öncelikle vahhabi bir mezhep değildir.Çünkü hak mezhep 4 tanedir.vahhabiliğe bi zihniyet bir düşünce akımı diyebiliriz.bazı kuralları vardır onlarda aşağıda maddeler halinde veriyorum.
1- Bir Mezhebe uymayı kabul etmezler
2- (Türbelerdeki Evliyaya tevessül etmek, şirktir Peygamberlerin ve Evliyanın mezarlarına türbe yaptırmak, Allah’tan başka şeylere tapınmaktır Her türbe puthanedir Bunların çoğu Lat ve Uzza putları gibidir) derler
3- Şefaate inanmazlar
4- Keramete inanmazlar
5- Tasavvufa inanmazlar
6- Allahü teâlâ için adak yapmak ve hayvan kesmek ve bunların etlerini fakirlere dağıtıp, sevaplarını Peygamberlere ve Evliyaya hediye etmek şirk diyorlar
7- Resulullah efendimizi övmeye, Ondan şefaat istemeye şirk, böyle yapan Müslümanlara müşrik, yani puta tapan kâfir damgasını basarlar (Ölüler kendilerine söylenileni duymazlar Ölüden dua, şefaat istemek, ona tapınmak olur Mescid-i nebeviye namaz kılmak için girenin, selam vermek için, kabre gitmesi, Hücre-i saadeti ziyaret için, uzak yerlerden gelmek yasaktır) derler
Resulullah efendimizi metheden imam-ı Busayri’nin (Kaside-i bürde)sinden örnek vererek: (Bu sözler Allah’tan başkasına güvenmek, mahluku büyültmektir, şirktir) derler
8- (Arş kadimdir), (Allah, Arş'ın üzerinde oturur, kendisi ile beraber oturması için Resulullaha da yer bırakır) derler
eshab-ı kiram'ın kabirlerini yıkan sapık zihniyetin sahibi. mekke ve medine'nin garip kalmasına sebep olan suud ailesinin sapık itikadını kendine referans alan zavallı. herkesin bir hesabı varsa...
edit: babayarodan gelen özel mesaj üzerine değişiklik.
türkiye de de var bu mezhepe mensup kişilerden. "illa kendilerinin kesmiş olduğu hayvanların etlerini yerlermiş" diye bişey söylenir bu kişiler hakkında (ne kadar doğru bilemiyorum).