Lisedeyken adılazım değil bir dershaneye giden bir çok arkadaşımda olduğu gibi beni güzel yemeklerle kandırıp dershanesine davet eden ablalarda da gördüğüm alet.
bu aletin ne işe yaradığını soran rus bir arkadaşıma açıklamaya çalışmışlığım vardır. artık ne anladıysa bir tane kendisine bir tane de rusya'daki kız arkadaşına almıştı.
Genelde Kutlu Doğum Ayı'nda sıkça rağbet edilen yüzyılın icadı diyebileceğimiz alettir. Tabi yalnızca zikir amaçlı değil, çok farklı amaçlarla kullananlar da mevcuttur.
aklıma omomatik, tursilmatik geldi. onlar kadar olmasada son derece temiz ve pratik. tesbih yerine kullanılan ismini komik bulduğum kullanıcısına kolaylık sağlayan icat. son zamanlarda kafaya taktım kim ne isterse o kalmadı zikirmatik versem olurmu diyorum...
herkese renkli günler
emeklilere bedava dağıtıldığından şüphe duyulan alettir. basiagrimazdovsenaglamazın babası gibi bizimkisi de bu alete merak salmış ama dilini kontrol etmeyi öğrenemediği için komik olaylar yaşamaktayız. haberleri izlerken elinde zikirmatik. bismillahirrahmanirrahim diyerekten tıklatıyor aleti. bir an o anki habere çok sinirlenip küfrü bastı, ananı.... diye. küfürden sonra da tıklattı zikirmatiği bir kere. tarifsiz bir andı. *
babamın şu son günlerde elinden düşürmediği alet. her 'la ilahe illalah' ile tuşa basıp sayacı bir artırıyor. babam yapmazdı bu tip şeyler ama son yaşadığı travmadan olsa gerek bu tip ekşınlara merak saldı. 28k idi en son sayaç.
sana alayım mı dedi, direk zart diye hayır da diyemiyorsun. cevap vermekte mırrın kırrın edince üstüne düşmedi allahtan. böyle bir de tip olarak sanal bebeği andırıyor ya çok garip bir şey.
Rekat sayar seccade kadar faydalı olan bi alet. Salatı Tefriciye, ki 4444 kere okunursa dileğinizin kabula olunacağına dair bir inanış vardır, okurken çok işe yarar kanımca.
küçük ve pratik bir sayaçtır. kişi zikir çektikçe düğmesine basar ve sayaçtaki sayı artar. bu sayaçla tanışmam biraz korkutucu olmuştur: belediye otobüsünde birbirine bakan 4lü koltuklardan birinde oturuyordum. tam karşımda uzun cüppeli, çember sakallı bi adam vardı. elinde daha önce hiç görmediğim bi makine. içinden bişeyler mırıldanıp duruyor. sonra düğmeye basıyor ve 'çıkırt' sesi. o an adamın intihar eylemcisi oldugunu ve elindekinin bomba olduğunu düşündüm. soğuk soğuk terledim ve otobüsten inene kadar dualar ettim. anlayacağınız bu makine çevredeki insanları da imana getirmeye de yarar.
içindeki çip müminler araf'a çıktığında okutulmak suretiyle kişinin kazandığı sevap puanları direk olarak veritabanına aktarılıyor, böylece sıratta bekleme, kuyruk, sıra mıranın önüne geçilmiş oluyor.
özellikle toplu taşıma araçlarında boş boş giderken hala sahip olmadığım için kendime kızdığım teknolocik alet şöyle ki çeşitli örnekleri olmakla birlikte *en küçüğü işaret parmağa takılıp sayım yapılabilecek şekildedir.boş zamanları değerlendirip boş zaman olmaktan çıkarmak,şu anımda dahi seni anıyorum rabbim diyebilmek için güzel bir alettir.mekanik olmasından dolayı birileri laf atmaya çalışsa da otobüste,yolda,birini beklerken elinde tesbih allah diyen insanların neler yazacağını da tahmin edebilmekteyim/z.
son zamanların modası. özellikle kadınların otobüste, yolda, koşuda işaret parmaklarına taktıkları alet. ne iş yaparlarsa yapsınlar zikretmeyi ihmal etmiyorlar. hatta bu kırtasiyelere kadar sızmış. kalemlerin arasında zikirmatik aletlerinden görebiliyorsunuz. femde de hocalar öğrencilerine hediye ediyorlar. en çok zikir çekene de süprizler varmış. hatta geçenlerde şöyle bir konuşmaya şahit oldum:
+hocam bugün 2000 küsür zikir çektim. okula götürmüyorum ama okulda da içimden çekiyorum. sonra not ediyorum onları.
-aferin akıllı kızım. inşallah daha da çok çekersin. rabbim yardımcın olsun.
+hocam ders varmış gitmem gerek.
...
+ders kiminmiş?
--tarık hocanın.
+ciddi misin? ben o adamı hiç sevmiyorum ya. girmiycem dersine. öldürürüm yoksa o adamı!
(ben devreye girerim)
++yalnız sen böyle gıybet yapıyorsun ya gitti 1000 tane zikrin... *
+gerçekten mi?