başlık açamadığım için aha buraya yazıyorum:
asıl başlık "uludağ sözlük modlarının bisiktirol git tadındaki hareketleridir."
bir derdim var butonundaki hallerdir. Öncelikle; kesinlikle modlara saygı duyuyorum. Ve sözlükte o kadar yazarın dertleri arasımda hepsine yetişmeye çalışırken zorlandıklarını biliyorum. Bunu göz ardı edecek kadar salak değilim.
Uzun yazsam okunmayacağı için olabildiğince özet geçicem.
Bir derdim olduğunu söyledim ben itü vs ulu sözlük karşılaştırmalarında ateşli bi şekilde itü de uluyu savunurdum eksi manyağı olsam da. Bunları güzel bi dille ve özet geçmeye çalışarak ifade ettim. "hıı saol. Byes." tadında ve seviyesinde bi mesaj alınca insan sinirlenip üzülebiliyor haliyle.
Çok değil 2-3 soru sordum. Tek satırlık ok. Kib bye. Dedi mod yaa... Kusura bakmayın ama küfür gibi geldi. Hiç olmazsa "biz öyle uygun gördük" diye siktirip atsalardı.
gelişmeleri aktarırken arkadaşlar diye başlayan yazar. yahu kardeşim* ben senin arkadaşın mıyım? ne bu sözlükte isim yapma çabası. hem o kadar yazarla arkadaş olup ne yapacaksın?
mesajlara karşılık vermeyen, insan olduğundan şüphe duyduğum aslında olmayan adam. bir de duydum ki adam 100 kontöre sözlüğü kapatıyormuş, 1000 kontöre cam açıyormuş, 2000 kontöre... ya la
her sözlüğe girdiğimde online mı diye baktığım ulu. neden bakıyosam. sanki yazdığım ve silik yenmesi gereken entrylerimi modlar yakalamıyo.
olsun zall'a yakalanmak var mod'a yakalanmak var.
korkuyom lan bildiğin.
--spoiler--
türkiye'de ifade özgürlüğünde ciddi sıkıntılar olduğu malum. internet'in yaygınlaşması ve herkesin fikrini özgürce açıklamaya başlaması ile durumun vehameti iyice ortaya çıktı. her gün onlarca kişi internette yazdığı yazı sebebi ile mahkemelik olmaya hatta ceza almaya başladı. uludağ sözlük olarak türkiye'de ifade özgürlüğü sorunu ile ilgili ne yapabilir diye düşündük. ve http://www.ifadeozgurlugu.com şeklinde bir kampanya sitesi açtık. bu sitede bir kampanya başlatıyoruz. fazıl say'ın başına gelen olay, aslında her gün onlarca kişinin başına geliyor. bunların çoğu da üniversite öğrencisi. dava açılan veya ceza alan herkes kimseye derdini anlatamadan hukuki mücadele vermek zorunda kalıyor. ceza alırsa da çaresiz şekilde kabulleniyor. fazıl say sayesinde bu konu gündem oluşturdu. biz de bunu fırsat bilerek ifade özgürlüğü ile ilgili bir kampanya yapmaya karar verdik. amacımız ifade özgürlüğünün net şekilde yasalarla tanımlanması için meclisi harekete geçirmek. bunun için diğer internet sitelerinden de desteği ile bir gündem yaratmak ve meclisin ifade özgürlüğü ve hakaret tanımlarını internet çağına uygun olarak yapmasını sağlamak. umarım başarılı oluruz.
--spoiler--
umarım bu kararlı duruşu sadece tek yönlü görüşlere yer verme amacı taşımıyordur.
dinsiz dinsizliğini, alim alimliğini, türk türklüğünü, kürt kürtlüğünü, agnostik agnostliğini ifade etsin. ermeniler, rumlar, lazlar... hepsine ifade özgürlüğü...
ifade özgürlüğü diye ste açıp muhteşem bir iş yapmış. tebrikler. tebriklere ek olarak da aynı çabasını sozluk moderasyonundaki çalışanlarına da yansıtmasını açık seçik istiyorum.