herpes simplex virusunun halk dilinde vuku bulmus hali. insanlar 3'e ayrilir, hic ucuk cikarmayanlar, sene de bir-kac kez ucuk cikaranlar, bir de sanssizligina kufur edip neredeyse iki haftada bir ucuk cikaranlar. eger kronik ucugunuz varsa, kendi ruh halinizi ucuktan teyid edebilirsiniz, cok sevinseniz, heycanlanirsaniz, korkarsaniz kisaca yogun yasadiginiz butun duygu durumlarinda hooop iste geldiim burdayim der. cesitli kremler vs. var. ucuk ilk cikmaya basladigi anda, cikacagi yer yumusar ve kasinmaya baslar iste o kremleri (en etkilisi zovirax'tir ama muadilleri mevcuttur) tam bu anda gunde birkac defa surmeniz gerekli. bu ani gecirdikten sonra yapacaginiz tek sey ucugunuzun cikmasini, fosur fosur su toplamasini ve patlayarak yara olmasini, en sonunda da iyilesmesini beklemek. ucugunuz 1 haftanin sonunda kabuk baglamis buyuk olcude iyilesmis olur. sadece krem degil, sarimsak vs. de onerenler var, dogrudur hepsi ise yarar ama ucuga ilk anda yapilan her turlu mudahaleden basarili sonuc alirsiniz, su toplamaya basladigi anda (ki ilk 12 saati gectikten sonra olur bu) krem, sarimsak vs. her seyden umudunuzu kesin, varsa elinizin altinda ancak ve ancak antibiyotikler etkili olur. yeri gelmisken soyleyeyim, kroniklesmis ucuk tedavisinde en etkili sey antibiyotiktir...
cok fazla ucuk cikaran her insanin elinin altinda ilgili antibiyotik vardir zaten, antibiyotik kullanimiyla en azindan once ayda bir kereye, sonra birkac ayda bir kereye en sonunda senede bir iki kereye dusurebilirsiniz. antibiyotigin kullanimi ise, ucugunuzun ne siklikla ciktigina baglidir, 500mg, 1000mg. arasinda degisir dozlari ve kac saat araliklarla alinacagi. saatleri kacirmamak cok onemli, yoksa antibiyotik tedavisi de bi boka yaramaz. eger 12 saat araliklarla aliyorsaniz sabah 6 da icmisseniz aksam 6 yi kacirmamaniz siddetle tavsiye olunur. valtrex en etkili antibiyotiktir, 5 gunluk olarak uygulanir, eczane satis fiyati 40 kusur liradir, o yuzden doktora gidip yazdirmalisiniz.
son olarak, ucuk bulasicidir. ucugunuza dokunmayiniz, dokunduktan sonra ellerinizi yikayiniz, ucuklu haldeyken kimseyi opmeyiniz ozellikle kucuk cocuklari ve bebekleri, aile ile birlikte ortak olarak kullandiginiz havlu vs. varsa ayirin, gecene kadar. eger dudaginizda cikmissa, yemek yediginiz bardaginizi, catallarinizi kasiklarinizi, camasir suyuyla yikayin...
ayrica, ucugun sadece dudak bolgesinde ciktigi da buyuk bir rivayettir. ucuk dudakta cikar(tecrubeyle sabittir), yanakta cikar(bi arkadas bu vakaya ornek), cenede cikar(tecrubeyle sabittir), gozde cikar(tecrube etmedim ama doktorumdan duymustum), genital bolge(genel kultur bilgisi) de cikar. tutturabildigi her yerde cikar yani...
ama sonuc olarak, tedavi edilebilir bi seydir, panige mahal yok, yeterki dogru tedavi uygulansin. bu kadar da bilincli tuketiciyim, sahitsiniz.
minicik goruntusune karsın, aslında öldürücü bir virüstür.
ağzında ucuk bulunan annenin bebeğini öpmesi ölümle sonuçlanmaktadır. dikkatli olmak gerekir.
bu bir doktorun tavsiyesidir ve kendi üzerimde denedim,işe yaradığını garanti edebilirim:)
uçuk çıkmaya başladığını kaşıntı,karıncalanma,kızarıklık gibi belirtilerle anlarız.işte bu anda yapmanız gereken temiz bir tahta kaşığın arka tarafını ocakta ısıtmak ve iyice ısındıktan sonra seri bir şekilde uçuk çıkan bölgeye vurmaktır.kaşık soğuyunca tekrar ısıtıp aynı işlemi yapın.bi kaç kere tekrarladıktan sonra uçuğunuz ya çıkmaktan vazgeçecek ya da 1-2 gün içerisinde iyileşecektir.herpes virüsü neden olur uçuğa ve herpes sıcaktan kaçan bir virüstür.
not:kendinizi yakmayınn!!seri sekilde vurmanızın sebebi o bölgede fazla bekletmemektir aksi taktirde çok canınız acıyabilir.ayrıca çıkmış uçuğa uygulamayın bu yöntemi çünkü yaranızın iyileşmesi uzun sürebilir.
önemli sayılabilecek her anda karizmanızı çizmek için dudağınızda beliren o çirkin oluşumdur. istisnasız vesikalık foto çekilirken önemli bi toplantıda vs. vs.
ağız yıkarken, yemek yerken acayip can acıtır. en rahatlatan yöntem ise; buz sürmektir. ama buzu sürerken fazla dudakta gezdirmemekte fayda vardır, bulaşmasın diye. buzun rahatlattığı bölgeye bir de zovirax sürdün mü bütün gün rahatsın demektir, görüntü dışında.
ve uçuğun çıkış nedenlerinden bir taneside kişinin b vitamini eksikliği olabilir. bunun için bir ilaç kullanılıp uzuncaaaa süre uçuktan kurtulunabilir. denenmiştir.
efendim sabah uyandığımda üst dudağımın sol köşesinde çıkan ve aklovirle kendine savaş açtığım sinir bozucu yaramsı. Tatlı tatlı kaşınıyor ama ben kaşımıyorum. eğer yayılmaya devam ederse bir kaç gün içinde Sezan Aksu'nun dudaklarına sahip olacağım...
virüs bazlı bir olay olmasının yanında, aynı virüsü tavşana enjekte ettiğinizde hayvanın telef olmasını sağlayacak aksiyon. aynı zamanda insanda sadece dudak bölgesinde peydah olur. birçok insan bu virüse karşı dirayetlidir, kimilerinde hiç çıkmaz. *
uzun zamandır beklediği anı kendi hayalinden de güzel yaşan insan, yine böyle bir anın çok yakın * olduğunu öğrenince deliler gibi sevinir.
koştura koştura otobüse binilir,yol boyunca tatlı heyecanlar ve etrafa sırıtmalarla yol süresi kısaltılır. hızlı adımlarla eve gidip önemli gün için hazırlıklara başlanmalıdır bir an önce.
kapıdan içeri girilir. aynanın yanından geçerken o illetle karşı karşıya gelinir.
neler yapmadım... neler yapmadım o andan sonra çıkmasın diye o illet.
iki saat buz mu tutmadım, etil alkol şişesini üstüne mi boşaltmadım, virosil mi sürmedim, bana mısın demedi.
ve hala da son hızıyla yarınımı bozmaya devam ediyor.
son çare olarak ateşte korlaştırılmış çay kaşığını denemeyi düşünmekteyim, günün ilerleyen saatlerine doğru...
hafif bir şişik ve bolca kaşıntıyla insan hayatına giren alçak virüsün sebep olduğu yara. hem ağrır, hem acır, hem sinir eder görüntüsüyle. öyle en az bir hafta dayak yemiş gibi gezindirir ortalıkta. bulaşıcıdır, yaklaşmayın. piyasada ve eczanelerde satılan çeşitli merhemler iyi gelebilir ama yine çektireceğini çektirir adi yara. izinin geçmesi, şişkinliğin ve kaşıntının geçmesinden çok uzun zaman sonra gerçekleşir.