askerlik açısından bakarasak kesinlikle geçmişimize saygısızlıktır, iyi niyeti var mı bilmiyorum ama varsa bile suistimal edilme potansiyeli yüksektir, yazık.
insani açıdan bakıldığında vicdani retçi olmak neredeyse kaçınılmazken militarizm açısından baksak bile bunu savunacak argümanlar üretebiliriz. ulan türkiye'de yaklaşık 800.000 asker besliyoruz, eşşek gibi bütçeler ayırıyoruz genel bütçeden, üzerine adam gibi denetlenmiyor... bugün üzerinde güneş batmayan imparatorluk denilen ingiltere'nin 100.000 askeri var sadece! bu adamlar mal mı! asker değil bedava iş gücü aradığınız için, vatan millet edebiyatı yapıp gencecik insanları 3 aylık eğitimle dağlara ölüme yollayabilmeyi garanti altına almak için, geri hizmetlerinize koşacak amele aradığınız için dayatıyorsunuz zorunlu askerliği! bu durumda zorunlu askerlikçiler vatansever vicdani retçiler hain oluyor öyle mi! yemişim böyle hainliği... sıkıysa askerlii gönüllülük esasına göre düzenleyin de vatanseverlik naraları atanlardan bile kaç kişi gidecek askere görelim hele bi!
yirmili yaşlarımın dibini görmeye ramak kaldı dostlar. işsizim. askerliğimi yapmadım henüz. "askerliğim" de ne ulan !? neye çevirdiniz beni be ! iş istiyorum ben. daha çok bira istiyorum. kadınlar istiyorum ben. vicdani ret değil bu, insani ret ulan, anlamıyor musunuz?
vicdani ret yasalaşırsa, normal askerlik süresinin 2 katı kadar kamu hizmetinde çalışma zorunlugu getirilecegi söyleniyor, yada ben öle duydugumu zannediyorum ama 15 ay askerlik mevzusu içinde 30 ay babamın hayrına çalışmak pek mantıklı gelmiyor bana. böyle vicdani retle felan ugraşılacagına askerlik süresi matıklı bir seviyeye gelecek şekilde kısaltılsa, hem devlet bi kamyon askeri beslemekten kurtulur hemde, sorunlarımızın nihai çözüme kavuşması için gerekli olan profesyonel askerlige bütçe çıkar. bunlar kişisel görüşlerdir.
tanım:türkiyede tartışılmasının bile garipsendigi konu.
yetersizdir. asıl yapılması gereken profesyonel ordu sistemine geçmektir. böylece zaten vicdani ret kurumuna gerek kalmaz. orduya katılmak isteyen kendisi gider başvurusunu yapar.
samimi bir yaşamın sonucu olamaz.
çünkü insanlığın şu anki yaşam içeriği, vicdani retcilerin iddiasında oldukları, üst vicdanı asla barındırmıyor.
eğer vicdani ret samimi bir inancın sonucu ise, o fikriyata sahip bünyeye insan demeye bir son vermemiz gerekir.
vicdani ret fikriyatını benimsemiş insanların yaşayabilecekleri bir dünyada ne yazık ki yaşamıyoruz, yaşatılmıyoruz.
onaylamadığım halde (ki her kişi bu görevini seve seve yerine getirmelidir) insan hak ve özgürlükleri açısından kabul edilmesi gereken bir hareket diye düşünüyorum..
ki inancı gereği başörtüsü takıp, üniversite okumayı, kamu da görev yapmayı isteyenlerin varlığı varsa ve kabul edildiyse.. askerlik yapmayı eline silah almayı vicdanen rahatsızlık duyan insanların varlığını da kabul etmeliyiz efenim..
öte yandan bunları eline silah vererek değil de başka bir şekilde hizmet altına alarak askerliği yapılmış sayılabilir pekala.. bunu askerler yapınca doğal da kişinin kendi isteyince mi doğal olmuyor?
ayrıca askerlik işi kaç kez yaşanarak görülmüştür ki profesyonellik işidir.. nasıl bir kişi kaç yıl eğitim alıp, doktor avukat öğretmen olmak istiyorsa işte böyle asker olsun ve bu şekilde askerliği bir yaşam tarzı seçsin ki istekle ve tecrübeyle yapsın, yapsın ki analar daha fazla ağlamasın.. hakikaten vatan sağolsun'un bir anlamı olsun efenim..
deniliyor ki bu ülkede askerlik yapmak istemiyorsan terk et! tıpkı bir zamanlar başörtülüye örtünmek istiyorsan iran a söylemi gibi yanlış bir söylemdir..
kısa ve öz; vicdani ret'çiler davalarında haklılar efenim..
edit: la koskoca alemlerin rabbi olan allah'A karşı bile oruç ibadetinin (tutamayanlar için) karşılığı var da niye askerlik hizmetinin karşılığı olmasın?
vicdani ret'e karşı çıkanlar: askerlik derdi olmayan kadınlar, askerliğini zaten yaptığı için şansızlığına küfreden erkekler, ya da askerlik süresince yapacakları askerde olmaktan daha faydalı,yararlı işleri olmayan,internet cafelerin counter strike şampiyonları macera heveslisi yeni nesil aynalı tahir'ler...
tabi canım neden vicdani ret olsun ki. fakir anadolu insanının çocukları gitsin 3 aylık eğitimden sonra teröristlerle çarpışmaya gönderilsin ve şehit olsun.
olsun ki bizim kan üzerinden siyaset yapanlara rant sağlasın. neden profesyonel askerlik ile vicdani ret olayına aynı guruh karşı çıkıyor.
çıkmasında aslında o kadar büyük bir sıkıntı yaratmayacaktır.
askerliğini zor koşullar altında yapmış biri olarak diyorum bunu.
şayet birisi vicdani ret seçeneğini kullanacak olursa zaten 9000 kere mahkemeye gidecek , saatlerce boğucu evrak işleri ile uğraşacak , bir 9000 kere de askerlik şubesine gidecek ve böylece "iso9001 askerlikten muhaftır" belgesini alabilecektir. bir düşünün , zaten o mahkeme salonlarına , o askerlik şubelerine gide gide askerlik yapmıştan beter olacak , sinirleri laçka olacaktır.
askerliğin en zor kısımlarından birisi zaten askerlik şubesine gitmektir. oradaki cehennem ızdırabını pek az şey yaşatabilir bir de böyle vicdani ret oldumu oraya abone olursunuz.
spiker: amcacım hayırlı günler. son günlerde çok tartışılan bir konu var: ViCDANi RET... aCABA SiZCE ViCDANi RET NE DEMEKTiR?
amca: eğer bir insanın vicdanı varsa ve bu vicdanı reddediyorsa, bu vicdani rettir.
güneydoğuda vatanımdır,namusumdur diye kanını akıtan askerlerle, izmir'de,antalya'da keyif içinde askerlik yapanların, ikisini aynı kefeye koyup vicdanı retti savunanlara karşı çıkması ayrı bir argümandır.
çok mu askerlik yapmak istiyorsun ?
gir o zaman uzman erbaş mülakatlarına, al eğitimini, git kuzey ırak'a savaş.
izmir'de çarşı izninde kız tavlamak için gün sayan askerle, ölmeden annesini,nişanlısını görmek için gün sayan askerin durumu bir değildir.
ülkeden kopma eğilimi gösteren bir kesime gaz verenler için arayıp bulamayacakları kadar kaymak bir projedir.
öyle bir dönemde öyle projeler görüyoruz ki malesef, ülkeyi bölünmeye götüren süreç için atılan hamleler olarak tarihe geçecek bir bir tüm bunlar. yazık oluyor ülkemin geleceğine. çünkü biraz yaşı geçkin ya da okuyarak sorumluluklarıyla askerlik yapmış kişiler görür ki, askere gelen o gencecik doğulular öğrenmeye muhtaçlar. ve "vicdani ret" denen oyuna geldiklerinde o 15 ayda öğrendiklerini 20 yılda bile öğrenemeyecekler. Şimdi bu cahilliğin ve geri kalmışlığın kaymağını yiyecek olanların bu aralar salyaları akıyordur ve içlerinden geçiriyorlardır, "hele şu vicdani ret de bi çıksın" diye...
ayrıca vicdani ret'te bulunanların devlet kurumlarında görev alamayacakları konuşuluyor. böyle bir projenin pkk'ya destek güç yetiştirecek kitleler oluşturma riskini görememek de vicdani körlüktür...
Bireyin inançları yahut siyasi görüşleri nedeniyle, devlet tarafından kendisine dayatılan 'askerlik' ödevini reddetmesidir.
Avrupa'nın hemen hemen tamamı vicdani reddi hukuki manada yıllar öncesinden kabul etmiştir.
vicdani red yalnızca insani bir hak değil aynı zamanda bireyin onursuz insanlara karşı vermiş olduğu bir onur mücadelesidir.
sade3-5 ülkede hak olarak sayılmayan bır hak. bunlardan bırde Türkiye. anayasanın 103 u maddesıne göre HER TÜRK ASKER DOĞAR. ASKERLiK CAĞINA GELMIS HER TÜRK EVLADI ASKERE GiTMEK MECBURIYETINDEDIR, der.
sevgili hükümetimizse vicdanı red için calısmalara baslar ama bunun yerıne bedelli askerlık daha on plandadır. yanı derki. benım param var oğlum var pastırıyorum parayı göndermıyorum oğlumu. ama sen halk olarak zaten aclık sınırının altında yasıyorsun zaten kendıne bakmaktan acızsın yolla oğlunu sansına ya ölür ya ölmez...