bircok avrupa sehrinde bulunmuş birisi olarak rahatlıkla soyleyebilirim ki avrupa'da yaşanılması en kolay sehileriden biri,yıllardır yapılan anketlerde mutluluk oranı en yuksek sehirlerden cıkar.
ilk olarak aklımda turla budapeşte'ye gitmek vardı lakin türk hava yolları'ndan bulduğum ucuz biletle budapeşte'den vazgeçip, gitmeye karar kıldığım avusturya başkenti. budapeşte'den sonra en çok görmek istediğim yerlerin başında geliyor viyana. ayrıca gezilecek yerlerini, nerede ne yeneceğini ve şehiriçi ulaşımda bilet fiyatlarını ayrıca merak ettiğimdir.
Beyaz şehir demekmiş. Alınmayacak bir yanı yokmuş bizim komutanların uyuzluğu yüzünden alamamışız. Onun dışında gezecek fazla bi yeri yok. Levanten adlı Türk lokantasında türkiyedeymiş gibi hissedersiniz zaten sokaktakilerin yarısı Türk.
bir çok türk vatandaşının ikamet ettiği avusturyanın başkenti olan şehirdir.az öncede söylediğim gibi şehirde bir çok türk ile karşılaşmanız mümkündür,bu yüzden küfür ederken dikkatli olmanızda fayda var.eğer bir gün viyana'ya giderseniz merkezdeki tren istasyonunda şarküteri işi yapan demir abi ile tanışmak size ekstra avantaj sağlayacaktır.
,
not: fakirler bilemez.
Çoğu tarihçinin 1699 2. Viyana kuşatmasında eğer viyanayı alsaydık Avrupa bizimdi dediği yer.
rivayatlere Avrupalı çoğu kral,Osmanlı komutan,sadrazam,vezir vs yüksek rütbeli kişilere
altın
kadın
barınma
vs teklif etmiş,viyanayı ağardan alın işi falan diye..
sonuç ortada yüzyıllarca süregelen bir sonun başlangıcı oldu viyana...
metro ve tramvaya binen her on kişiden sadece birinin bilete para ödediği güzel şehir.
ne güzel birinden in öbürüne bin. gerçi altı ayda bir yapılan kontrole denk gelirsen 100 eur cezası varmış ama olsun.
bu arada şehirdeki türkler toplansa türkiyede yeni bir vilayet kurabilir, o kadar çoklar. gezen turistlerin abartısız yarıya yakını türk. diğer yarısı da japonlar.
meydanlarda satılan klasik müzik konserlerine eğer paranız varsa gidin, yoksa üzülmeyin çünkü konserler çok turistik ve popüler parçalardan oluşuyor.
daha pasaport kontrolünde pozitif duygular veren şehirdir. bu şehirde yaşayanlar mutlu ve çok kültürlülüğe alışkın. Türkler'e espriler yapan tek pasaport polisi burda gördüm. suriye'li istilasından sonra durum nasıl olacak göreceğiz.
almanca biliyorsanız almanya'dan daha rahat hissedeceğiniz şehir. hele de bir yaşlıya adres, otobüs filan sorun allaaaaaaa, o amcacık nasıl mutlu olur hem genç hem de almanca konuşuyor. uzun uzun anlatır hatta sizi o durağa götürür.
Avrupa'yi şehir şehir gezseniz adı bu kadar az anılmasına rağmen en büyük ihtişama sahip şehirlerden bir tanesidir. Şehirde yasam kalitesi çok yüksektir, refah çok yüksektir. Bize 10 15 yıl sonra gelecek yenilikler, adamların hayatinin içindedir.