"kapitalistler anarşizm filmi yaparsa ancak bu kadar olur işte" dedirten film.
çok beklentiyle izlemeyenler seviyor, beklentin yüksek izlersen beğenmiyorsun. işte öyle bir şey.
geç olsa da izlediğim, daha önce izlememiş olduğum için kendime kızdığım filmdir.
--spoiler--
natalie portman saçları yokken bile ne kadar güzelmiş yahu.
--spoiler--
ingiliz tarihinin en büyük vatan haini olarak kabul edilen Guy Fawkes maskesi altındaki V(Hugo Weaving)'nin özgürlüğü kısıtlanan halka cesaret vermesi ve diktator rejime başkaldırısının öyküsüdür. "insanlar hükümetlerinden değil, hükümetler insanlarndan korkmalıdır" sözüyle hafızalara yer edinmiştir, Filmde baştan sona sıkıcı tek bir saniye yoktur. Seneryosunu ezberliyecek kadar çok izlediğim, arşive eklenmesi gereken bir filmdir.
aşkı mantığa dayandırmış, devrimi farklı bir parka ile sunmuş, sunarken hiç sıkmamış bir başyapıt...
--spoiler--
Kelimeler anlama ulaşmanın yollarını ve dinleyenlere hakikatin telafuzunu gösterir
--spoiler--
10 üzerinden 8.5 vereceğim bir film tabi hala 9 üstünü hiçbir film görmemişken... çok güzel ve izlemeye değer anlamlı, akıcı, akılcı,ideolojileri olan ama kimseyi yıpratmayan bir film.. bir milletin günah çıkartması adeta
özlenilmiş bir toplumsal birlik fikri. sahtekarlıklara karşı susan milletin, gösteremediği cesareti, ateşleyen, kendi kaderini belirleyebilme gücü varken o gücü nasıl da kullanamadığımızı gösteren filmdir. medyanın nasıl etkili olabileceğini, bir rejimin nasıl bencil olabileceğini, bir milletin kaderine nasıl sahip çıkabileceğini gösteren bir filmdir.
siyasetçilerin insan doğasına aykırı yapısını güzelce açıklayan filmdir. bu filmin yansıttığı düşünceler bakımından türkiye de çekilmesinin bile sakıncalı oldugunu tahmin ettiğim filmdir. bu film bir fikirdir.fikirlerin türkiye de işi yoktur. tehlikelidir. en güzeli fikirsizliktir. koyun dolu caddelerdir. bizi yönetenler vardır. azıcık aşın dertsiz başın. o başın ben amına koyim.
izleyince herkesin gaza geldiği, kendi yaşam koşullarına benzettiği çizgi roman/film. ama gerçekte kimsede kendini riske atıp kendi zararına olan bir şey yapmak istemez. hep v gibi bir enayinin öne atılmasını beklerler. öne atılan mal başarısız olursa bütün suç kendine ait olacağından düşene bir tekmede bunlar vurur.
"v for vendetta diye bi film var hajı. süper aynı bize benziyo. bizede lazım böyle şeyler..."
diyeceğinize önce kendi karakterinizi güçlendirin.