Çok kullanışlı bir kelimedir. Yer yer hafif ve ağır olabilir. Mesela pes oynarken beleş bir gol yerseniz ve arkadaşınız da çok harika bir golmüş gibi davranırsa, "kes lan yavşak" şeklinde savuşturabilirsiniz. Bir de heceleyerek söylemesi harikadır, 'şak!' diye oturur. Ama en güzeli de, gerçekten yavşak olanlara söylemesidir. Söylenmelidir, ağızda kalmamalıdır.
verdiği selamı alan herkesle bir anda samimi olan sonra bu samimiyet üstüne sınırları aşan konuşmayı bilmeyen sık sık haddini bildirmeniz gereken böyle salak salak ağzını yaya yaya mal mal konuşup sevimli olduğunu zanneden geneli komplekslerini aşamamış zavallı insanları niteleyen sıfat.
bitin yavrusudur. gerçekten yavşaktır.bir yavşak bir bi olana kadar bir ukala, bir orospu çocuğu, bir burnundan kıl aldırmazdır ki sormayın. ama büyüyüp bit olduklarında daha olgunlaşıyor, daha dost canlısı oluyorlar.
bir arkadaşını beklerken arabayı sağa çekmiş ve aracın dışında beklemeyi tercih etmiş bayanın yanına yaklaşarak bir ihtiyacınız mı vardı ya da aracınız mı bozuldu diye soran erkektir. aynı davranışı bir erkek için yapmayacaktır. dövülesi ve küfredilesidir.
zamanında devrim yolunda katledilen gerçek vatan severlerin adını ağızlarından düşürmeyen ' ' damat ferit ' türevi amerikan emperyalizmi karşıtlarının ve aynı anda her iki kelimesinden biri bağımsız türkiye olan sadrazamın sağ taşşağı olan bademlerin hiç utanma sıkılma olmadan çocuklarını ' o karşı ' oldukları orospu çocuğu memlekete öğrenim görmeye gönderip,boş vakitlerinde piçlerinin kolkola girip miami heat maçını izleme eylemidir.