ışık hüzmesi bile girmiyordu içeriye.
Kapalı pencere ile aile içindeki dağılma ve gerilim patlamaya hazır hale geliyordu. Ama sessizce. Kimse konuşmuyor, herkes sus pustu.

Nuri bilge, yemek masasını pencerenin önüne koymayı uygun görmüştü. Ve film boyunca da çoğunlukla herkes pencere önüne oturmuştu. Bu durum sorunların kaynağını olarak dışarıyı işaret ediyordu.

Daracık odalı evde, herkesin hissettiği fakat seslendiremediği hoşnutsuzluğun aslında dışardan kaynaklı olduğunu söylüyordu sessizce.
her zamanki gibi büyük zevkle, göz kırpmadan izlediğim nuri bilge ceylan filmlerinden biri. birkaç sahnede ahmet rıfat sungar'ın ve genel olarak hatice aslan'ın oyunculukları beni tatmin etmemiş de olsa senaryosuyla ve ercan kesal'ın olağanüstü oyunculuğuyla çok beğendiğim bir filmdir.
--spoiler--

eyüp ve ismail'in, arabada oldukları sahnede emniyet kemeri takmaları; hiçbir ahvâl ve şerâitte gerçeklikten taviz vermeyen nuri bilge ceylan'ın, kötü örnek olma ihtimaline adeta içi elvermeyerek, bir an için ''sanat sanat içindir''den feragat edip ''sanat toplum içindir`''e geçiş yapmasıdır.

--spoiler--
Nuri Bilge Ceylan'ın bol ödüllü bir filmi. Gayet durağandır fakat konusu ve konunun muhteşem işlenişi sayesinde bu durağanlıktan beklenmeyecek derecede merak uyandırıcıdır. Kendinizi o ailenin bir bireyi gibi hissedebilirsiniz tıpkı bir zamanlar Anadolu'da da ekipten biri gibi hissedebilmeniz gibi. NBC ın en çok bu yönünü beğeniyorum, kendinizi izleyici değil filmin içinde biri gibi hissetmenizi sağlıyor. Filmde özellikle yatak odasındaki o mutlu mutlu sevişeceklermiş gibi başlayıp birden sinir krizine dönüşen parçadan çok etkilenip bi müddet ağzım açık takip ettim filmi. Ceylan resmen ters köşe yapmış seyirciyi ve bu çok hoşuma gitti açıkçası. Oyunculuk konusunda ise, her oyuncu işini tam, hakkını vererek yapmış hepsini tebrik etmeli. Zaten bu kadar filmin içinde hissetmemde oyuncuların payı çok büyük.

"sıkıcı sanat filmi" kafasını yaşayan insancıklara izletmeli.
threesome yapan maymunlardır.
izlediğim ikinci Nuri Bilge Ceylan filmi,ben sevdim ve beğendiğim bu filmi.Daha önce Bir Zamanlar Anadolu'da filmini izlemiştim ve beğenmiştim,Üç Maymun ise hikaye olarak Bir Zamanlar Anadolu'da filminden bence daha iyi fakat genel olarak Bir Zamanlar Anadolu'da filmini daha çok beğenmiştim.Filme gelirsek film tam bir festival filmi zaten Nuri Bilge Ceylan'ın tarzına aşina olanlarda bu filmin durağan fakat derin bir film olduğunu eminim izlemeseler bile tahmin ediyorlardır,film baştan sona durağan karakterlerin psikolojisine odaklı bir film fakat durağan olmasına rağmen izlerken hep acaba şimdi ne olacak hissi uyandırdı bende,yani durağan fakat gizemli ve merak duygusunu tetikleyen bir film.Film,dışarıdan bakıldığında sıradan gözüken bir ailenin aslında psikolojilerinin hiçte öyle olmadığını anlatıyor özellikle filmin son yarım saati oldukça sağlam.Ben oyunculukları beğendim özellikle Ahmet Rıfat Şungar'ın olaylar karşısındaki tepkileri ve bunalımlarını beğendimi söylemeliyim.Film olay değil bir durum hikayesi filmi,asıl anlatılmak istenen filmde bu aile bireylerinin psikolojilerinin ne halde olduğu.Nuri Bilge'nin hikayeyi anlatım tarzı yine etkileyici,yine fotoğraf kareleri gibi sahnelerle izleyeni etkilemeyi başarıyor.Ben fon müziksiz filmlere önyargılı yaklaşırım ve kolay kolay da etkilenmem ama bu görüşümü çürüten nadir yönetmenlerden biri Nuri Bilge Ceylan aynı bu filmde olduğu gibi.Ayrıca filmin ses miksajı çok başarılı sahnelere ayrı bir etkileyicilik katmış,yani film teknik bakımdan çok başarılı.Son olarak zaman zaman biraz kısır döngüye giren bir film olsada ben filmi beğendim.Depresif,ağır,durağan ve tam bir festival filmi.Festival filmi veya Nuri Bilge Ceylan filmleri sevenlere tavsiye ederim.Bu arada filmin sinematografisi gerçekten etkileyici.

7/10
bu film kesinlikle ceylan'ın sinematografisiyle bağırdığı filmdir. bu filmin en iyi film ödülü almamasının tek sebebi oyunculuklardır. yavuz bingöl dışında herkes oldukça vasat. üstelik bir de "bir zamanlar anadolu'da" nın üzerine izlerseniz, zaman zaman anne'nin hareketleri, çiğ mimikleri öylesine gözüme battı ki yarısında çıkmayı düşündüm entel bir sözlükçü gibi izlerken*. filmin tamamı neredeyse üç kişiyle geçen bir anlatı olmasına rağmen bu kadar ortalama oyunculuk fazlasıyla sırıtıyor.
ancak nbc'nin fotoğraflarının önüne geçememişler. ayrıca ne alaka demezseniz bence breaking bad sevenler bu filmi de kesinlikle çok sevecekler. öyle ki bazı sahnelerde sanırsın ıssız çöllerdeki mike & walt buluşmalarını istanbulda izliyordum falan.
gerçek istanbul un, istanbul un arka yüzündeki sıradan insanların olabilecek en doğal şekli ile anlatıldığı filmdir. kanımca filmde kan uyuşmazlığı yaratan en önemli husus ise oğlandır. ne fiziksel olarak anne babaya benzemekte ne de filme duygu katabilmekte.
sonuç olarak bu film kurgu filan değil gerçeğin ta kendisidir.
2-3 kanal hariç tüm türk medyasıdır.
NTV görmedim CNN duymadım HABER TÜRK bilmiyorum. bu oyunu oynayan tv kanallarıdır. bunlara daha niceleri eklenebilir.
an itibariyle tüm satılmış türk tv kanallarında oynamakta olan film!!
an itibariyle türk medyasıdır.
çok sıradan hayatların da ''film gibi'' heyecanıyla dolu olabileceğini hissettiren nuri bilge ceylan filmidir.atarlı,uçmalı,kaçmalı olmadan da,sırf günlük hayatın sıradanlığında da anlatılacak,anlaşılacak,irdelenecek,sorgulanacak ne kadar çok şey var esasında dedirtir.