Okurlarına vasiyetidir: Bir, benim kitaplarımı okuyan katil olmasın, savaş düşmanı olsun. iki, insanın insanı sömürmesine karşı çıksın. Kimse kimseyi aşagılayamasın. Kimse kimseyi asimile edemesin. insanları asimile etmeye can atan devletlere, hükümetlere olanak verilmesin.
Benim kitaplarımı okuyanlar bilsinler ki, bir kültürü yok edenlerin kendi kültürleri, insanlıkları ellerinden uçmuş gitmiştir.
Benim kitaplarımı okuyanlar yoksullarla birlik olsunlar, yoksulluk bütün insanlığın utancıdır. Benim kitaplarımı okuyanlar cümle kötülüklerden arınsınlar.
Hayat görüşünüz bu olduktan sonra kötü biri olamazsınız.
henüz sadece birkaç kitabını okuyabilmiştim. ideolojisine katılmadığım, ancak söyleşisi olsa pür dikkat dinleyeceğim kıymetli bir yazardır.
henüz yeni aramızdan ayrılmışken onu kiminle kıyaslayacağımıza dikkat etmek lazım, saygısızlık oluyor.
Benim için yaşar kemal dayımdan kalan sayfaları sapsarı olmuş hüyükteki nar ağacı kitabıdır.ölen tanınmış kişilerin ardından senin gibisi bi daha gelmez,sen Öldün edebiyat babasız kaldı,kalanlar zaten boktan ne yapacaz şimdi falan gibi şeylere hiç girmedim; ölüm yıldönümlerinde de edebi şeyler söylemedim.hüyükteki nar ağacının bir hatırası olmasa yine yazmazdım zaten.çünkü yaşar kemali biz okuduk.çocuklarımız okuyacak.yaşar Kemal zaten hiç ölmeyecek.
Kürtçü yazar rerörö diyenler olmuş. Siyasi görüşünün bir önemi yok önemli olan bugün Türkiye, edebiyat adına büyük bir çınarı kaybetti. Mekanın cennet olsun büyük üstad!