bugün

hukukumuzda zina kavramı, evli olan kimsenin, evlilik bağıyla bağlı olmadığı bir karşı cinsle cinsel ilişkiye girmesi eylemini anlatır. yani birbirleriyle evli olmayan herhangi iki insanın belediyeden izin almaksızın sevişiyor olmaları, tek başına zinanın unsurlarını içeren bir durum değildir.

ayrıca eylemin zina sayılabilmesi için cinsel birlikteliğin karşı cinsler arasında olması ve erkek tenasül organının kadın tenasül organına tamamen dühûl olması şarttır. yani eşcinsel birliktelikler veya karşı cinsler arasındaki ön sevişme ve hatta tam birliktelik gerçekleşene kadarki hiçbir temas, zinayı meydana getirmeyecektir.

bu konuda değinmek isteyeceğim son ayrıntı ise artık zinanın hukukumuzda tek etkinliğinin bir boşanma sebebi oluşudur. zina eylemi artık türk ceza kanunu'nda suç olarak tanımlanmamakta ve herhangi bir cezaî yaptırımla karşılanmamaktadır.

ayrıca kamu adına ricamdır: lütfen "i" harfini uzatmadan okuyunuz.
islamda zina uzerinde duruldugu kadar tecavuz uzerinde durulmamıs nedense.
dort tane kadınla evlenmeye musade eden ve erkegin skinin keyfini dusunen bir din
kadının kisilik haklarını dusunmez, ugradıgı tecavuzu de gozardı eder haliyle.
islamcılar zinadan-ahlaksızlıktan sikayet ediyorlar ama kadının onayı olmadan
kadının yanına yaklasmayın demiyor islam. semt pazarlarını bir dolasın ve kadınların
yuzune dikkatlice bakın,kac tane eli yuzu duzgun kadına benzeyen kadın var.
islamda zina yapmak yasak ama tecavuz serbest anlasılan.

(bkz: kan kalitesi)
evli çiftlerin gizli yollarla eşlererinden başka bir yasak cinsel ilişkiye girme halidir.
erkek için zor bi imtihan çeşidi.
afyon yöresinde yaslı ninelerin çocuklar için kullandığı küfür.
sevişme eylemini otoritelerin onayladıklarından farklı şekilde eylemek.
toplum düzenini bozan olaylardan birisidir.

diğerleri ise

(bkz: dedikodu)
(bkz: yalan)
(bkz: hırsızlık)
(bkz: cinayet)
Cehennem kapısını açan bir günah olmasına rağmen günümüzde sıkça karşılaşılan bir durumdur.
sevişemeyenlerin kıskanıp sevişenleri engellemek için uydurduğu hede.yok böle bir şey.tez sevişile.
yapılması kolay ancak yanlış olan olaydır.
bunu yapanların cehennemin en pis kokan yerini işgal edeceği hadis-i şerifle sabittir.
Evlilik disi cinsel iliskidir. Flortun zina oldugunu dusunmuyorum. lakin bugun insanlarin dimaglarinda flort edilen kisi ile illaki cinsi munasebete girilecegi hususu iyice yer ettigi ve uygulandigi icin bazi istisnalar disinda da flortun zina oldugunu rahatlikla soyleyebiliriz.

Not : evet ben ortacag'in kopegiyim ondan boyle muhazakar takiliyorum.
Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:

(Allah indinde zinadan büyük günah yoktur.) [R. Nasıhin]

(Sizin için en çok korktuğum şey zinadır.) [Taberani]

(Zina etmeyin, kadınlarınızın cazibesi [güzelliği, çekiciliği, albenisi] ve sevgisi gider, soğukluk başlar.) [i. Neccar]

(Zina fakirliğe yol açar.) [Beyheki]

(Gençliğini zinadan koruyan [mümin] Cennete girer.) [Beyheki]

(Bir kadın, beş vakit namazını kılar, namusunu korur, kocası ile iyi geçinirse, dilediği kapıdan Cennete girer.) [ibni Hibban]

(Bir yerde, zina ve riba çoğalırsa, o yerin halkı, belaya maruz kalır.) [Hakim]

(Zina fakirlik getirir.) [Buhari]

(Zinaya devam eden, putperest gibidir.) [Harâiti]

(Zina edenin yüzü Cehennemde ateşle yanar.) [Taberani]

(Yedi kat gök ve yer, zina eden ihtiyarlara devamlı lanet eder.) [Bezzar]

(Zina edenlerin avretlerinin kokusu, bütün Cehennem halkına eza verir.) [Bezzar]

(Kötü kadınlar, çoğalıp, zina toplum içinde yayılırsa, halk, daha önce görülmemiş bulaşıcı hastalıklara maruz kalır) [Beyheki]

(Bir facire [kötü] kadının fücuru [kötülüğü] bin erkeğin fücuru gibi ve bir iyi kadının iyiliği, yetmiş sıddıkın iyiliği gibidir.) [Ebu Nuaym]

(Siz iffetli olursanız, kadınlarınız da iffetli olur.) [Hakim]

(Namusunuzu koruyun, zina etmeyin! Namusunu koruyana Cennet vardır.) [Hakim]

(Kötülükten korunmak için, nikahlı yaşayın ve iffetli olun!) [ibni Asakir]

(Onun bunun karısını, kızını ayartan bizden değildir.) [i. Ahmed]

(Zina eden, aynı şeye maruz kalır.) [i.Neccar]

["Çalma elin kapısını, çalarlar kapını", "Eden bulur" denmiştir.]

Kaynak: http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1314
kuzen bünyesinin "alkolü bırakırım, sigarayı bırakırım hatta fenerbahçeyi bırakırım ama zinayı asla" diyerek ne kadar sadık olduğunu kanıtladığı olgudur.
sol frame in an itibarı ile gizli kahramanıdır. adı geçmese de herkesin bahsettiği olay.kimse kimsenin cinsel yaşamını eleştiremez, sorgulayamaz.bazı yobaz çevreler utanmasalar milletin uçkuruna sayaç takacaklar.o kadar yani...
her erkegin yapabilcegi bisey normaldir. o an kadın vericek pozisyondaysa seytan da oradaysa yapicaksın kaçamazsın.
muhahaha...
bir nebze olsun azaltabilmek için 4 karı(!) maddesi ortaya atılmış olaydır.
bu işe karşı çıkanlar bir de avrupa birliğine girmek için takla atmıyorlar mı çok şaşırtıcı ya. daha 2 sene evvel tayyip zinayı suç sayan yasayı meclisten geçirmeye çalışmış kafasına ab sopasını yiyince ne zinası kardeşim herkes özgür diyerek kuyruğunu sıkıştırmış ve kaçmıştır.

işinize gelince akp, avrupa birliği... ama işinize gelmeyince ab istesin biz domalırız...

çok tatlısınız ya!
tanrı'nın musa peygambere verdiği on emir'de yasak ettiğidir. incil-i şerif'te de en büyük günahlar arasında sayılır. bundan dolayı bir kadın ve erkeğin evliliklerini sonlandırması için gerekli tek sebep de zinadır. kadın ve erkek başka hiçbir sebeple boşanamaz ancak zina evliliğin kutsallığına ve edilen yemine sadakatsizlik olduğundan tek boşanma sebebidir.

05 edit: bilgi tamamiyle hristiyanlık öğretisine aittir. eksilemen için bir neden yok yani, gidip rahatlıkla sevişebilirsin istediğinle, bilgi verdik sadece.
zanilerin yaptigi eylem.
tek kelimeyle iki ayrı şeyi tanımlar.

bir, nikah olmadan biriyle beraber olmak,
iki, nikahlı eşini başkasıyla aldatmak.

gerçi iki durumda da nikahlı olmadığın biriyle beraber olmuş oluyorsun ama arada ortaklık var diye farkı yok görmek mümkün değil. o yüzden "zina" derken neyi kastettiğinizi daha açık belirtmeniz gerek.

yani evlilik dışı ilişkiye kötü ya da yanlış demeyen bi insan da evlilik bağı olan (hatta olmayan) eşini başkasıyla aldatmaya kötü diyebilir çünkü. bu şekilde baktığında kişi zinaya karşı ama zinayı savunan biri oluyor, çünkü karşı olduğu eylem farklı, savunduğu eylem farklı.

ama isimler aynı. bu da güzel bi köylü kurnazlığı şansı veriyor zinayı (iki türünü de) lanetleyenlere. iki kişinin beraber olması için arada evlilik bağı olması gerekmediğini düşündüğünü söyleyenlere "demek zinaya karşı değilsin, yani beraber olduğun kişi kimle yatarsa yatsın umrunda değil öyle mi" diyerek hoş (ve tabii ki belden aşağı -cinsellik çağrışımıyla değil-) bi suçlama getirebiliyorlar.

bırakalım eğlensinler tabii ayrı.
ön not: bu entry "benim düşüncem doğru, senin düşüncen yanlış" anafikri içermemekte (yakınından bile geçmemekte)dir. o anafikirli entry'leri başka zaman yazarım ama şu an amacım farklı.

tanım: kişinin düşünce yapısına göre kimisinin kötü, kimisinin -ne diyelim şimdi buna, iyi kelimesi uymaz- kötü olmadığına kanaat getirdiği eylem.

karşı çıkanlardan tek dileğim, kendi fikrinizce bunu kötü olarak addettiğinizi ama sizinle aynı fikri paylaşmayanların da buna "kötü" demek zorunda olmadıklarını kabul etmeniz o kadar.

hırsızlıktan örnek vereyim mesela. a kişisi hırsızlığı kötü addeder ve hırsızlık yapan biri gördüğünde onu ayıplar. bu eyleminde de doğrudur çünkü hırsızlık sadece o a kişisine göre değil, evrensel olarak kabul edilmiş bi suçtur. hırsızlık yapan kişi kalkıp "hırsızlık kötü bi şey değil" demez, olsa olsa "hırsızlık yapmadım" falan diyebilir.

konu zina olunca yukardaki örnek buna uymuyor işte. yani a kişisi evlilik dışı beraberliği (aldatma konusuna girmiyorum, onu hırsızlık gibi evrensel kötü olarak addedebiliriz çünkü) kötü addeder ve zina yapan görünce onu ayıplar. oysa burada zina yaptığını söylediği kişinin fikrince beraber olmak için illa evlilik akdi gerekmeyebilir. yani b kişisi de zinayı kötüleyen ama buna rağmen yapan bi kimseyse ayıplanmayı hakeder ama b kişisinin fikrince bu yapılanda kötü bi şey yoksa o zaman bu ayıplanmadan muaftır. olsa olsa a kişisi ona "yanlış fikirde olduğunu" söyleyebilir, daha fazlasını değil.

sarkacı ters döndürürsek b kişisi de a kişisini ayıplayamaz mesela. çünkü b kişisine göre sevgilisiyle beraber olması için illa bi evlilik şartı yoktur, bu şartı arayan adama da kendi fikri uyarınca hakaret edemez.

evliliğin kutsal kabul edilmesi de yine sadece evliliği kutsal kabul edenlerin fikridir, evliliğin kutsal olduğu ve cinsellik için ön koşul olduğu evrensel bi şart değildir. b kişisi için evlilik şartı yoktur. o yüzden evlenmeden cinsel beraberliğe girmişse onu ayıplamak da a'ya düşmez.

bilmiyorum anlatabildim mi derdimi.
(bkz: sikişmek)
islam dininde evlilikten önce cinsel yakınlaşmayı haram kılma durumu.
erkekle kadının evli olmamasına karşın duygusal ve fiziksel yakınlaşması anlamına gelen, tüm dinlerde günah kılınıp yasaklanmış eylemdir. dünyanın bu günkü durumuna bakıldığında "keşke şu zina günah kılınmasaymış da biz de milletin ç.künün derdine bu denli düşmeseymişiz" denilmesi işten değildir. en nihayetinde yasak veya günah kılınmaması halinde bu eylemin bugün yapıldığından daha fazla yapılıyor olması gibi bir durumun muhtemeliyatının azlığı açıkça görülmektedir.
bir kadın ve bir erkeğin cinsel birliktelik yaşama hali. din ve toplum tarafından ayıpsanan lakin insanın en doğal ve en özgür halidir.tek sorun evli olduğunda kendinin ve karşındakinin öz benlik duygusunu yıpratılmış olmasıdır.