yaşar kemal

entry441 galeri39
    262.
  1. Okurlarına vasiyetidir: Bir, benim kitaplarımı okuyan katil olmasın, savaş düşmanı olsun. iki, insanın insanı sömürmesine karşı çıksın. Kimse kimseyi aşagılayamasın. Kimse kimseyi asimile edemesin. insanları asimile etmeye can atan devletlere, hükümetlere olanak verilmesin.
    Benim kitaplarımı okuyanlar bilsinler ki, bir kültürü yok edenlerin kendi kültürleri, insanlıkları ellerinden uçmuş gitmiştir.
    Benim kitaplarımı okuyanlar yoksullarla birlik olsunlar, yoksulluk bütün insanlığın utancıdır. Benim kitaplarımı okuyanlar cümle kötülüklerden arınsınlar.

    Hayat görüşünüz bu olduktan sonra kötü biri olamazsınız.
    0 ...
  2. 261.
  3. henüz sadece birkaç kitabını okuyabilmiştim. ideolojisine katılmadığım, ancak söyleşisi olsa pür dikkat dinleyeceğim kıymetli bir yazardır.
    henüz yeni aramızdan ayrılmışken onu kiminle kıyaslayacağımıza dikkat etmek lazım, saygısızlık oluyor.
    2 ...
  4. 260.
  5. daha geçen günlerde bir röportajını okumuştum. ne güzel ulan adam hala hayat diyor, yaşama hevesi devam.. gençlere öğüt verici bir yazıydı..

    her canlı gibi oda hayatının son durağında indi..

    O güzel insanlar o güzel atlara binip gittiler; demirin tuncuna, insanın piçine kaldık.

    huzur içinde yat.
    2 ...
  6. 259.
  7. Bir Ahmet Ümit değil, zaten Ahmet Ümit de Yaşar Kemal değil çok şükür. Gayrıkabili kıyasla oyalanan saftirikler de okusun ama tabi!
    4 ...
  8. 258.
  9. sönük bir yazardı.

    ama olsun allah rahmet eylesin tabi. sevenleri varmış. uzun zamandır bir şey yazdığını görememiştik. zaten çok satmazdı. bir ahmet ümit değil.
    0 ...
  10. 257.
  11. Benim için yaşar kemal dayımdan kalan sayfaları sapsarı olmuş hüyükteki nar ağacı kitabıdır.ölen tanınmış kişilerin ardından senin gibisi bi daha gelmez,sen Öldün edebiyat babasız kaldı,kalanlar zaten boktan ne yapacaz şimdi falan gibi şeylere hiç girmedim; ölüm yıldönümlerinde de edebi şeyler söylemedim.hüyükteki nar ağacının bir hatırası olmasa yine yazmazdım zaten.çünkü yaşar kemali biz okuduk.çocuklarımız okuyacak.yaşar Kemal zaten hiç ölmeyecek.
    4 ...
  12. 256.
  13. allah rahmet eylesin, herkesin kitaplığında bulunması gereken eserlerin sahibi.
    3 ...
  14. 255.
  15. 92 yaşındaki Yaşar Kemal'in ölmesinden çok yerine yenisini koyamayacak bir toplum haline geldiğimizi bilmek koyuyor.
    0 ...
  16. 254.
  17. ben ölmez diye bekliyordum da şaşırttı beni neyse güzel yazardı rahmetli toprağı bol olsun.
    0 ...
  18. 253.
  19. Kürtçü yazar rerörö diyenler olmuş. Siyasi görüşünün bir önemi yok önemli olan bugün Türkiye, edebiyat adına büyük bir çınarı kaybetti. Mekanın cennet olsun büyük üstad!
    1 ...
  20. 252.
  21. 251.
  22. Öldü yaşamiyor. Rahmetle aniyoruz efenim.
    0 ...
  23. 250.
  24. 249.
  25. ruhun şad olsun üstad.

    'Çerkesler şunu bilin, bir adem oğlu çıkıp Çerkes olduğu halde, ben Çerkes değilim derse, güle güle gitsin cehennemin dibine..'
    0 ...
  26. 248.
  27. Değerli kürt yazarımız. Allah rahmet eylesin.
    1 ...
  28. 247.
  29. 246.
  30. Edebiyat adına büyük kayıp ama vatan adına büyük bir müjdedir.
    6 ...
  31. 245.
  32. orhan pamuk tan kat kat iyi bir yazar olmasına rağmen nobel alamamıştır.
    3 ...
  33. 244.
  34. yaşar kemal yüreğimizde yaşar ölmedinki ölüme inat.
    3 ...
  35. 243.
  36. Hırlı bir herif değildi. Fransa'nın rahle i tedrisatından geçmiş bir ajandı.
    2 ...
  37. 242.
  38. kürd olmasına rağmen türklere edebiyat dersi veren yazar. ne abartı diye tuturmuşsunuz.
    1 ...
  39. 241.
  40. sevmediğim bir pkkcı kürttü. allah rahmet eylemesin.
    0 ...
  41. 240.
  42. Yaşarken Kemale ermişliğini bıraktığı onca eserle gösteren ismiyle müsemma şahsiyettir. Edebi hayatın, kitaplarının ve kitapların başı sağ olsun.
    0 ...
  43. 239.
  44. 238.
  45. ölümü fazla abartılmaması gereken kürtçü bir yazar.
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük