çeşme

entry165 galeri42
    65.
  1. Bir izmirli olarak yaz da olsa kış da olsa gitmeye gezmeye doyamadığım çok sevdiğim yer.
    0 ...
  2. 64.
  3. yılın bu zamanında akşam vakti dışarı çıkarken üstünüzde kalın bişey yoksa rüzgarı insanı gayet dondurabiliyor. tatil yaparken üşüdüm resmen gölgede durucam rüzgardan üşüyorum güneşe çıkıcam güneş rüzgara rağmen direk maruz kalınca çarpıveriyor. deniz bildiğin soğuktu hem çok dalgalı. en güzel yeri denize girilebilecek olan tek yer bence aya yorgi koy'u idi. kendimi eylül sonu ekim başı sezon bitiminde tatil yapıyor gibi hissetmeme sebebiyet verdi gayet.
    1 ...
  4. 63.
  5. merkezi hem pahalı hem dandik, merkez plajı küçüktür. neden bu kadar abartıldığını geldiğinizde anlamayabilirsiniz. bununla birlikte her daim rüzgarlıdır bundan dolayı da her daim denizi dalgalı. beach clup olayına parayı basmak istemiyorum diyorsanız, ılıca tarafına gidecek, 7800 otel'in sağ ve sol (merkeztur) tarafı ile sheraton otelin sol tarafını kullanacaksınız, hem denizi hem kumsalı ile oldukça güzeldir buralar. dileyene daha ayrıntılı bilgi verilir.
    4 ...
  6. 62.
  7. nerede kalınır diye araştırıp durduğum ama bir türlü sonuç alamadığım güzel memleketimin güzel tatil beldesi. konu hakkında bilgisi olan yazarların bana mesaj atmasını diliyorum ayrıca. *
    0 ...
  8. 61.
  9. rüzgarının şiddeti foça'dan daha şiddetli değildir. foça gibisi yok.
    0 ...
  10. 60.
  11. 1996 dan beri gittiğim bir zamanlar şirin, temiz, ucuz olan; sosyetenin ve ünlülerin gelmesiyle berbatlaşan izmir'in ilçesi...(ilk kez bu sene oraya gitmiyorum gidicem sessiz, sakin, ucuz bir yere...)
    0 ...
  12. 59.
  13. izmir'i daha da güzel yapan yerlendendir.
    tıpkı foça, seferihisar, gümüldür, urla gibi.
    0 ...
  14. 58.
  15. 57.
  16. ılıca'da kumrucu hüseyin vardır kı sırf o kumruyu yemek ıcın bıle gıdılebılır çeşmeye.
    0 ...
  17. 56.
  18. ayasaranda koyuna sahiptir ki, bu koy türkiye' nin en güzel denizidir.
    0 ...
  19. 55.
  20. temmuzun 15 de şahsımı ağarlayacak olan semt.
    1 ...
  21. 54.
  22. gitmek için gün saydığım izmirin güzel tatil beldesi.
    0 ...
  23. 53.
  24. denizi, kumsalı, gecesi, gündüzü her daim özlenendir. kumrusundan bahsetmiyorum bile*
    0 ...
  25. 52.
  26. her daim rüzgarlı olduğunu düşündüğüm tatil yörelerine sahip çok güzel bir ilçemizdir.
    0 ...
  27. 51.
  28. 2011 yazında türkiye'deki bir çok futbolcunun tatilini geçirmek için tercih ettiği yer.
    hangi röportajlarına baksak, hangi haberlerini okusak alayı çeşme'de bu futbolcuların.
    nedir oğlum bu durum? başka insanlarla tatil yapamıyor musunuz?
    haftaya oradayım, ben gelene kadar çeşme'yi terketmenizi umuyorum.
    1 ...
  29. 50.
  30. güzel izmirimizin bir ilçesidir.
    0 ...
  31. 49.
  32. kolunuzdan tutup sizi bu ilçeye götüren, o bar senin bu bar benim gezdirerek tüm iç sıkıtınızdan sıyırıp kurtarıveren, tekila shot yarışında yalancıktan yeniliverip kahkaha krizine sokan bi dosta sahipseniz, dünyanın en güzel yeri olur çeşme gözünüzde.

    yıllanmış dostluğunuza yeni anılar, yeni güzellikler ekler bi de. evet.
    0 ...
  33. 48.
  34. izmirde yaşamanın en güzel taraflarından biridir. sımsıcak kumları, masmavi suları, mis gibi deniz kokusuyla hemen yanıbaşınızda hafta sonu sizleri çağıran güzel egenin cennetidir. allahın böyle yerleri yaratmasına şükretme sebebidir. üstü sıcak altı klima tadında soğuk sularda kulaçlarınızı atarken denizin derinliği bir artar bir azalır. heleki hiç bilmeden küçük bir hafta sonu değişikliği için gidilirse kesinlikle tadı damağınızda kalır. hafta sonu bitmesin istersiniz. yıllık izinleriniz daha çok olsun istersiniz. orda bir yerde sizi bekleyen bir sevgili gibidir. fırsatını bulum kendinizi hemen ona atmak istersiniz. kısacası (bkz: kalbim ege de kaldı).
    0 ...
  35. 47.
  36. su içilen şey.

    evin içinde olmaz. evin içinde olana musluk denir.
    2 ...
  37. 46.
  38. harika bir yer. bir büyüsü, karizması var bu yerin. kirlenen ruhumuzu temizliyor. daha mutlu oluyorsun, daha huzurlu görüyorsun. kışın gitmesi daha güzel.
    2 ...
  39. 45.
  40. kışın bir başka güzeldir, daha sessiz daha sakin ve daha huzurlu... geçen sene, yeni yıla çeşme de girmiş biri olarak gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. yalnız fena eser, tedbirsiz gitmeyin.
    2 ...
  41. 44.
  42. onlarca sahil kasabasının arasından medyatik popülarite sayesinde sıyrılan, köyden bozma, dandik yerleşim birimi.
    3 ...
  43. 43.
  44. izmir'imin aşık olduğum ilçesi.. -tanım-

    bu cennet parçası memlekete ya ilkbahar ayında gitmeli, ya da sonbahar ayında..yazın o insanı bunaltan, adım atılamayacak derecede kalabalık olan çeşme'den eser yoktur çünkü. hele ki kışın gittiyseniz buraya upuzun çeşme sahilinde sallana sallana yürümenin keyfine varırsınız. içinize çekersiniz deniz kokan havasını doyasıya..

    ölmeden önce görülecek yerlerin başında geliyor bence. hem öyle sadece çeşme merkeze gidip de çeşmeye gittim demek ayıp olur. bu aybı yapmamak gerek. gitmişken bir ılıca, alaçatı, dalyan, çiftlik köy gezilip görülmeli en basitinden. bir de sadece yerlilerinin bildiği kıyıda köşede saklı kalmış koyları.. kumrusuna zaten diyecek yok. afiyetle yenmeli, güle eğlene gezilip görülmeli diyorum ben..
    0 ...
  45. 42.
  46. Şirin sahil kasabasında gidip de görmeden gelinmeyecek bir çok yer vardır;

    ÇiFTLiK Pırlanta tarafında uçurumun bittiği yerde başlayan sonsuz deniz buluşmasına günün her saati ( tercihen gün batımında) domuz çukurunda şahit olunmalı,

    Türkiye'nin belki de en güzel langusta sı yine çiftlik girişindeki langusta lokantasında yenmeli,

    Yaz ise mutlaka Pırlanta plajında denize girilmeli,Çiftlik sahilinde yürümeden ayrınılmamalı...

    MERKEZ de Tarihi kale mutlaka gezilmeli, çeşmeye adını veren tarihi çeşmeler görülmeli, eski rum evlerinin sokakları yürünmeli tarih nefesi içe çekilmeli,
    Çakabey anıtına çıkılmalı Çeşme ayaklarının altında olmalı huzura varılmalı,
    kordonunda bi tur atılmalı herhangi bir balık lokantasında mutlaka balık yenmeli, arnavut kaldırımlı çarşı gezilmeli,gece çarşıdaki mekanlarda eğlenilmeli, damla sakızlı dondurma tadılmalı ...

    DALYAN körfezine karşı oturulmalı Türkiyenin ilk 'aşk oteli' ne karşı balık lokantalarına oturulmalı , herbirine özgü mezelerden en az birinden mutlaka tadılmalı lezzete doyulmalı...yazın sadece sosyetenin katılmadığı ama elit olmasından dolayı sosyete mekanları adı verilen mekanlarda bi gezilmeli ,görülmeli...

    ALAÇATI da çarşıda herhangi bi mekanda günün her saati, o saate ve o mekana özgü mükemmel lezzetler tadılmalı, tarihi taş evler insanı büyülemeli , çarşısında salınılmalı, ara sokaklara mutlaka girilmeli ,girilmeli ki çivit mavisi ile çerçevelenmiş o mükemmel yapıtlar mutlaka görülmeli,bilye yuvarlayan ufaklıkların başı biş okşanmalı, rüzgar sörfü Dünyanın en güzel rüzgarıyla Alaçatı da yapılmalı, yazın buz gibi denizine girilmeli,yel değirmenleri mutlaka görülmeli...

    ILICA da kumru mutlaka yenilmeli, sahili mutlaka turlanmalı, gece eğlenilmeli, caddeleri evet ama ara sokakları da gezilmeli, hermahallesindeki ayrı hava koklanmalı, kimi avrupai, kimi tarihi, kimi otantik olan ara sokakları...

    ILDIRI ya gidilmeli mutlaka gidilmeli ...sit alanı ilan edilen ILDIRI da orkinos çiftliği görülmeli , mükemmel manzarasına aşık olunmalı , otantik cafelerinde oturulmalı, gözleme yenmeli , lokma tadılmalı,Zeki Müren adası izlenmeli , yol kenarındaki sakız ağaçlarına dikkat edilmeli...

    daha bir çok ,bir çok , bir çok yer gezilmeli , görülmeli bir çok lezzet mutlaka yenmeli..
    Her sokağı görülmeli , tv lerde görülen gözle değil ,merak içinde bakılmalı işte o zaman Çeşme lilerin Çeşmeye neden aşık oldukları anlaşılmalı...
    1 ...
  47. 41.
  48. yaz mevsiminde her kesimden insanın yerlinin yabancının bodrum ve kuşadasına nazaran az da olsa keyifle tatilini geçirdiği yerdir..
    Eylül ayının gelmesi ile Sen ben bizim oğlan kalır çeşmede..yaz mevsiminin canlılığı gitmiştir; sakin ,huzurlu oldukça sessiz bir Çeşme kalmıştır geriye...

    merkezde ,ılıcada,alaçatıda, ıldırı da bir kaç mekan açıktır kışın..haftasonları da yazın açık olan mekanların yarısı bile değildir açık olan kadarı...yine sen ben bizim oğlan eğlenir ..herkes birbirini tanır..

    huzur ilçesidir...yazın büründüğü o maske düşmüştür sanki ama yerine eskisinden hiç de fena olmayan bir maske daha takınmıştır...şu senelerde yanlış yönetim ile daha da yanlız kalmıştır güzelim çeşmem...halbuki kışın gidilip kalınan 2 gün yeter aşık olmaya bu ilçeye..

    saklı cennetimdir benim...huzurum,mutluluğum...
    2 ...
© 2026 uludağ sözlük